Aston & Lukas

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av AnnCatrin - 1 mars 2009 17:13

Hallå!
Nu är jag helt färdig och mjölksyran stockar sig i benen......årets Vasalopp har gått av stapeln och bara tanken på hur dom plågar sig ute i spåren gör mej helt matt !
Det är lika kämpigt att följa det från soffhörnet.....ja ja men nästan iallafall!
Igår när jag gick med hunden innan jag for på jobbet så var han lös i magen.....och det hade väl inte gjort så mycket om han inte promt ska ut i djupsnön och skita.......det hängde en hel del kvar där bak vill jag lova.....men nöden har ingen lag det var bara att offra vantarna och gnugga rent med snö.......det var ju väldigt onödigt att han skulle göra om proceduren 3 ggr......grrr
Men han var ren och fin när vi kom hem, upplyste maken om att han fick hålla koll......vad ska jag göra om det händer då?
....men HALLÅÅ....göra rent kanske?
Sen är det ju inte lika djup snö på baksidan så det borde hamna mer på backen då kan man tycka.
Lyckosamt för husen så hände ingen mer "olycka" och idag när jag var ut med honom så var han nästan helt hundra i magen igen.
Han smolade ju i sig ett bubbelgumsben så vi skyller på det ;0)
Av gårdagens rader kanske det kan utläsas att jag hastigt och lustigt bytt foder men så är det inte, vi har tagit det pö om pö ! så jag tror inte att det beror på det.

Han fick ett honungsben idag men det var inte speciellt intressant, bubbelgumsben nr 2 gav han oxå upp, han har fått dom på rad för jag tänkte att han skulle komma igång med tuggandet men icke sa nicke, så nu lägger jag ner det här med tuggben ett tag, han får ju frysta råa märgben ibland så det håller väl tänderna i trim.
Vi mötte Jezzie med matte när vi drog till skogs, Jezzie gjorde sitt bästa för att sätta slyngeln på plats.......och han gjorde sitt allt för att reta gallfebern på henne, han respekterar när hon säger ifrån....i två sekunder, sen är han där igen....."kom igen då tanten, busa med mej"  ;0)
........suck vilken jobbig unge såg hon ut att tänka......

Men vem kan vara sur på den här sötnosen en längre stund? Den oskyldiga nunan kan ju få vem som helst att smälta!
Det går framåt med babystepps med våran hemmagjorda träning, han är ingen dumskalle men han försöker få sin vilja igenom istället för att göra som jag vill....tjurigast vinner......och den rollen har jag bestämt mig för.
Det är dom små framstegen som skapar lycka, nu kan jag backa flera meter och han sitter kvar och väntar på "hit".....sen att han inte går runt mej och sätter sig har mindre betydelse.....några lydnadsproffs kommer vi inte att bli ;0)
Framsteg i koppelträningen kan oxå noteras varje dag, det gör inget om han går framför mej och nosar i slakt koppel....men han ska inte ånga på som ett diesellok i uppförsbacke så fort han är kopplad, det blir ingen trevlig promenad och det ser inte trevligt ut.
I fredags så gick vi förbi centrum ( om man kan kalla det för centrum, det mesta är ju nedlagt nu) utanför står en sån där stor reklampelare, med ett gigantiskt foto av en tjej helt täckt av lera ( reklam för tv 5) snacka om en som tog till barska rösten mot det där hemska spöket!
Ibland är han ju bara för rolig....det gick en kvinna förbi som frågade om det var en unghund.....jo hon förstod det eftersom han stod och skällde på ett foto ;0)
Nåja, vi fick klättra upp i snödrivan och nosa på det hemska och sen var det frid och fröjd igen, mattes lilla luddskalle.
Idag blev det Marsmånad, snart dansar vi runt midsommarstången!
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards