Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 23 november 2008

chocktillstånd....23/11

Av AnnCatrin - 23 november 2008 20:41


Hallå!
Ja´ha, då har vi avverkat årets sista utställning, jag hade inga som helst förhoppningar eftersom det inte precis haglat HP-rosetter över oss och dagens motstånd var Möllelyckans Rock-Olga 17 månader......snacka om att hamna i chocktillstånd när vi först fick ett HP och sen blev BIR....när domaren sa att idag vinner hanhunden trodde jag jag skulle svimma, "snyggLars" blev bäst i rasen, nu kanske vi törs åka till Sala ändå och kämpa mot BIR-bröderna!
Grattis Olga till "vårt" pris BIM !!!!
Hunden var som vanligt i sitt esse, om någon på något vis tror att jag överdriver när han går under namnet duracellkanin så kan ni fråga Anneli eller Camilla.......han var på tårna från det vi kom 8.40 till vi for hem 15.30 jag hade med kompostgaller......glöm det, han stod på bakbenen och skulle ut så det var bara att lägga ner det projektet !
och om nån nu tror att han var på G för att han är stressad...nä, nä, men det är ju bara sååå kul med alla människor och hundar så han vill inte missa en endaste sekund !
Det tog nog nästan 2 timmar innan det var vår tur och det behövdes,han hann taggat ner några varv, nu bestämde jag mig för att inte springa utan gå snabbt istället för att han skulle hålla sig i trav, vilket gjorde att han travade med höga trippande steg " kolla på mej matte, vad jag gör mig till, ro hit en köttbulle nu"....och stirrade konstant på mig under tiden vi marscherade 3 (!) varv.
Domaren påpekade att han var väldigt lockig i pälsen, ja men det är ju valppäls sa jag ;0) sen sa han att han rörde sig som en paradhäst, med paddlande steg, att jag skulle försöka få ut honom en bit från mej och att han inte skulle springa och titta upp på mig hela tiden, ja´vet, men om jag springer så galopperar han, då skrattade domaren ! alltid kul om man kan roa andra!
Sen tyckte han oxå att jag skulle tänka på svansen och pekade på den svajande glada fanan där bak.....ja´vet sa jag ! Bra strategi att hålla med om allt va´?
Sen blev det en lång väntan på gruppfinalen där det var 7 eller 8 hundar och vi åkte ut först....men vad gör det, vi är så nöjd med dom rosetter vi fick med oss hem, sen att det står "välvisad" på kritiklappen kan ju iallafall få mej att nästan dåna av för jag blir så mallig!
Kritiken:

9 mån hane
maskulint huvud
korrekta öron och ögon
bra hals och rygglinje
behöver utv. i förbröst och bröstkorg

normalt vinklad fram och bak
passande benstomme
rör sig med bra steg från sidan
slarvar fram och bak
trevligt temperament
välvisad
Domare Micael Johansson

Och jag som trodde att hunden skulle vara medvetslös resten av kvällen......icke, han står på bakbenen med frambenen på mig och krafsar när jag sitter och försöker plita ner detta, " hallå matte, vi måste hitta på nåt, det händer ju inget...! " a´puh.......
min kamera blev kvar i byxfickan så det var tur att Anneli hade med sig sin, och Camilla blev fotograf när vi båda var i ringen, det tackar vi för!
Nu ser jag fram emot utställningen i STHLM, utan hund ! då ska jag bara njuta av alla snygga berner !
Imorgon är det arbetsdygn igen, hunden skall vara hos mormor, jag skall nog tala om vilken guldklimp hon har i andra änden på kopplet !
Och tänk att denna gång var det inga problem att hitta avfarten till Hudik, "nån" har väl läst min kritik om dåligt skyltat för nu satt det TRE stora skyltar efter varann.....japp, det lönar sig att klaga!
Ha´de´bra AC
( som tack för god kamp så hamnar ni överst oxå Anneli & Olga, jag får inte bort den bilden ;0)   )

Snygg i profil


BIG final, vi åkte ut först


Olga & Aston


Anneli & Olga


Vadå mallig?


Du å´ja Aston pastorn.....


"snyggLars"

Kolla! det står välvisad!


Kom igen Olga, det händer ju inget !
 
 
Camilla

Camilla

23 november 2008 21:30

Hihi.. jasså han har inte brunnit av än... men det förstår du väl matte då kan man ju missa något.*s*
Jobba inte ihjäl dig nu
Ha de Camilla

http://www.mills.zommin.se

 
Anneli

Anneli

23 november 2008 22:05

Men hallå där..!!
Ni kom hem ändå...utan att hamna i Enånger eller nått ? Vinsten steg ju dig åt huvudet totalt..I sån extas så kan ju vad som helst hända :D
Skojar bara med dig AnnCatrin.. GRATTIS till segern !!! :)Och tack för äran att hamna överst i bloggen ;-)
Olga är helt slut..hon har legat däckad sedan vi kom hem - helt färdig...stackars flickebarn.
Nu är det bara träng som gäller för Olga och mig - om jag ska få behålla fingrarna i Stockholm...hungrig tös det där :D
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Anneli

23 november 2008 22:06

Träning ska det vara...inte träng
:)

 
Ingen bild

Johanna

24 november 2008 16:43

Grattis Aston och AnnCatrin! Vad roligt att det gick så bra! Förstår att du är taggad nu inför mötet med syskonen:D kram kram

 
Ingen bild

Isabelle och Maya

24 november 2008 17:10

Ett stort GRATTIS till er!! Klart du har all rätt i världen att vara "mallig" när det gick så bra och ni fick så fin kritik :-) Njut av vinsten nu :-) Kramar från oss!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

24 november 2008 22:01

Grattis till alla rosetter...
Men fick ni gå vidare med ett HP i juniorklass?? annars brukar man behöva ett ck... Natus har aldrig kunnat tävla vidare med 1: a kvalite + HP ... ja alla dessa regler blir man aldrig klok av.. super grattis till Bosvedjans juniorprins nr 1..
Kram Anne-Lie

http://www.jezzieochnatus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards