Aston & Lukas

Alla inlägg den 14 februari 2009

Av AnnCatrin - 14 februari 2009 12:09

Hallå!
Ja´ en mor med armen lindad var vad som mötte mig igår när jag skulle hämta hem hunden....och den här gången var han oskyldig, det var hennes hala skor som ställde till det när dom skulle gå över vägen......sen bidrog iofs inte hundens glädjefnatt över att mormor än en gång ligger på backen och sprattlar till att det gick så himla enkelt att ta sig upp igen.......JIIPIIH ! ska vi leka!!!!!!....han kastar sig över min sprattlande mor och rycker mössan av henne......sen förstår ni ju hans ohejdade lycka över att ha gjort detta så han studsar upp och ner som en galning samtidigt som bilar försöker passera och min mor försöker kravla sig upp......ni kan se scenariot framför er va?....och tänk att det lät som att han var välkommen tillbaka! Jag får väl skramla till ett par broddar åt henne ;0)
Vilken tur att jag är ledig nästan två veckor så att hon får vila upp sig.
Jag förstår inte varför hon hysteriskt började klia sig i skallen när jag sa att hunden inte får träffa andra hundar för att han har löss......;0)....tänk att ett enkelt ord kan framkalla klåda !...nu har jag vant mig vid min luspelle så nu kliar det inte längre!

Magnus fick Aston intresserad av latexgrisen jag köpte......insåg på fredagmorgon att det var inte så smart att köpa ett pipdjur......det var det första han kastade sig över på morgonen, nåja han har väl snart bitit hål på den så att den blir tyst.

Han är ju annars helt ointresserad av leksaker, kan kanske bero på att vi inte uppmuntrar till lek inomhus och leka själv verkar inte vara ett alternativ.
Kanske trodde han att den skulle smaka lika gott som mattes hemlagade knorrar?
Idag blir det som vanligt inte många knop gjorda när jag kommer från jobbet och ska tillbaka imorgon, jag glömde mobilen hemma igår vilket gjorde att jag sovit sämre än någonsin eftersom mobilen är min väckarklocka och klockradion vi har på jobbet är jag inte säker på att jag kan ställa in.
En halvtimme innan radion skulle ringa gav jag upp och masade mig ur sängen, ja det är då ingen risk att jag ska sova för länge iallafall!

Har varit nere och grävt i gömmorna i garaget och hittat igen vår hopfällbara spark, ett arv från Björns föräldrar som vi aldrig använt men om snön ligger kvar kan vi köra lite träning på skogsvägen framåt våren, likaväl som att cykla!
Jag tror att jag bestämt mig för att åka på utställning till Österbybruk i maj.....skall fundera lite till, det är både och, lite slöseri med pengar att flänga land och rike runt med en hund som är under tillväxt....betala hutlösa bensinkostnader för att få veta att han rör sig instabilt......kostar ingenting att konstatera detta själv hemma på Bågevägen ;0) men det är ju kul oxå!
Igår var jag till affären i Granloholm för att handla till jobbet, utanför satt en bernerkille ...som heter Aston! ( han kommer från Norge )
Han har jag träffat förut när han var valp ute på Berga, det visade sig att han hunnit bli 5 år, hua vad tiden rinner iväg snabbt!
Ja det var väl vad jag hade att komma med idag, takboxen är nu återlämnad, slutet gott allting gott!
På eftermiddagen blir det soffläge och kolla in Timråmatchen, vi får hoppas att dom kan ta en poäng eller tre för det är tajt i tabellen, det finns inte utrymme för några förlustmatcher om dom ska hålla sig kvar på slutspelsplats.
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards