Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

11 månader 20/1

Av AnnCatrin - 20 januari 2009 13:12

Hallå!

hej och hå vad tiden går, hunden fyller 11 månader idag, snart ett år med andra ord!
Vi tog som vanligt en sväng förbi veterinären för vägning och då passade jag på och fråga om magen, idag när jag kom hem vid 10-tiden så släppte jag ut honom på baksidan och då spydde han upp stora delar av frukosten som han ätit vid 6 -tiden....men på väg till veterinären så bajsade han fina normala korvar så det funkar iallafall och det är bara frukosten som kommer upp, inte middagen...."har du ont i magen, krulltott? " sa veterinären....hmmm, det var väl ett evigt tjatande om den mindra raka pälsen! ;0)
nåväl, han klämde igenom buken och den var mjuk och fin....och humöret verkar det inte vara nåt fel på sa Mats vår veterinär...!
Snacka om att det är guld värt att ha veterinären runt hörnet där man kan slinka in för en rådgivning utan att det gräver stora hål i plånboken!
Jag glömde fråga om jag skulle ge honom nåt annat att äta men eftersom han inte tyckte att det var nåt att oroa sig för så avvaktar vi några dagar.
( och han har inte förätit sig på grisknorrar, han har faktiskt bara fått en, resten ligger i frysen)
44 kg prick var dagens vikt, har inte gått upp mer än 2 hekto på en månad men nån gång måste det ju börja bromsa in annars blir det en 100-kilos klump, och det är fullt sjå ändå kan jag lova med 44 kg i kopplet!
68 cm i mankhöjd på ett ungefär, svårt att mäta men jag gör det av ren nyfikenhet!

Snöblandat regn när vi skulle ta vårt obligatoriska månadsfoto, därav prickarna!
Efter veterinären så tog vi en runda i skogen, vi hade bara gått en bit så korsar vi en stig och eftersom det kommit en decimeter blötsnö så var det inte så svårt att se att någon nyss gått där.......eller typ NU...hann bara tänka tanken så hör jag 2-3 hundar ge skall bakom oss, jag vänder mig om och ser min egen hund dra iväg som en gasell över stock och sten mot folk och fä en bit bort......"ASTON HIT"......snacka om att jag höll på att drutta på rumpan av pur förvåning när han VÄNDER och kommer rusande tillbaka....HIT betyder GODIS i hans sinnevärld....och det finns tydligen inget som kan vara så frestande så att han går miste om en godisbit! Vilken kille!
....Och vilken mallig matte som berömde sin superduktiga vovve och med näsan i vädret vandrade vidare in i skogen ;0)
Jag vet ju själv vad jag skulle tycka om en lös hund kom rusande utan kontroll, nu fick dom dra tillbaka den tanken om den fanns där, för jag hade ju kontroll !
Resten av promenaden såg vi bara spår, bra det, vi ska inte fresta lyckan och testa fler oplanerade hundmöten!

hjärtat i halsgropen en gång om dagen räcker länge, fasan är ju att stöta på en aggressiv hund som gör slarvsylta av Aston Pastorn som är god och glad mot alla han möter....fööör glad tycker matte ibland.

Den nya mobilen håller ju inte batteriet bättre än den gamla som hängt med i 4 år.....och slår av mitt i samtalet, jag trodde att det var jag som kom åt nån knapp men det verkar vara batteriet som inte orkar hålla gnistan.....så nu måste jag ut till Birsta och klaga, jobbigt!

säger som Camilla: en TUFF brud i lyxförpackning!
Avslutar med en bild på Tuffa i Aston´s täcke, har snott den av Camilla med hennes medgivande, Tuffa har fått låna det så att hon inte ska bli kall efter simningen, jag köpte täcket till Wictor när han gick och simmade, vilket hussen tyckte var väldigt fjolligt så med ett HD-märke på så vart det väl någorlunda accepterat!
ha de bra /AC

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

20 januari 2009 15:07

Hallå !!
Vi var också i djupsnön i skogen idag. Snacka om att gå ner sig i snön, på en del ställen kom nådde snön till låren. Natus sprang i djupsnön och ibland försvann han nästan under snön.. bara huvudet stack upp !! men det blev bra muskelträning..
Har ni tid någon dag att promenera med oss ??
Eller lite tid för bus ?? Grattis till Astons 11 månadersdag. Den 27:e blir Natus 19 månader.. tiden går så fort !
Kram Anne-Lie

http://www,jezzieochnatus.se

 
Camilla

Camilla

20 januari 2009 15:15

Tjena!
Ja naturligtvis så måste man bara in här och läsa bloggen, det mesta hade vi ju redan avhandlat på telefon *s*.
Men angående den något lockiga pälsen *ler*, nog tycker jag det ser ut som att den häller på att räta ut sig speciellt om du tittar på den främre delen av vovven, tycker han är lockigare på bakvagnen, men vad är väl lite lockig päls *s*... ett tu tre så kommer den vara så slät och fin så... om inte annat så finns det ju plattång *s*
Ha det / Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Ingen bild

johanna

20 januari 2009 17:06

GRATTIS KOMPIS! / Fabbe

 
Ingen bild

Isabelle och Maya

20 januari 2009 17:28

Men, åh vad duktig han är! Det måste vara tvärsvårt egentligen att vända så där när man har något i sikte, men självklart slår inget matte och godiset :-D Och han är ju så fin på bilderna! (Och helt klart säkert IRL med, men det får jag inte veta förrens om några veckor :-D) Vilken bjässe! Ja, han lär troligtvis inte stanna på 44 kg, men det har nog lugnat ner sig i takten :-) Har hört att de ska börja växa på bredden efter 1 års ålder. Vilket är snart för Aston då :-) Och det var ett attans kommenterande om pälsen då.. bara ingen kallar Maya för plattskalle igen :-D Vissa namn kan hänga med för evigt :-D Men, som domaren skrev i kritiken; hon (de) är ju under utveckling.. Och som Susanne så fint sa: Rom byggdes inte på en dag :-D Så sant så sant! Lär vara ens guldklimpar oavsett päls och skallform :-D Och snart blir det fest för en ettåring :-)
Tuffa var jättefin i Astons specialdesignade täcke! :-) // Isabelle

 
Anneli

Anneli

20 januari 2009 21:56

Men grattis till Aston på 11 månadersdagen !!
Fasen va tiden går fort..tyckter inte det är så länge sedan han var en liten plutt :)

Skönt att vetten inte tyckte det var något allvarligt med Astons kräkningar. Perfekt att ha vetrinären så nära.

Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards