Aston & Lukas

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av AnnCatrin - 8 februari 2009 13:23

Hallå!
Allvarligt! Exakt hur mycket snö ska vi få den här vintern?
Ni som är avundsjuka på vårt vita täcke kan komma och hämta, HUUR mycket ni vill !
Det är -10 grader ute och det fullkomligt vräker ner snö....DET RÄCKER NU!!!!!
Snart har vi inget staket alls kvar runt tomten, jag tog ett kort på staketet som var två rutor högt.....nu en timme senare är det bara 1 ½ ruta som sticker upp ovanför snön!

Vilken himla tur att vi inte sov en natt till i Sala för inte vill man vara ute på vägarna i detta väglag!

Det blir inget av med att lämna igen nån takbox idag i detta snökaos, vi får ta det till veckan.

Det finns en som tycker att det är lattjo lajbans iallafall.......han fick ett märgben som plåster på såren för det blåa bandet ;0)......det tog han med sig ut tokstollen! Han måste ha varit isbjörn i sitt förra liv!

Vi får verkligen hoppas att en snörik vinter ger en regnfattig sommar, har hört någonstans att det är samma mängd nederbörd som ska ner varje år, så snöfattiga vintrar ger regniga somrar......det kommer nog att bli värsta ökensommaren om detta fortsätter!
Fast för våran del är det väl bra så att vi kan stärka dom sladdriga benen ;0)
Men vi är på rätt spår , Lena tyckte att han blivit bättre bak, så det är bara att se tiden ann.......har man en stor kostym att växa i så har man!
Imorgon är det jobb igen, mitt över dagen sen är jag ledig till fredag...hej och hå vad det ska plumsas i djupsnö i veckan, kanske börjar bli läge att investera i snöskor?
Kollade kalendern så att jag inte har gjort några vilda byten.....det hade jag, jag jobbar dygn fre-lör & sön-mån till helgen sen är jag ledig till 26 februari...nice!
Den 22 februari ska vi vässa utställningsformen i Timrå, en inoff som Matfors brukshundsklubb anordnar, det blir bra med en utställning till så tätt inpå så att jag kan försöka rätta till mina misstag, eftersom jag har en så fantastiskt
snygg hund så är det inte för mycket begärt att jag kan visa upp honom på bästa sätt ;0)
Resten av dagen blir det soffläge, Ishockey kan man alltid fördriva tiden med.
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards