Aston & Lukas

Alla inlägg den 24 september 2008

Av AnnCatrin - 24 september 2008 09:15

Hallå igen!
Ja nu har jag läst på om RSS och ringt till supporten idag faktiskt, det går inte att hitta min sida via nån sökmotor heller....vad är detta????
RSS funktionen finns för närvarande inte på Snabber, men dom hade pratat om det och tyckte att det var bra att få höra åsikter om detta.
Förhoppningsvis så kommer detta att läggas in inom några månader, så tills dess så skriver jag på den gamla sidan när jag har ett inlägg......teknikens under.....jag måste han en gammal hemsida som talar om vad jag gör på den nya....?!
Men vad gör man inte för sina kamrater, jag vill ju inte att ni tappar bort mig i cyberrymden !
Varför sidan inte syns på sökmotorerna är tydligen för att den är så ny än, Google söker av var tredje vecka och har inte hittat min sida än......så jag får väl tro på det då.
Idag har hunden fått ett litet färskt märgben, jag som precis bestämt att han inte skulle få några ben alls på ett tag eftersom konsistensen på bajseriet är mer mjukt än fast och fint mellan gångerna.
Det blir mycket skitprat i mina bloggar nu för tiden.......
Men det är så behändigt att sticka åt honom ett ben när jag sitter och donar vid datorn, då är han sysselsatt ett tag.
Satt och länkade alla sidor under "länkar" igår, tyckte att jag kollade av att det var rätt men idag satt flera rader ihop, typ 3 stycken blev länkad till samma sida....ORKA! så det var bara att börja om, sen går visa kort inte att lägga in, Astons babykort från Lenas sida tex, så då har jag suttit och sparat ner dom i ett annat format, då funkade några men inte alla.....ÅÅHHH GRRR,
ETT RÅD FRÅN HJÄRTAT: behöver du inte byta sida.....LÅT BLI ! Det tar sån vansinnig tid, ta bara det här med foton, dom har jag lagt in eftersom på den gamla sidan, nu måste jag börja från noll och lägga in alla igen, OK, inte alla, långt därifrån, men några bilder vill jag ju ha med. Sen är det väldigt snålt tilltaget med utrymme på denna sida, det lutar åt att jag måste uppgradera för att få in mer bilder tex.
Sen behöver ju inte alla bilder läggas upp heller i ärlighetens namn, jag får nog tänka i andra banor!
Men jag försöker sålla, allt behöver inte ta lika mycket plats, tex "minne", livet går ju vidare och det är ju viktigare att det som händer här och nu får utrymme.
Nu ska vi gå en liten skogsrunda, tar en mindre sväng för ikväll är det utställningsträning igen, och då brukar han vara "medvetslös" när vi kommer hem. Och det är inte bara för att han är trött fysiskt, för det är inte hårdkörning hela tiden utan det är nog lika mycket pskisk trötthet, att vara på topp hela tiden och kolla vad alla andra har för sig tär på den lilla valphjärnan !
Ikväll ska vi plocka upp Fabbe och Johanna, dom hänger med och kollar vad vi gör, kanske Fabbe kan vara med en liten stund.
Tuffa är på röntgen idag för hon har oxå varit halt ett tag......gissa om min vovve är under stenhård bevakning varje steg han tar....det räcker med halta bernervalpar nu!
Så nu håller vi alla tummar och tassar att kompisarna kryar på sig och får ordning på sina krånglande ben !
ha de´bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards