Aston & Lukas

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av AnnCatrin - 10 mars 2009 21:17

Hallå!

Fortsätter detta snökaos så vet inte jag hur det ska bli, det har vräkt ner snö hela dagen......ORKA!
Det kan faktiskt bli för mycket av det goda......och det var längesedan vi passerade den smärtgränsen.
Har varit ute på en rejäl prommis med hunden, har hittat en skaplig "kvällsslinga" där vi går efter gångvägar som han kan springa lös på, att gå efter vanliga vägar är hopplöst för det finns inga trottoarer kvar.....kan ni tänka er, dom är fulla med snövallar......

Tog och letade fram Wictors reflexsele, svartklädd matte och svart hund är inte en speciellt lyckad kombination på kvällen......jag fick släppa ut den för den satt tajt runt bröstkorgen....mattes kraftiga kille ;0)

I hans sinnevärld så är snö det bästa som finns, han flyger upp och ner i snödrivorna som ett stoll så egentligen skulle jag inte behöva gå så långt, han motionerar sig själv bara det finns höga snövallar att kasta sig handlös upp och ner i ;0)

En fundering dök upp i skallen när vi var ute och gick, det vete gudarna om jag törs låta honom sova ute på altanen innan snön har rasat från taket, tänk om hela altantaket ger vika?
Nä, han får nog foga sig i att inta sina tupplurer inomhus ett tag framöver.

Nu har vi precis en smal gång skottad så att vi tar oss ut på vägen, som sagt det räcker nu!
Vi skippar våren oxå....den kommer ändå att bli himla blöt slaskig och besvärlig.......vi går direkt på sommar tycker jag!
Tänk när vi får fälla upp locket på den insnöade grillen som står framför altanen och slänga på några goda marinerade köttbitar.......mmmums
För övrigt så händer det inte så mycket och det är vi väldigt tacksamma för, det räcker med dramatik ett tag framöver.
Som om inte hemsidan vore nog för att driva mig till vansinnets brant så måste jag naturligtvis försöka mig på photoshop oxå........och det går ju som väntat....INTE......
Har hittat lite tips på nätet....som om det skulle göra saken bättre.....NÄE`
Men är man tjurigare än en röd gris så ger man sig aldrig, på gott och ont......
Och Pia, jag skulle visst ringa dig kom jag på, men jag har plockat hem grejorna från garaget, det kom jag ihåg iallfall !
jag pinglar dig imorgon.
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards