Aston & Lukas

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av AnnCatrin - 23 mars 2009 10:22

Hallå!
ja då vaknade man till kraftigt snöfall igen....stor SUCK!!! enda fördelen med detta är att det genast ser trevligare ut ute än all halvtinad skitig snö som ligger som ett täcke vart man än vänder blicken.
igår gick hussen på en längre promenad, jag förstod ju att det skulle vara mindre rena tassar när dom kom tillbaka så jag stod beredd men lillvattenkannan och en handduk för att skölja/torka tassarna.......SHIT....kan man lugnt säga om den syn som mötte mej....det var väl bara ryggen som inte var skitig/ lerig.....blomkannan hade möjligtvis kunnat göra EN tass hyfsat ren......det var bara att gå raka spåret in i duschen, alltså hur skitigt kan det bli efter en promenad?????
jag har ju inte det problemet som tur är efter våra promenader i skogen för där är det rent fortfarande....och ofta så har det frusit på inför kvällsturen så nån fler dagstur med hussen vet jag inte om jag kommer att gilla........
Alltså en sån där pälsfön står väldigt högt upp på önskelistan....undrar om det finns nån bonus till lilla mej oxå att inkassera?

Stina bjöd på en utmaning så här kommer den:

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?
Bilen körde nästan själv. I trettio år hade de haft stugan. Karin Wahlberg/ Blocket

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Luft

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Beck/ I guds namn

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
svårt för jag vet vad klockan är för jag ska skjutsa dottern till skolan

5.Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
vägguret som tickar

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För 10 min sen. Kissade hunden och svor över snön som fallit inatt

7. Vad tittade du på, innan du började svara på det här?
Stina´s blogg

8. Vad har du på dig?
t-shirt & byxor modell mjukis

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
tabeller & celler

10. När skrattade du senast?
Igårkväll åt whipout

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Tavlor, ett gammalt väggur

12. Har du sett något konstigt på sistone?
inte vad jag kan komma på.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
halvjobbig som alla utmaningar ;0)

14. Vilken var den senaste film du såg?
Beck/ I guds namn

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Nytt hus på landet, lägenheter till mina barn

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
har hoppat fallskärm från 3500 m när jag fyllde 40 år

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att sommaren kommer över en natt, skippa den slaskiga skitiga våren 4 månader riktig snörik vinter och 8 månader varm härlig sommar

18. Tycker du om att dansa?
ja.

19. George Bush?
vem är det? en pajas?

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Teodor & Agnes Amalia ( om jag hade fått två till)

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
tveksamt

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
vilken pärleport?

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Anne-Lie" title="http://www.jezzieochnatus.se">Anne-Lie" target="_blank">http://www.jezzieochnatus.se">Anne-Lie
Camilla" title="http://www.mills.zoomin.se">Camilla" target="_blank">http://www.mills.zoomin.se">Camilla
Isabelle
Karin

Nu har jag varit ledig en vecka, skönt! jobb imorgon och på onsdag (dygn) sen är jag ledig 5 dagar igen.
Aston som jobbar hårt på sin nya image som en cool kille vill att jag dementerar att jag på någe vis fått för mig att han skulle ha haft nåt problem med det där fjolliga tyghuset....hmpr.....fnys...skulle Aston pastorn vara rädd för den där??????

Skulle inte tro det, vill bara bestämma själv när det passar att nedlåta sig till att lägga ner sin dyrbara lekamen i mattes senaste påhitt ;0)

Och leka "våldföra" mig på mjukdjur har jag oxå slutat med låter han hälsa, det är väl inte hans fel att mjukdjuren rullar in och lägger sig under honom i parti och minut eller?
ha en härlig vecka, nästa vecka är det sommartid! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards