Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 15 december 2008

i uppfostrande syfte 15/12

Av AnnCatrin - 15 december 2008 19:39

Hallå!
Nu gjorde jag nåt konstigt igen så att hela inlägget försvann, fråga mig inte vad men det är dj-vligt irriterande!
Jag har inte förstått hur man ska kunna spara inlägget utan att publicera det eller så går det inte.
Idag frångick jag min senaste strategi att först skriva bloggen i word och sen kopiera in den...dumt!
Börja om från början.......
Idag har vi varit till Timrå och träffat lite vuxna kloka berner som kan tala om för min virrpanna vart skåpet skall stå!
Gissvallens Chippen, Doremis Herkules och Gissvallens Bonita var dagens lärare i hur man beter sig!
Vi träffades vid en tjärn och det vart nog lite mycket för Aston på en gång när dom stora grabbarna kom ångande så han sökte stöd hos mig, vilket han inte hade något för så det gick fort över.
Och tänk att på eftermiddagen så har han varit väldigt loj så det går att trötta ut den här duracellkaninen, trodde inte det!
Vi ska åka ut med jämna mellanrum så att han får umgås med vuxna hundar, det här med att möta andra främmande hundar på promenad lägger vi ner för tillfället, har fått tips av "hundcoatchen" Berit att vika av och gå åt ett annat håll och inte utsätta oss för dessa hysteriska situationer.
Har även fått lite tips på hur jag ska förhålla mig till honom för att han skall lugna ner sig lite och inte söka/kräva uppmärksammhet hela tiden, jag tycker att jag ignorerar honom när han tex skall "hjälpa till" med matlagningen, men eftersom han sällan ger sig så är jag tydligen inte tydlig nog, träna, träna träna......!
Det kanske blir en kurs i lydnad oxå innan detta är klart, vem vet? Aston skulle nog älska det och tycka att det är hur roligt som helst, det är väl min egen förmåga jag tvivlar på, men det är väl därför man går kurs för att lära sig och få tips och råd?
Kameran var med idag men med plusgrader, mulet och småduggande ( grrrr, vill ha minusgrader och snö) så blev inte kvalitén den bästa, och att objekten som skulle fotas for runt som galningar gjorde inte saken bättre!
Men att vi har haft en rolig dag kan man snappa upp iallafall!
Det var bara Herkules som höll sig nära mig och satt fint, allt för en godis!
Ha de´bra / AC

















Va´re nån som sa godis?  ;0) Doremis Herkules

 
 
Camilla

Camilla

15 december 2008 21:55

Go kväll!
Vilken tur att du uppdaterade, trodde nästan han hade blivit uppäten..*s*.
Jaha, så det går trots allt att göra unge herrn trött, det hade du väl inte trott..hihi..
Jag körde också så med Fight att vi vände på steken och marscherade iväg åt ett annat håll när det var hund i sikte, problemet var bara det att ibland när man var på en gångväg så kom det även en från det hållet också, annars så kan det absolut vara en bra strategi, bara att kämpa på, jag tänker anmäla mig och Tuffa till en lydnadskurs bara hon blir friskförklarad, det är så nyttigt att träna med störningar, och din förmåga ska du inte tvivla på, du ränner ju runt i ringarna runt om i Sverige som om du inte gjort annat..*s*.
Ha det så bra// Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

16 december 2008 16:01

Hihi...jasså Aston kan bli trött !!!?? :D
Roliga bilder...vilka minspel på vovvarna,och det syns att det gick livat till- det bara ångar om dem :D

Nu ska jag grilljera skinkan ;-)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards