Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

ledig 10 dagar! 16/2

Av AnnCatrin - 16 februari 2009 17:14

Hallå!
Japp, då var man ledig ett tag då! SKÖNT!....och när dessa lediga dagar har passerat så kommer jag att gräma mig över allt jag borde ha gjort men inte gjorde för jag prioriterade roligare saker istället....och eftersom jag vet att så kommer det att bli så behöver jag inte hetsa upp mig över allt som ska göras, men som inte kommer att bli gjort och kan därför koncentrera mig på 10 härliga lata dagar!....hängde ni med? ;0)

Jag börjar liasom kunna mig själv vid det här laget, har alltid en plan och en tanke med vad som ska hinnas med på ledig tid, men som av en händelse så är jag världsmästare i att få dagarna att gå utan att göra ett dugg nytta.

Ja, alla har vi våra ok att bära ;0)

Ett ettårskalas ska jag väl styra upp iallafall på fredag, otur för luspelle att han inte kan bjuda in sina kamrater, han och lössen får väl fira så gott det går, han kliar sig markant mycket mindre nu så dom är väl ett utdöende släkte får vi hoppas.
Hussen uttryckte en fundering här på eftermiddagen......det är bara fyra dagar tills han blir ett år, kommer det här knollret på ryggen aldrig att försvinna?
och dottern som varit hemma och gästspelat hade samma tanke...kommer han alltid att se ut som ett får?
Hmmm....tur att han har sin matte som älskar honom villkorslöst och som med en dåres övertygelse kan se honom springa över ängarna till sommaren med en lång RAK böljande päls......
Nu är han ju naturligtvis älskad av övriga familjen oxå...men det är mattes vovve !
.... matte kanske måste öppna plånboken och investera i en sån där megablås som tvingar ut dom bångstyriga lockarna......vi får se!
Och den enda gång det skulle ha betydelse är isåfall inför en utställning, dom övriga ca 360 dagarna på ett år har det absolut noll betydelse!
Så detta ämne sorterar vi in under mappen " bagateller".
På torsdag får jag hänga med Camilla på hockey, trevligt! Timrå tar emot Skellefteå så det kan nog bli spännande och som vanligt en "måstevinnamatch".
Vi håller alla tummar och tassar för Camilla´s Fight som har extremt besvärligt med sin allergi just nu, hoppas att ni kan få svar på era frågor och få hjälp imorgon hos veterinären.
Idag har vi som vanligt plumsat runt i skogen, och idag var det verkligen PLUMSA !
Att jag aldrig lär mig? Att gå iväg på en stig där max 2 personer gått tidigare kan vara kul i 500 meter...sen blir det bara extremt jobbigt och tröttsamt...för mej....duracellen tycker som vanligt att det är lattjo lajbans att röja runt i snön, i hans värld är det verkligen inte nödvändigt med stigar alls.
det var lite grinigt väder ute idag, -8 grader och lätt snöfall det bidrog kanske till att jag inte tyckte att det var så himla kul idag.
Och inga kort har jag till dagens blogg heller, det var inte läge i survädret att knäppa några.
ha de bra / AC

 
 
camilla

camilla

16 februari 2009 20:05

Haha, tänk jag har får också dagarna att gå utan att göra ett endaste dyft, och då är ju inte jag ute och plumsar runt i snön och får starka benmuskler heller *s*..
Jag ringer dig imorgon då vi har varit hos vetrinären, tror jag behöver prata med en förnuftig människa då.
Du, vi får väl styra upp ett 1-års kalas för dogsen till våren, det går han säkert med på den gode "loppan"..*S*.
Ha det så bra
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anne-Lie

Anne-Lie

16 februari 2009 21:06

Hej på er
Har ni funderat på en rakpermanent på Aston !! skämt å sido, det raknar nog till slut. Det är ungefär som vi tänker om Natus tunna späda förbröst, han är nu snart 20 månader !!! NÄR ska han börja bredda sig ?? dom som förstår sig på detta säger att vid 3-4 års ålder !! jaha då är det ingen ide´med några utställningar innan dess då !! stora hundar tar extra långt tid på sig.
Natus saknar sin kompis, han håller på att sträcka sönder sin hals när han spanar efter er när vi ska gå till skogen. Just nu äter dom tjursnoppar och fy för stanken..blä!! de luktar inte gelehallon precis.
Kram Anne-Lie

http://www.jezzieochnatus.se

 
Anneli

Anneli

16 februari 2009 22:12

Hallå
Jadå...här är heller inga problem med att fördriva dagarna ändå...utan att få något vettigt gjort :D Passa på att njuta av din långa ledighet.

Så grabben blir stora karln på fredag...Olga skickar en cyberpuss till honom i förskott ;)

Säg till familjen att de kan sluta oroa sig för lillkrulls lockar...dom blir rakare så småningom :D

Kram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Isabelle

17 februari 2009 12:12

Det låter bra att det finns hopp om att Maya ska tycka simningen är lika skön som jag tycker :-) Och lockarna tycker inte jag stör det minsta. Det är ju som du säger, de förstör ju inte hundens hälsa :-)Tror att det där med lockarna har fått lite för mycket strålkastarljus :-)Det blir lite väl mycket fokus på dem :-)Jag har ingen ork att lägga ner energi på dem om det inte är utställningsdags. Både hon och Aston är exemplariskt fina bernrar iallafall :-) Och självklart ska de ha fått de bästa av generna så de får leva ett långt och hälsosamt liv :-)Kul med ettårsdag! Det är alltså efter den han ska börja bygga på bredden och knappt komma in genom dörren? ;-)
Hoppas ni får en finfindag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards