Aston & Lukas

Alla inlägg den 22 mars 2009

Av AnnCatrin - 22 mars 2009 09:31

Hallå!
Här händer inte mycket som är värt att knappa på tangenterna för.......mycket skulle kunna blötas och stötas om det som händer i Sverige nu, tex det här med bonusar......självklart ska personer i höga positioner ha bra betalt......men allvarligt!??
Hur gniden får man bli? Snacka om att bli fartblind i jakten på astronomiska summor på kontoutdraget......det dom troligen räknar som felräkningspengar det har jag och många med mej i månadslön....och det var ju väldigt "snällt" att dra tillbaka pengar från landets blivande och varande pensionärer samtidigt som hiskeliga summor säkras på det egna kontot.
Det är nog tyvärr ingen skillnad på folk oavsett vad dom har i plånboken, alla vill ha mer även dom som redan har en slant modell gigantisk.
Vårt eget kommunalråd har fått en nätt löneökning på 2600 i månaden.....samtidigt som kommunen ska spara och som inte det är nog så har vi fått nya direktiv vad det gäller hygien, arbetsdräkten skall vara kortärmad och skall tvättas i minst 60 grader....vilken dj-vla arbetsdräkt????? det finns inte pengar till det så vi använder egna kläder....lite väl magstarkt att sätta upp regler för mina privata grejer eller??
2600 kr hade gott räckt till kläder åt oss......12 x 2600 = 31200 har säkert räckt till kläder till dom flesta inom omsorgen.......
ja inte vet jag, jag tillhör fotfolket men ska det sparas och gnetas så ska väl alla dra sitt strå till stacken för att en känsla av gemenskap och solidaritet skall innfinna sig eller?
Och nu hoppar vi vi från inrikes till dom tokiga svenskar som begett sig utrikes för att delta i Robinson......ja vad ska man säga? det är precis som förväntat, det börjar med grupperingar och pakter direkt......och så är det såå synd om dom för dom har ingen mat......hmmm.....orginalRobinson kom väl inte heller till dukat bord eller?
Men jag tackar för att ni är så stolliga så att ni ställer upp på detta så att jag kan sitta i soffan och kolla & förfasa mig på lördagkväll!
Själv skulle jag ha backat direkt istället för att klafsa genom sumpträsk och vadat i ormfyllda vatten....hua!
Inte många knop har gjorts vid datorn så nu börjar jag känna mig som folk igen, kommer på mig själv med att dra upp axlarna så fort jag sätter mig vid datorn så nån "kontorsråtta" skulle jag aldrig kunna bli ;0)
Våren flyttar ner positionerna säger hon på vädret...hmmm.......nu ska det bli kallare och snö...ORKA!
Fast å`andra sidan orkar jag inte med smutsen och slasket när det är plusgrader heller.......
Igår tog jag och gjorde en raggartvätt på hunden......det vita bröstet var inte så vitt längre, han är ju konstant blöt under hakan och det rinner vidare nedåt........rödbrun snarare än vit var den nya färgen, han har varit bra ett tag men nu är det värre igen så det kan nog vara en liten svampodling därunder, skall försöka hålla det torrt och se om det blir bättre.....nu är inte detta nåt som han verkar lida av, han kliar sig aldrig under hakan....det är väl mer ur trevlighetssynpunkt för hans omgivning som gör att det ska läggas lite energi i denna fråga.

talking to me?
Aston har jobbat hårt på att tvätta bort "tokerstämpeln" och försöker se vuxen ut med en känsla av pondus på fotona nuförtiden.......eller beror det på att mobilen kom för nära så stornosen blev enorm och ger ett "drygt" uttryck? ;0)

 mattes pösmunk

mys på morgonkvisten.......total blockering och förträngning från mattens sida om hur mindre ren han är nu med tanke på slasket ute på vägarna......
Avslutar med att skicka ett stort grattis till Fabbe idag på hans ett-årsdag !!!!!hurra , hurra hurra för lillkillen!
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards