Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

ja så det kan gå........14/3

Av AnnCatrin - 14 mars 2009 20:24

Hallå!
ja tänk här trodde vi nog alla Timrå-fans att det bara var att plocka hem en seger på hemmaplan......eller hur?!
Idrott är en grym sport...vinna eller försvinna...nu är det ju iofs en match kvar i bäst av 7...men allvarligt, vad är oddsen för att dom ska vinna den.....typ noll, zero, nada....vilken tur att jag inte är en hysterisk hängiven supporter som kastar saker på motståndarna.....okej då, jag hade fått kasta väldigt långt ifrån Bosvedjan ut till Timrå, men ändå......
Nu är det bara att ruska av sig detta som en regnblöt hund och blicka framåt mot nästa säsong...vi slapp ju kvala iallafall ;0)
Är det nåt jag är bra på så är det att vända kappan efter vinden.....när det gäller såna här saker...att se saken ur ett nytt perspektiv och ta nya tag....livet rullar på även om inte favvolaget går till final.....det är sant!!

Japp, nu spanar vi framåt och lägger ishockeysäsongen åt sidan....surt att Giffarna åkte ur Allsvenskan men det har inte heller nån avgörande betydelse för mitt liv och leverne........men dom får väl så lov att rycka upp sig och kämpa sig tillbaka....man kan ju ha den tron iallafall!

Nåt som har med mitt liv och leverne har iallfall hänt idag......hussen har skottat altantaket med livet som insats.......men ibland måste man spela med höga odds för att inte riskera att hunden hamnar under ett takras....sen att hussen höll på att åka av taket flera gånger tillhör ju spelets regler ;0)......vad är väl ett benbrott på hussen mot en pannkakshund???....hua....

Det slutade med att hussen fick kana ner för det gick inte att gå tillbaka på det såphala taket.....och hunden tyckte ju att det var extremt roligt när hussen kom flygande från taket som värsta Batman ;0)

Hunden fick ett fryst märgben så att han inte skulle hoppa & studsa under den snö som kom rasande från taket.....mutor....jag vet......
Sen ska all snö ner från det  hustaket oxå.......men förhoppningsvis så landar det på den snövall som redan finns och där behöver han väl ändå inte var och klättra.....men vem är säker på hur det funkar i knoppen på en duracellkanin....?

Nog för att hussen är 190 centimeter över backen, men han brukar behöva stege för att rensa takrännan....
Inse att han står i jämnhöjd med locket på grillen!

Och som en liten gräddklick på moset så lyckades jag klura ut hur jag skulle göra texter i Photoshop och klistra in dom som bilder på nya hemsidan.....kanske därför som Timrå`s förlust inte svider så hårt.....tack grannfrun för den användbara länken!
.......eller kanske var det för att jag la ner det där med lakrisklubbor och gick hårt ut på vindunken istället.........vem vet, inte jag.......
raj raj raj.......
Jag har läst igenom  blogginlägget och i min sinnevärld ser det ganska bra ut ur rättstavningssynpunkt...hmmm....långt ord det där.....raj raj raj......
fortsatt trevlig helg kamrater! / AC
.......och nu ser jag att jag fått en fråga på förra inlägget om det är samma hund på framsidan som är vindögd.......samma hund på hemsidan om det är det som är frågan ;0)

 
 
Anne-lie

Anne-lie

14 mars 2009 22:13

Men vad lite snö ni har på eran tomt, vi ser inte ut genom ett fönster på baksidan...
Raj raj raj... det lät kul det, skulle behöva raja jag också efter att man sett på melodifestivalen... vilka skrällar.. man undrar om telefonrösterna verkligen existerar, är det inte bluff !! man börjar ju fundera. Nästa gång ska våran familj inte ringa och rösta..
Roligt att länken var till hjälp..
Ta det lugnt nu med vindunken.. risk för huvud dunk i morgon annars..
Kram Anne-Lie

http://www.jezzieochnatus.se

 
camilla

camilla

14 mars 2009 23:24

Nä, någon pannkakshund vill ni inte ha så det var nog ett smart drag av hussen att våga livet en smula *s*.
Och matchen då, jisses.. borde dom inte skicka Lethonen´s skridsko till fabrikören.. men samtidigt så kan man ju inte spela försvarhockey hela sista peioden med ett måls ledning, jag har lovat äta upp ena soffan här hemma om dom vinner där nere på måndag.. tror inte jag har lovat för mycket då.
Skulle sitta fint med lite raj raj nu, tror det börjar växa mossa på mig faktiskt.
Det ser faktiskt lite vårigt ut måste jag säga som avslutning, när Björn är ute och fixar, och donar.. kanske våren är på gång iallafall.
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

15 mars 2009 20:03

Härliga vårbilder du bjuder på :)
Självklart är det friskt vågat hälften vunnet som gäller...Man får ju offra den som kan klara sig bäst :D
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards