Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

nu är det minus igen 15/1

Av AnnCatrin - 15 januari 2009 18:55

Hallå!
ja hur ska man bli klok på detta väder???? Nu är det -14 grader, hallåå!! häromdan töade det som aldrig förr och det blev isgator av alla fina vintervägar, men nu har tydligen kung Bore ombestämt sig igen......verkar vara av borderline karaktär den där snubben där uppe!
igår kom det lite snö, så där lagomt mycket så att man inte ser isen......

Idag var det promenad med grannarna igen, Aston höll på att åla sig ut genom nyckelhålet när han förstod att Natus väntade utanför.
Vi var lite hårdare idag så det blev koppelpromenad en ganska lång stund innan dom fick busa, snacka om att det kommer att byggas armmuskler här!
Vi fick även möte med våran andra granne som har två hanhundar, han satte dom så då var det inte så mycket att välja på, en av oss måste ju gå framåt!
och tänk att Aston var så fokuserad på mattes hembakta leverkex att han inte brydde sig nämnvärt, klart framsteg!
Sen tränade vi lite platsliggning, vilket vi inte kommit till än min hund och jag, men han kopplade ganska snabbt hur han skulle göra när Anne-Lie visade.
Natus spelar i en annan division vad det gäller lydnad så vi får träna lite vi oxå!

Vi var ute i 2,5 timmar det blev lite kallt på slutet för det låg runt 8-10 minusgrader men solen sken från en klarblå himmel så vad kan man mer begära en härlig vinterdag?

Idag blev det faktiskt riktigt bra bilder med mobilen, alltså kvalitetsmässigt, hundarna far ju runt som skållade troll så det blir knappast några bilder som riskerar att nomineras till årets bild ;0)

.......och det är nu jag inser att jag än en gång glömt att ladda in bilderna i bloggen innan jag börjar skriva.......vart tog vanan att först skriva i Word och sen klistra in vägen????

tjohoo, klackarna i taket...eller iallfall bakbenen i luften!
I och med att jag sparar inlägget så publiceras det......irriterande!
Man borde kunna spara först och sen välja när det ska publiceras tycker jag, så det så!

Så är inte dagens bilder på plats så återkom om en stund!
Inatt ska det exprimenteras.......inte på gubben, men däremot på grisknorrar!
Innan nån hinner etablera mindre passande tankar kring detta så skyndar jag mig att förklara vad jag ska göra ;0)
Var på Citygross igår och köpte märgben till hunden, och vad tror ni låg bredvid dom?
Jo färska grisknorrar (  utan knorr )...spännande tyckte jag.....pratade med Camilla som blev helt förskräckt...TÄNKER DU TA I DOM OXÅ??!? ...ja hur ska jag annars få dom på plåten ;0)

tänk om det hade vare en tjurmuskel då hade jag fått ringla den runt plåten för att få plats!
Så nu ska dom få torka i varmluftsugnen över natten, blir det inget bra så slänger jag dom, det är ju inte en förmögenhet som går till spillo, kilopriset var 14.95
Aston hade nog kunnat tänka sig att mumsa i sig dom råa ......men nån måtta på stolligheterna får det ändå vara!
Nu ska jag kolla vidare på Timråmatchen, dom leder med 1-0....men först ska jag naturligtvis ladda upp dagens bilder ;0)

hittade den här bilden oxå, hade ju kunnat bli en bra fram och bak bild om "någon" putsat spegeln....
Ha de bra / AC

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

15 januari 2009 20:02

Hallå..
Fy fasen vad frysen jag var när vi kom hem.
Jag gjorde samma som du, soffa och tjock filt. Om vi trodde att Natus skulle bli trött och sova när vi kom hem så trodde vi fel.. fattar inte hur han orkar. Ja lydnadsträning blev det väl inte så mycket av men Aston lärde sig snabbt "ligg". Vi kan köra mer med bara Aston, det blir lättare då.
Hoppas att du får grisknorr till frukost..hihi
kram Anne-Lie

http://www.jezzieochnatus.se

 
Anneli

Anneli

15 januari 2009 20:21

Hello

Ja jisses vilka temperaturväxlingar det är nu..just nu är det 22 minus ute...brrrr !!
Lite äckligt med knorrarna...men va gör man inte för sin älskling ;-) Skulle ha sett väldigt skojjigt ut med en ringlad tjurmuskel...snälla du kan väl testa det och fota oxå så vi andra får se :D

Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Camilla

Camilla

15 januari 2009 22:49

Alltså !!!! Nu när jag fått se knorrarna blir jag ännu mer fundersam på hur du ens kom på tanken att köpa dessa hiskiligt hemska saker som du har på plåten !!! Va är det för fel på vanliga märgben..*ler*
Jag fick precis ett nytt mejl från den här Maria, som av en händelse så hade hon fått ett återbud nu, så jag var varmt välkommen på kursen... Jag som hade eldat upp mig ordentligt för att ringa och säga ett sanningens ord imorgon, ja då slipper man det då.
Härliga bilder du bjuder på, ja inte alla då... och du vet vilket jag menar!!
Kram
Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Ingen bild

Isabelle och Maya

16 januari 2009 00:12

Men huvvaligen! Jag håller med föregående talare; underbara bilder! Utom en som är lite malplacerad :-D Hoppas det är värt att handskas med dem :-D Maya får snällt nöja sig med vanliga ben :-D Det man (hon) inte vet någontin om lider man (hon) inte av :-D
Ha det så härligt i snön! Och träna inte in "sitt" för hårt så han sitter jättefint i ringen hela tiden sen ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards