Aston & Lukas

Alla inlägg den 7 mars 2009

Av AnnCatrin - 7 mars 2009 10:16

Hallå!
Filmen har jag inte sett och inte har jag läst boken heller.....men rubriken kan säkert passa in lite var som helst......och om DU mot förmodan läser detta ska DU veta att det aldrig någonsin finns något som rättfärdigar våld i en nära relation....
Förhoppningsvis så är det slut på sötebrödsdagarna nu och på att DU blir hållen bakom ryggen för att det är så synd om DIG......jag hoppas verkligen att det inte finns några så kallade kompisar som ställer upp på detta.
Är det någon som ska ha stöd och hjälp nu så är det den som tog modet till sig  och gjorde en polisanmälan, ......har DU något innanför pannbenet så gav timmarna i häktet  DIG tid för eftertanke, inte för att jag tror det för så fungerar det inte i DIN skruvade värld.
Otur för DIG så har jag nåt innanför pannbenet så jag tänker steget längre, jag kommer inte att trissas till att göra något som skulle uppfattas som att jag eller någon annan hotar DIG, vi sänker oss inte till DIN nivå.
Vi sopar ihop resterna efter DIN framfart och hoppas att vi en gång för alla kan få lugn och ro.

Mäns våld mot kvinnor kan aldrig accepteras och det är inte så lätt som det verkar att bryta sig fri, det är lätt att stå på sidan och ha åsikter, men för den som är snärjd i psykisk och fysisk misshandel är det inte lika enkelt att se ljuset i tunneln.
Den som väljer att stanna i ett destruktivt förhållande kan aldrig dömas för det, bara uppmuntras den dan personen har mod och kraft att ta steget därifrån.

Nu gjorde jag ett val att skriva om något väldigt privat och något som bara berör familjen vilket jag brukar undvika men jag blir så dj-vla heligt förbannad och vill på detta sätt tala om att vi aldrig på något vis kommer att acceptera detta och jag kommer som en galen lejoninna försvara det som ligger mej närmast hjärtat...mina barn....till varje pris...inom lagens gränser.....det finns ingen som är värd triumfen att jag försätter mig själv i en situation där jag straffar våld med våld....då är jag inte bättre själv.
FY F-N säger jag bara. / AC
Denna kom på mailen den passar bra in.....

Du kommer till en tid I ditt liv när du inser
 
Vem som betyder något
 
Vem som aldrig gjorde det
 
Vem som inte kommer att göra det
Vem som alltid kommer att göra det.
Så, oroa dig inte för människor i ditt förflutna
Det finns en anledning till att de inte finns med i din framtid

 
´Var snällare än nödvändigt för alla du möter har någon slags strid att vinna.´


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards