Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

sommarplaner 28/1

Av AnnCatrin - 28 januari 2009 21:23

Godkväll!
Nu har nyhetens behag lagt sig med snö, snö och åter snö överallt.......när blir det sommar?
Idag har vi plumsat runt igen men det var ganska bra upptrampat så det blev inte så jobbigt....iallafall om man håller sig på stigen!
Jag tror till och med att hunden börjar ledsna nu.....svårt är att skita i meterdjup snö.... det var enklare i somras ;0)

Det blir en liten filmsnutt så här på kvällskvisten så slipper ni se snöbilder om ni inte vill ;0)......men vill ni se snö och en bernerkille som fått upp spår på troligen en hel flock tikar i höglöp så kolla här....han blev helt kollrig...flög fram och tillbaka och gnällde och gnydde....till slut fick jag koppla honom för han galopperade iväg före mig och verkade ha väldigt bråttom att jaga ikapp nån tjusig tik längre fram.....puh, alltså han höll på att strypa sig själv innan vi var hemma, har aldrig dragit så i kopplet förut....tonåring med akut hormonrusning...!!!!
Som sagt nu kan vi det här med snötäckta vidder......så nu tar vi tag i sommarplanerna...har ringt och bokat en strandvilla i Byske.......det blir billigare att dela på en sån än att ta en liten stuga var, och gubbarna får hänga med som servicepersonal!

...så det är inte utan att man börjar snegla mot sommarhalvåret!
Hoppas att Maxen inte blir helt deprimerad över att dela stuga med slynglarna......han har ju varit måttligt road när dom träffats förut......hur less ser han inte ut på en skala?....sötnosen!

Max, Olga & Aston
Och Sala närmar sig med stormsteg.....hmmm, vet inte varför jag utsätter mig för det här med utställning....men Anneli har lovat att nerverna kryper tillbaka in på insidan där dom hör hemma när man varit med ett tag.....f-n trot!
Imorgon är det jobb igen, ett pass mitt över dagen så jag hinner hem och se slutet på matchen när Timrå spöar Modo.......man måste ha tron.....
På lördag är det oxå jobb, då får jag snällt jobba igen det pass jag bytte bort helgen som var när jag var på kurs, men ska ta rast och slinka iväg på en bowlingrunda med TPC......hojfolket börjar krypa fram ur sina hålor och vädra vårsol......ja, ja, jag vet att det bara är januari men tiden går ju så hiskeligt fort så snart sitter man och vrider på gashandtaget igen...längtar!
Nyss var det måndag...och det är inte långt borta så är det helg igen.....håll med om att veckorna rusar fram!
ha de´bra / AC

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

28 januari 2009 22:06

Hej !!
Undra om vi gick samma väg idag för Natus blev också väldigt intresserad av marken och nosade värre än vanligt, kissade miljarder gånger och skulle slicka på vissa kissfläckar. Trodde först att han språrade er men det kan ju ha varit en löptik. Vi gick upp till kalhygget och där stannade vi och kastade snöbollar som han fick springa i djupsnön i uppförsbacke för att hämta.. lite muskelträning och perfekt för en matte med huvudvärk. I morgon ska jag träffa 8 stycken 6 veckors rottis valpar... avis ?? ska mysa och kela hela tiden. Kram Anne-Lie

http://www.jezzieochnatus.se

 
Camilla

Camilla

28 januari 2009 22:21

Ja nog kan vi det här med snö nu... vill ha bar mark och gräs NU !!
Kanon att du har bokat stuga, vad säger du om det här då !! Johan är informerad om att det blir Byske, inte illa för att vara jag... nu är jag ute i så god tid så han lär väl glömma bort det istället då *s*.
Nog ser det ut som att Aston har fått upp spår efter en brutta nog, det var nog tur att han kopplades *s*.. Får väl räka med bortsprugna hundar nu *ler*
Ha det så bra
Kram Cmailla

http://www.mills.zoomin.se

 
Ingen bild

Isabelle

29 januari 2009 10:00

Hehe, men halva hunn försvinner ju i snön :-D Tur att ni inte har en tax eller en chihuahua :-D Fattar inte hur de klarar av att doppa ner nosen i snön så där och sen sniffa in? Måste ju bli jättekallt i nosen :-D Ja, vi kan byta lite barmark mot snö tycker jag :-D Och Sala och Karlskoga kommer vi besöka, men Byske ligger allt för långt norrut för våran del :-) Men, bra att ni är ute i god tid! Vet inte när Byske är, men är det inte ruggigt fullt av mygg i norrland typ jämt på sommaren? Så antingen har ni snö eller så har ni mygg? :-D hehe, skojja ba så farligt kan det inte vara :-D Även fast jag har sett på nyheterna någon gång så folk såg ut som biodlare hela bunten för det var så enormt mycket mygg.. huvvaligen! Och när vi var uppe i vårat härbre i Ljungdalen för ett par år sedan så var det så mycket mygg så min första vovve blev totalt sönderbiten och magrade av något enormt :-(
Jaja, svammel svammel, ha en underbar dag!

 
Anneli

Anneli

29 januari 2009 22:28

Superduper att stugan i Byske är bokad :) Maxen får väl bara bita ihop och gilla läget...även han har ju varit slyngel en gång :D
Ska kolla runt lite på boende i Karlskoga,tänkte jag.
Taskigt av matte att sätta ut en skitbild på dig Aston....va ska tjejerna säga ?? ;-)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards