Aston & Lukas

Alla inlägg den 27 februari 2009

Av AnnCatrin - 27 februari 2009 11:33

Hallå!
Dax för ett litet inlägg igen om ingenting, onsdagen gick som i ett töcken jag hade en gräslig migrän hela dagen, det var väl väntat efter tisdagens anspänning innan vi var klar med röntgen och jag äntligen fick veta hur det såg ut.
Men nu vet jag och det tar väl några dagar innan jag kan landa i det faktum att han har inga problem.......men just nu får jag hicka varje gång han hoppar och studsar....passa ditt onda ben......eller just ja´....han har inte ont, inte än iallafall och förhoppningsvis aldrig.
Igår var det slut på mina lata dagar men eftersom modern åkt iväg på en tripp till Island så tog jag semester på förmiddagen, så det blev en mjukstart vilket inte var helt fel för huvudet har inte kommit i form än.
Idag på väg hem så passade jag på att handla lite så behöver jag inte ut och böka med alla andra som ska handla inför helgen, det brukar vara smärre kaos överallt när det är fredag och löningshelg.
Hunden blev som vanligt helt till sig i trasorna när jag kom hem, men han brukar stanna på bron när jag säger till, så att jag kan få bära in varorna i lugn och ro......men icke idag, jag körde tillbaka honom flera gånger men han skulle fram till bilen till varje pris.......luddskallen, han trodde säkert att Olga satt kvar därbak, för det han minns är väl att han och Olga for iväg på äventyr och hade myspys tillsammans och tokroligt när dom fick komma ur bilen.......och sen minns han inget mer.....vad f-n var det som hände.....Olga vart tog du vägen??
Igår snöade det hela dagen men det är betydligt mildare ute, idag är det nollgradigt och solen skiner så vi ska dra till skogs, hunden skall icke sättas i en glasbubbla utan han ska fortsätta med det han höll på med, att bygga muskler och det gör han bäst när han får springa lös i skogen.
Naturligtvis så har det ältats en hel del om varför det blev som det blev med röntgen, men om jag funderar på hur jag har gjort under dom här månaderna så är det inget jag skulle ändra på om jag fick göra om det så då är det bara att släppa det.
Däremot så ska jag lägga ner lite mer energi på det jag kan påverka.....koppelpromenad tex.......när han är lös ( typ 90% av promenaden) så är det inga problem, han kommer alltid på inkallning, vilket jag tränar på flera gånger per dag, jag kallar in honom utan att koppla honom och det funkar kanon......men när han är kopplad så är det som han får en raket därbak.....inte f-n vet jag vilket tåg han skall med, men tydligen så är det bråttom.....sträckt koppel och full fart framåt......och det lär ju inte gå över av sig själv så nu tränar vi på detta......och mycket stillastående blir det....att stanna och stå still för att han ska förstå att vi kommer inte framåt om han drar.......hmmm.......ja, jag vet...inte ge upp!
Han går bra i 5-10 meter sen är han framför mig igen......TÅLAMOD!
Men samtidigt är det en spännande utmaning att se om jag kan lyckas för jag är ingen tålamodig person och hunden behöver definitivt klara regler och ett tydligt ledarskap.....
Och ska mina planer gå i lås på en till hund om några år så är det en stor fördel om jag har kontroll på Aston, för att fostra två hundar har jag ingen lust med.....en vildbase i taget räcker!
Så nu hoppas vi att våren kommer med stormsteg så att det drar igång lite aktiviteter på kennelklubben, social träning kan vi inte få för mycket av!
Nu ska vi gå ut och njuta av det härliga vädret......innan vi vet ordet av så porlar det i bäcken och våren är på väg.....och det är nära nu, en dag kvar sen är vi inne i mars månad !
ha de bra / AC
( vi håller alla tummar och tassar för Astons syskon att dom får ett klockrent röntgenresultat)


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards