Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

nu har han gått över gränsen........29/1

Av AnnCatrin - 29 januari 2009 20:18

Godkväll!
ja idag har vi som vanligt älgat runt i Bosvedjeskogarna, ordningen återställd, fick ingen vittring på nån löptik idag!
På hemvägen mötte vi Fight, Tuffa´s "storebror" med husse, duracellen gjorde ett vansinnessprång i luften och landade på ryggen.....duktig vovve, han jobbar hårt på att bli invalid......
Men han fick till slut hälsa på Fight som morrade lite ur mungipan för att sätta slyngeln på plats.......och Aston var förståndig nog att inte sätta sig upp mot en schäfer modell större ;0)
Sen när vi kom hem så var det frisering av tassarna och kloklippning...som gick som en dans.....fattar ni att hunden står upp och jag får vika bak tassarna och klippa klorna.....känns lite bakvänt för Wictor låg alltid ner men vi kommer väl till det oxå...huvudsaken att jag tjänat in 75 riksdaler på att klippa dom själv!

....och sen har vi det här med att frisera tassarna...framtassarna har jag ganska bra koll på, men jag har aldrig haft en hund med så långt hår på hasen ner mot tassen......hur mycket skall man klippa?

Snygg mittbena på bakbenet va?
I min sinnevärld så får han så maffiga tassar om man lämnar håret där bak långt.......så nu klipper jag inget mer innan jag vet hur det ska se ut., det verkar som att man ska frisera både här och där nuförtiden......att runda till tassarna och frisera öronen räcker långt i min värld och än så länge finns det ingen lång päls att bekymra sig för.....bara krullig!
Sen har jag även börjat med ögonsalva, vis av erfarenhet när vi for till Byske med irriterade ögon, jag tycker att han är lite röd så nu behandlar jag i förebyggande syfte.
Och ridhus verkar inte göra röda ögon bättre, snarare väldigt mycket värre.
Fick nummerlappen för Sala idag....vi är nr 9 i ordningen av juniorhanar....sen kan det vara en hel drös efter oss oxå.......så kniper vi ett rött band är vi mer än nöjd!
"jag kan gå in i ringen, jag är inte rädd, jag kan gå in i ringen, jag är inte rädd..........tur att jag har med mig kamrater som kan rycka in om jag svimmar eller nåt ;0)

Jag vet ju att jag har den snyggaste vovven oavsett vilka konkurrenterna är.......men domaren kan ju vara av en annan mening!
Nä, nu förtränger vi det där det är ju en HEL vecka bort ;0)
Jag har jobbat idag och kom hem nu på kvällskvisten....hussen hade precis varit ut och hämtat tillbaka hunden som var på andra sidan stängslet.......hmmm, vad skrev jag för nån dag sen?
Han hade kollat till honom med jämna mellanrum och plötsligt så rörde det sig något utanför stängslet....... runt träden och syrenhäcken har vi satt hönsnät och det var inte så svårt att forcera.......allting verkade så funktionsdugligt när han vägde 10kg!
När Björn ropade så kom han hoppande tillbaka på rätt sida igen, lycklig som aldrig förr!
Ja, så jag säger det igen, det räcker med snö nu!

....Och nu till nåt helt annat...har ett fruktfat som inte blivit tömt sen jul....äpplena blev kvar, ärligt talat har jag aldrig varit sugen på dom för dom var så vansinnigt blanka.....vilket är väldigt snyggt på ett fruktfat...men att dom fortfarande verkar ok nästan 6 veckor senare kan ju få en och fundera över vad dom var behandlade med?...skumt!
Och medans jag skriver detta har Timrå gått från en 2-0 ledning till att ligga under med 2-3...tröttsamt.......och det blev slutresultatet....jag är besviken på er grabbar!
Avslutar med en bild som grannen fixat till på Aston utbrytarkungen.....
tänk om han kunde nöja sig med leksaker på sin egen bakgård?
ha det bra / AC

 
 
camilla

camilla

29 januari 2009 22:14

Tjena!
Fan, va trött man blir på dom när dom ska hålla på och tappa matcherna på det här sättet..grrr.
Jo då, Johan kom hem och berättade att han hade träffat er, och att det hade mullrat lite om Fight..hm..
Han berättade även om hur duracellen hade åkt på rygg *ler*, han tyckte du hade fått tag i han riktigt bra.
Han har verkligen rejäla bakben, man skulle kunna tro att du gett han anabola.*s*. Men så ska han bli stor och grann också.
Och du, det är lugtn om du svimmar i ringen.. jag kommer sättandes med luktsaltet då, så det är lugnt.
ha det så bra
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Ingen bild

Isabelle

29 januari 2009 22:19

Åh, fina tassar! Själv har jag inte det minsta aning om hur det ska se ut tyvärr så jag ska försöka få lite hjälp med det.. Klart ni får ett rött band! Ser fram mot en fin "rosettbild" här på sidan om en vecka och någon dag typ :-D
Ha en underbar dag!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

30 januari 2009 00:32

Hallå...
Klart att Aston kommer att gå ett rött band, han är ju Bosvedjans prins nr 2... nr 1 är visst en rottis kille !!! du det där med äpplena blir man ju lite fundersam över.. lite kanske bara lite gifter i dom , eller !! kanske man blir konserverad själv om man äter som, aldrig något bäst före datum !! ser alltid som ny ut, det vore något det !! Hoppas att vi inte har ont i våra skallar i morgon så vi kan gå vilse i skogen ... hör av dej i morgon..
kram Anne-Lie

http://www.jezzieochnatus.se

 
Anneli

Anneli

30 januari 2009 23:31

Haha...jasså duracellkaninen åkte på en propp igår ? ;-)
Ja,det är inte alla som uppskattar en 42 kg klump på ryggen :D

Läskigt med äpplena...vi hade några gröna äpplen som var så feta att man fick använda diskmedel för att det skulle gå bort...Visst låter det nyttigt...NOT !

Kram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards