Aston & Lukas

Alla inlägg den 26 september 2008

Av AnnCatrin - 26 september 2008 14:14

Hallå!
Då var det jobbarhelg igen.
Plitar ner ett litet inlägg på rasten.Igår var det sista gången på utställningsträningen, dom två senaste gångerna har varit "extragånger" om man missat nåt.
Så nu kan vi gå en triangel, ett " L" och ett "T" och känner även till hur man går ett "U"......så nu gäller det bara att finslipa detaljerna.
Hunden hade en av sina "nu leker vi propeller, matte " stunder, vilket resulterade i att en person som satt vid sidan av uppmärksammade att han helt plötsligt haltade bak........panik i hjärnkontoret......dom stora "nu har han grava höftledsfel" klockorna började dåna i skallen.....
ta det lugnt sa dom som var där, han har ju flugit runt som ett skållat troll så han har nog vrickat sig......det som bekymrade mig mest var att JAG KUNDE INTE SE ATT HAN HALTADE......hur ska jag då se när han slutar?????
Det var bara att avbryta träningen, hunden var helt obekymrad, han vart klämd och känd och hoptryckt och utdragen i bakbenen och rörde inte en min, så han har väl klivit snett då.....snälla, snälla låt det vara så!
Imorse såg jag inte heller några tendenser till hälta, Björn skulle lämna in sin mc för däcksbyte, och vi skulle plocka upp honom vi firman, samtidigt som han åker iväg så säger jag ( idiotiskt, ja´vet ) nu åker husse, och hunden som inte var kopplad kastar sig iväg som ett jehu efter hussen......och var det nån som mot förmodan inte hade vaknat i Bosvedjan kl 8 imorse så kan jag lova att dom flög upp när jag vrålade i bästa " Emils pappa stil" AASSTTOON!!!!....och tänk ! Han slog på en tvärnit och kom tillbaka, duktig kille! ( inge´större fel på rörligheten där inte )
Till och med Björn som satt på sin icke tystgående hoj, med proppar i öronen och hjälm på skallen slog på en tvärnit i rena förskräckelsen när han hörde mitt avgrundsvrål!
A´puh...koppel på när vi går ut genom dörren hädanefter!

Idag är Aston hos mamma, hon fick instruktioner om att ta det lugnt för han är halt.....är han? sa hon då.......
Ja´igår var han det men nu vet jag inte, jag får kolla noga imorgon när jag kommer hem, ojust tycker jag att bara halta lite så att det knappt märks, hoppas att det är ett gott tecken......
ha de´bra och trevlig helg / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards