Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 27 december 2008

vanlig dag igen 27/12

Av AnnCatrin - 27 december 2008 08:25

Godmorgon!
Japp, då är julen över definitivt för idag är det en vanlig dag!
Jag älskar julen, men när dom tre juldagarna är över så känns det som att jag kan plocka undan allt igen, det är väl därför som jag tjustartar med att plocka fram allt tidigt......granen barrar ( det skulle den inte göra) men och andra sidan så har den stått inne i 13 dagar och den är ju faktiskt avhuggen och död så vad kan man annat vänta sig?
Nästa stora projekt blir hur jag ska få ut den ur huset?! den var ju ändå lite ihopfrusen när jag tog in den....det lutar åt att en hel del grenar får kapas av inne innan jag kånkar ut den.......;0)
Idag är det arbete igen, sen jobbar jag nyårsafton och nyårsdagen, men inga dygnspass, det ska bli spännande att se hur Aston reagerar på smällare och raketer, omgivningen verkar lägga en mindre förmögenhet på såna onödiga ting varje nyår......Och Wictor var ju alldeles panikslagen, vi var faktiskt till veterinären och fick lugnande den sista nyårsaftonen han fick uppleva, och det var verkligen vad han behövde, han var som i dvala hela kvällen.

Men nu är det ny hund och nytt nyår och förhoppningsvis så tar han det med en klackspark!
jag ser fram emot det nya året, det känns som att det kommer att hända en massa roliga grejor......och nervösa oxå ( den hemska röntgen nån gång i framtiden) men det är utställningar, Sala närmast, två kurser inbokade , en anatomi och en om beteende tror jag det var, och förhoppningsvis en tur till Norrköping för MH nån gång till sommaren, sen ska väl hojen få rulla några mil oxå är det tänkt, ja´det är full huggning!
Och sen ser vi naturligtvis fram emot att Tuffa & Fabbe återhämtar sig bra från sina operationer så att vi kan börja träffas igen!

Det funkar bra utan kompostgaller oxå, lite svinn får man räkna med i kulbeståndet när den glada svansen är i farten......
ha de bra / AC

 
 
Ingen bild

Isabelle och Maya

27 december 2008 19:11

Tack! Ja, det var ju en trevlig utställning om inte annat :-) Och jag såg ju att det bara är 18 mil till Sala från oss och det är ju ingenting:-D 16 mil bort har jag ju särbon och det är ju ingen resa alls :-D Så nu ser jag fram emot Salautställningen! Ja, nästa år kommer ju bli spännande. Självklart hoppas man mycket på gott röntgenresultat, men det roligaste av allt kommer ju vara MHt enligt mig :-D Ska bli så himla skoj! Skulle vara roligt att få vara med som publik på erat MH. Undrar om man får göra så? Jag får fråga din uppfödare om det :-) Måste ju finnas minst en fotograf som dokumenterar det hela ;-) Ha en god fortsättning på de resterande dagarna av året! :-D

 
Camilla

Camilla

27 december 2008 20:07

Tjena!
Ja nu är julen gjord för det här året, och nog vart det jul ändå, trots att man inte var ett dugg hysterisk.. (iallafall om du frågar mig), Johan kan ju ha en annan uppfattning, men han dramatiserar så lätt också..hihi.
Ja nog ska det bli spännande att se reaktionerna på nyår, vid sista april så brydde Tuffa sig inte alls, men samtidigt så var hon ju så liten då, hoppas verkligen dom fixar det utan att bli hysterisk, man får försöka komma ihåg att inte göra någon affär av det när det drar igång.
Vi ser också fram emot det nya året, med Sala närmast, och röntgen självklart, vill ju veta nu hur Tuffas armågar ser ut, (tror jag skiter i hur höfterna ser ut, bara armbågarna är bra nu)..
Jisses vad stor han ser ut Aston, och nog tycker jag det ser ut som att lockarna börjar ge med sig..*s*
Ha det bäst.
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards