Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

prioriteringar 3/2

Av AnnCatrin - 3 februari 2009 10:15

Hallå!
Ja då har jag avverkat ett dygn på jobbet igen, hunden hade inte alls varit på samma våglinje som hussen imorse, hussen tyckte att han skulle både äta och gå ut och kissa.......det tyckte inte Aston alls var nödvändigt så han hade knatat in i sovrummet, upp i sängen och vänt rumpan  mot hussen.....du, jag tar sovmorgon! ;0)
Så han gick ut första gången strax före tio idag!
Det var ju tur att hussen ringde och informerade mig så att jag inte drog iväg på en shoppingrunda innan jag for hem!
Jag har tagit en funderare runt det här att tillhöra en klubb och har kommit fram till att det är inte min grej, inte just nu iallafall.
Det innebär ju ett visst engagemang annars är det ingen mening, skapar bara stress och dåligt samvete när man inte kan vara med på olika grejor, jag föredrar våra spontana hojturer, så därför är jag inte längre medlem i TPC, jag har hittills aldrig åkt en meter med dom för det har aldrig passat och det lär knappast bli annorlunda denna sommar.
Och hojen lär ju rulla ändå när det finns tillfälle, jag behöver inte vara med i en klubb för det......jag säger som Ella...."kan själv" ;0)
Ja´så då har jag prioriterat bort ett moment som inte passar in i mitt liv, känns bra!
Annars händer det som vanligt inte så mycket, kanske tur det, det är väl som bäst när allt bara flyter på eller?
Imorgon är det jobb igen, mitt över dagen sen är jag ledig till måndag.
och om det mot förmodan är nån som missat mitt tjat om Sala så är det dit jag ska till helgen!

Vi åker vid lunchtid på fredag, skönt att komma fram i tid och varva ner innan middagen.

Anneli, Camilla, jag och Björn...skönt med chaufför! Aston och Olga. bilen full med andra ord!
 Nu har jag lagt ner oron för att hunden inte äter, det verkar vara ett vanligt problem i den här åldern så det är bara att vänta ut honom....och godis går alltid ner!...han matvägrar ju inte helt utan han får väl i sig en halv ranson iallafall och kräkningarna har upphört helt så man får vara glad för det lilla!

full fart mot en spännande helg!
ha de bra / AC

 
 
Ingen bild

Isabelle

3 februari 2009 20:21

Nämen? Vart tog mitt inlägg vägen? Jag skrev ett vid 07.50 imorse? Hmm.. kanske stod något suspekt i den så att den inte fick vara med :-D Men, jag skriver om :-D Det jag skrev var att jag tror som de andra att det kanske är mycket hormoner och dofter i luften som påverkar eller så kanske det kan vara så att de växer i perioder och just nu är en lugn period då han inte behöver så mycket? Hur som haver så tror jag att så länge han mår bra och är pigg för övrigt och äter, dricker och skiter vettigt så är det nog lugnt :-) Men, visst tänker man efter både en och två gånger då ens ögonsten inte gör/är som vanligt :-) Han kanske också har tävlingsnerver :-D Ska bli spännande att se hur ni får in 2 stora (och livliga? :-D) berner i en kompstgallerhage så bara det gör ju att man måste fara iväg :-D Känns dock som om jag mycket hellre hade velat sitta och titta på alla er än att själv ränna runt.. Mmmm.. mycket Sala är det i huvudet och tyvärr är det fortfarande en liten spärr kvar för jag tror jag tagit mig vatten över huvudet här. Men, snart är det över och allt återgår till det normala igen :-D Bara 3 dagar kvar nu :-) Japp, vi ses!

 
Anneli

Anneli

3 februari 2009 21:04

Halloj !
Jasså Aston var morgontrött :D
Känner du dig laddad för Sala nu ;-) Var det på torsdag du skulle bada Aston ? Jag tänkte bada Olga då.
Det blir nog inte mer roligt bara för att man är med i en klubb...man gör som man vill :)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards