Aston & Lukas

Alla inlägg den 12 februari 2009

Av AnnCatrin - 12 februari 2009 18:49

Hallå!
Måste ju klämma in en liten blogg till så här på kvällskvisten, jag gjorde som jag sa, röjde upp på dotterns rum....och fick en idé...varför ska detta rum stå helt tomt?
Istället för att ha datorn på köksbordet så passar det helt förträffligt att ställa den på dotterns databord, hennes skärm får plats ändå, och skulle det falla henne på läppen att komma hem så är det snabbt avklarat att lyfta bort den!

...jag säger som Cesar Millan......i claim this space....( tror jag att han säger)
Helt plötsligt så har vi ett rum till, naturligtvis så har jag bara inkräktat på datahörnan....men fantasin springer gärna iväg om hur det skulle kunna bli....nån gång i framtiden.....
Har skjutsat maken på hockey så nu ska jag sätta mig tillrätta i soffhörnet och kolla på matchen, får väl sappa mellan kanalerna och kolla in Modo oxå för Foppa skulle ju göra comeback......eller varför då egentligen? vem bryr sig hur det går för Modo? inte jag iallafall.
Magnus bil startar inte i kylan så han ville låna våran....ok sa jag men då ingår det i hyran att hämta hem faderskapet!
Så då slapp jag bege mig ut i kylan.
Skall kolla första perioden så blir det lagomt med en kvällsrunda för vovven i pausen.
Var in och köpte en tjurmuskel när jag for hem från Timrå, det är det enda som passar för min kräsna hund att tugga på, det var extrapris på latexgrisar med pipljud på.......förstår inte varför jag köpte en för han är helt ointresserad av leksaker......
Oj, nu har visst hockeyn börjat, man hänger inte med vad som händer när man sitter i sitt eget lilla krypin ;0)
Nu ska jag gå och hålla tummarna för tre friska poäng. / AC

Av AnnCatrin - 12 februari 2009 10:26

Hallå!
lika kallt idag oxå, men förhoppningsvis så värmer solen fram mot lunch så att vi kan gå vår vanliga runda.

jag har kammat och kammat den stackars hunden, inte hittar jag några löss, varken fram eller bak, min tanke är ju att kamma bort dom som finns så slipper dom göra nån skada innan dom dör av behandlingen.
Jag tror att jag möjligen hittade en idag men den var då så usligt liten, men i förstoringsglaset som sitter på luskammen såg det iallafall ut som en lus.
Och tydligen så blir dom större ju längre hunden dras med ohyra, det låter logiskt !
Så mitt hysteriska infall att dra till veterinären direkt var nog ett smart drag,  mindre smart ur lössens synvinkel som knappt hade hunnit bo in sig.
Men vem f-n bryr sig om vad som rör sig i en lus sinnevärld?
Igårkväll skulle takboxen lämnas igen till grannarna......kunde ju ha funkat om vi inte tappat bort momentnyckeln som behövs för att lossa skruvarna......smart sätt att sno åt sig en takbox ;0)
Helt obegripligt för den låg på golvet fram och nu är den puts väck, ligger väl någonstans där vi har stannat......det är några ställen att kolla på det!
Jag ringde till Bilbolaget idag och kollade och det fanns att köpa, maken kvistar in där på hemvägen, vilken himla tur för grannsämjan ;0)
Men ni får inte igen den idag heller kära grannar för maken skall på middag och hockey och det känns som en god idé att gubbarna som lyfte på den lyfter av den igen eller hur Anne-Lie?
I natt har jag haft en märklig dröm, vi var hos Tuffas uppfödare och kollade på valp, vi skulle ha en tik som skulle heta Ami ( jag vill inte ha nån tik och Ami heter HAN i Miami Ink, inte en siffra rätt)
Det var jättemånga hundar där både vuxna och valpar och helt plötsligt som kommer jag på......ja´just ja´.....min hund har löss......det är väl ångesten över att ha dragit med en luspudel till Sala som spökar men jag visste verkligen INTE att han hade löss....men mitt undermedvetna tycker tydligen att jag skall skämmas tamejf-n.......ja jag GÖÖR ju det.
Nu ska jag försöka göra lite nytta, plocka till på dotterns rum kan ju vara trevligt så att den dörren kan vara öppen....det är väl typ tre månader sen hon lovade att ta reda på den gigantiska tvätthögen på sin säng, men det är klart, sover man inte hemma så är det inget större problem, inte för henne iallafall, små barn små bekymmer.............

På eftermiddagen så skall maken skjutsas till Timrå där han först blir bjuden på middag och sen på hockey, sen skall han väl hämtas hem oxå efter matchen....får fundera på det, det är ju fler i det här huset som har körkort.
igår tog Magnus en backupp på alla bilder i datorn, CD-läsaren verkar ha lagt av på min dator så han la över allt på en extern hårddisk, börjar bli dax att se sig om efter en ny dator, funderar på en stationär den här gången för det känns inte nödvändigt med en bärbar när internetuppkopplingen finns i huset.
Imorgon skall jag jobba och hunden skall vara hos modern, känner att han har blivit så stor nu och duktig på att vara själv så det skulle funka att lämna honom hemma och åka hem på rasten och gå på promenad, men så länge hon tycker det är roligt att ha honom så finns det ingen anledning att lämna honom hemma själv ( fast egentligen så är han inte ensam för Magnus är ju hemma)
Men det är skönt att veta att det inte blir panik om det skulle inträffa att hon inte kan ha honom.
Ha de´bra / AC
                                   
Och det lurar visst en alla hjärtans dag runt hörnet, hoppas alla får en trevlig sådan!


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards