Aston & Lukas

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av AnnCatrin - 5 februari 2009 16:42

hallå!
För den som undrar så gick mötet på skolan igår över förväntat...jag var laddad till tänderna men rektorn var riktigt resonabel.......kanske insåg att hon måste bjuda till när herr & fru Uppfeldt tänkte ta till arga rösten.....;0)
Igår kväll fick hunden en svacka i hjärnkontoret igen, inte första gången det händer, han går ut på baksidan och sen får han för sig att trappen är HUUR läskig som helst så han kan inte gå in igen !?
Till slut fick jag gå ut och ta på honom kopplet och lotsa honom in, eller rättare sagt till slut fick jag nog, och nästan bar in honom, ja, jag vet,inte så smart ur en hundpsykologs synvinkel men iklädd platstofflor och t-shirt i x antal minusgrader kändes det som en bra idé just då ;0)

samma visa imorse, hussen släppte ut honom och sen stod han och gnällde ynkligt och kunde inte komma in igen......vis av gårdagen så klädde jag på mig kläder efter väder och rustade mig med en ängels tålamod......
men se hunden förstod vad som var på gång när han såg kopplet, och kopplas, det hade han inga planer på!

Du får skotta fram en grind för det där går aldrig sa min man när hunden hoppade jämfotahopp som en galning framför mig...du kan inte ta mig, du kan inte ta mig........
Skulle inte tro det, förrn står jag ute hela dan´, för han ska gå in samma väg han gick ut, och det med basta!
Till slut lyckades jag få på honom kopplet och med enorma mängder beröm och lock och pock så gick han till slut in.....a´puh!
Sen har han varit ut en gång till nu på em, och det slutade oxå med att jag fick ta på kopplet, det inger tydligen en viss form av säkerhet för då kan den onda hemska trappen forceras.
Vi tog en tidig promenad idag eftersom bad stod på schemat kl 11.
gick förbi veterinären för att se om nåt hänt på en halv månad, han äter ju nästan inget......46 kg visade vågen, han har alltså gått upp 2 kg på 15 dagar trots att han mer eller mindre matvägrar.....konstig jycke!
badet var det lite knorr i duschen, men eftersom det är ett stort duschrum så har han ett koppel på sig så han kommer inte så långt!
Hade inte varit utställning så hade han nog inte behövt badas för så smutsig är han inte, det tackar vi snön för!
Den stora fönen gick bra, han är ju van att jag blåser med hårblåsen och som vanligt så gör han det mesta för en godis!

Nybadad

Efter dessa strapatser med trappträning, promenad och bad så somnade hunden och sov som en klubbad oxe en bra stund!
Jag önskar alla en trevlig helg för nu blir det inget skrivet förrän tidigast lördag kväll, avslutar med en talande bild om hur tokigt det kan bli........

näe, jag tar INTE åt mig......;0) / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards