Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

skuldra och kors.....26/1

Av AnnCatrin - 26 januari 2009 07:27

Godmorgon!
Nu har jag sovit på saken, helgena anatomikurs har landat i skallen.....SVÅRT.....jag hade i min enfald trott att jag bara kunde glida med och snappa upp lite här och där.....eller HUUR ! Är man så dum så att man talar om att man kan nada då får man finna sig i att föreläsaren tar det som en "mission impossible" att man inte släpps ur sikte innan hon förvissat sig om att man fått ett hum iallafall om hur FIDO "den generella hunden är uppbyggd och varför.....puh

Camilla får hjälp att placera händerna.....här gick det inte att fuska!
Mellan 10-17 på söndag stod vi alla dubbelvikta över hundar och klämde och kände med avbrott för lunch.

hon delade upp oss två och två, men du där....och pekade naturligtvis på mej....du får gå själv...hjälp!

Tudor, 4 månader engelsk bulldog, blev allas kelgris
Skuldrans läge, vinkel, överarmens vinkel och korset skulle vi ha en åsikt om.....och rörelserna........jo heja, allt ser bra ut i mina ögon, men eftersom jag hade Yvonne Brink vår föreläsare flåsande i nacken så var det bara att försöka, sen kom hon och kollade vad jag hade skrivit och var det helt åt pipsvängen så blev det en ny genomgång av samma hund och tips vad man ska titta på.......

Sen var det gemensam genomgång av hundarna och alla fick tala om vad dom skrivit....och det gick inte att slingra sig ur genom att säga att den hunden har jag inte hunnit gå igenom....nänämänsan...då var det bara att knata fram inför hela gruppen och tala om hur vinklar och vrår låg till!

Yvonne Brink, fantastiskt engagerad och intresserad i allt som har med hund att göra, väldigt mån om att vi skulle lära oss nåt! hon dömer en sennenspecial 2010

(
jag blev positivt överraskad av att det gick att knäppa så pass hyfsade bilder inomhus utan blixt med mobilen)
Snacka om att hjärnkontoret gick på högvarv hela dan´....men vi lärde oss nog en hel del, iallafall jag och det är väl tack vare att jag inte kunde slingra mig undan Yvonnes hököga...som avslutning så sa hon att hon drillat oss "nya" lite extra för hon ville försäkra sig om att hon hade kunnat förmedla det hon ville lära ut.
Ja vad har jag lärt mig då?
Lite diffust har jag nu ett grepp om hur en hund ska se ut för att röra sig optimalt, att frontens uppbyggnad är viktig, vad som gör hundens rörelser lösa... jag har mycket kvar att lära men nån polett har väl trillat ner,,,till hälften iallafall!
Vi ska ha en återträff och då ta med våra egna hundar....så då hamnar dom under luppen!
Efter kursen var det raka spåret hem och hämta hunden och sen åkte vi till Fabbe, det är så himla synd att vi inta kan släppa dom men den tiden kommer! Tuffa var oxå med.
Sen bjöd Johanna och André på taco´s gott! tack så mycket, Aston fick följa med in och det gick riktigt bra, dom försökte dra igång lite bus men lugnade sig ganska snart.
När vi kom hem var hunden helt slut, troligen i skallen han oxå för vi gick ju inte många meter på promenad, så han somnade och snarkade som en liten gris vid 20.30 och en timme senare tyckte jag att det var en god ide att gör kväll oxå.
Snön har fortsatt att vräka ner hela söndagsdygnet så nu tycker jag att det räcker.....STÄNG AV KNAPPEN!

Skickar vidare en utmärkelse som jag fått av Stina/ Lundbackens diamanter, du hittar hennes blogg under länkar.

Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta,
inte upptagna av utmärkelser och själviskhet.
Syftet är att sprida vänskap.
Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar,
ju mer utmärkelsen sprider sig.
Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!!
Kopiera in texten o bilden i din blogg och skicka sedan vidare utmärkelsen till åtta andra bloggare."

Jag skickar vidare till:
Camilla
Anneli
Anne-Lie
Johanna
Isabelle
Sissi
Malin i Ö-vik
Linnea

Tro om nån trampat upp nån stig i skogen eller om vi ska måsta spåra först?
ha en skön vecka / AC

 
 
camilla

camilla

26 januari 2009 09:33

Tjena!
Idag är det jag som är så vinglig så jag skulle tro att man ser full ut, kan det ha och göra med att vi stod dubbelvikt igår mest hela tiden..*s*.
Jag kom iallafall ihåg att säga till Johan om Sala så nu behöver han inte fundera vart jag tagit vägen nästa fredag *ler*
Japp jag hör med Anki om torsdag nästa vecka.
Trampa på nu i skogen, det är nog bara du som kommer på iden att gå där idag när det är nysnöat.
Ha det så bra
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anne-Lie

Anne-Lie

26 januari 2009 14:33

Hejsan !!
När min skalle hade lugnat sig lite så stack Natus och jag till skogen.. gick inte så långt, ville ju hitta hem igen !! ha ha..
Men fy så jobbigt det var, ingen hade trampat upp någon stig så jag fick snö upp till låren på vissa ställen, Natus hoppade som en hare..inga problem där inte. Tack för den fina utmärkelsen men vart ska jag hitta 8 stycken att skicka vidare till.. får jag skicka till dej igen ? inte dåligt att få 2 stycken, eller ?? Idag ska vi ut och göra av med pengar, dax att fylla på mat och ben förrådet till 2 rottisar. Tusenlapp och lite till direkt !!! Kram Anne-Lie

http://www.jezzieochnatus.se

 
Ingen bild

Isabelle

26 januari 2009 16:39

Men åh, då kommer det ju gå som en dans för er i Sala! :-D Nu när matte är full av kunskap :-D Maya och jag kommer nog traska omkring i vanlig slängtrav med lösa ben på både matte och vovve :-D Tack för åtanken i bloggen! Kram Isabelle

 
Katrine

Katrine

26 januari 2009 17:54

Jag instämmer, nu är det dags att stänga av knappen.
Ser att ni verkar haft trevligt men jobbigt i helgen. Jag har själv gått en anatomi kurs med Kennet Ed och det är tufft att försöka fatta allt
Kram Katrine

http://www.alnoitens.se

 
Anneli

Anneli

26 januari 2009 21:46

Hallåj

Jag hann på Ikea och handla det jag skulle ha. Klockan var 17.58 när jag kom till bilen :D
Men fan va vägen var hemsk från Matfors och till gränsen...oplogat och rysligt spårigt.
Men jag kom hem till slut :)
Kram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards