Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

veckans snackis........26/3

Av AnnCatrin - 26 mars 2009 18:51

Hallå!
Nu var det nära.......att jag skulle hamna i tvångströja på akutpsyk.....jag jobbade ju igår och kom på att jag skulle kolla hur min nya hemsida tog sig ut på den skärmen och i den gamla webbläsaren........
Himmel och pannkaka......har jag varit full som en kastrull eller haft en beslutsångest som gränsar till schizofreni ( svårt ord det fick jag googla) kan man undra......det ser väldigt snitsigt ut på min skärm men så såg det INTE ut på jobbet kan jag lova!
Nu förstår jag Katrine varför jag ska hålla mig till ett tråkigt vanligt typsnitt!
och alla som INTE har en skärm modell min behöver inte kolla runt.....f-n va´sur jag blev, jag som tyckte att jag fått till det ganska bra och bara skulle färdigställa några album och lite annat småplock....grrrrr
Så igår när jag åkte hem på rast så var det först till att hämta hunden på "dagis" och sen hem i 180 för att raskt pilla på tangenterna och återställa typsnittet och minska ner vissa bilder.....för att lite snabbt publicera ändringarna så att jag kunde kolla när jag kom tillbaka på jobbet hur det såg ut......VARFÖR kan det aldrig flyta på och vara enkelt i den här förb-nnade datavärlden??????
Helt plötsligt så fanns det ingen publicerad sida utan allt låg i mappen för opublicerat???!!! och inte gick det att flytta över heller......AAHHHRG....
Så nu satt jag helt plötsligt med en hemsida som liknade kaos och hjärnsläpp som jag inte kommer åt att ändra......den har liksom bara flutit iväg ut i cyberrymden och lever helt plötsligt sitt eget lilla liv helt utanför min kontroll......
ja det var inget att göra åt det utan det var bara att ta nya tag idag när jag kom hem....tror ni för ett ögonblick att det gick bättre.....NÄ, typ samma lika läge som dagen innan.....tröttsamt!
Jag fick spy av mig lite galla åt stackars Anneli i Hassela och när vi surrat klart så testade jag igen och hoppsan hejsan så funkar det plötsligt igen, kontakten är återknuten med den förrymda sidan....det tackar jag för......synd bara att nu jobbar jag inte förrän på tisdag så att jag kan se om det blev nån skillnad.
Minus tretton grader visade termometern imorse och idag har det snöat.....våren HALLÅ??? vart är du?...och du Camilla.....be & böna till vädergudarna om fint väder åt oss klyktattare......vi är värda det, det får dom bjuda på där nere i söder....
Ja medans jag väntar på varmare väder kan jag glädja mig åt att jag lyckats sätta griller i huvudet på både kreti och pleti *asg*
DEMENTI: jag har INTE sålt min motorcykel.......däremot har jag tillfälligt lånat ut den till min man som den goda hustru jag är....men det är ju alltid roligt att få igång disskutionerna ute i stugorna........
Jag tycker själv att jag gjort ett riktigt kap.......Bobby utlånas i utbyte mot en 2 motorig Airmax.......jaha undrar ni nu då....vad ska hon nu flänga runt på i sommar???
Fundera på det ni!
men imorgon ska den beställas så förhoppningsvis så har jag den och kan provköra den till veckan......spännande!
Idag kan jag faktiskt bjuda på en barmarksbild...jo det är sant!

ja. ja det är under en stor gran men ingen kan påstå nåt annat än att han sitter direkt på backen ;0)
Och för att mejltrafiken ska slippa gå röd inför helgen så kan jag tala om att det är så här med denna:

Hyggligt va?
Det tog inte ett dygn heller så nu förväntar jag mig samma snabba affär med husvagnen......ja jag vet att jag sagt att vi ska ha kvar den...om vi inte får den såld......det finns ju liasom inget att välja på: inte såld =kvar.
Om den hade varit mindre och en trilla så hade jag kunna tänkt mig att älga runt vägarna själv med den......MEN......jag kan ju inte räkna med att bo på parkeringsfickor som ligger i färdriktningen hela tiden....;0)
Häromdagen tog jag en test på Facebook ( ja jag vet jag är med på ett hörn där oxå, måste ju hålla koll på folket)
Vilken Beck karaktär är jag?......hmmm Gunvald Larsson och jag har tydligen samma kvalitéer....eller brist på kvalitéer skulle man kanske kunna säga .....vadå okänslig???  MOI ???
För att visa min goda vilja så bjuder jag väl på en förhandstitt på min
 Airmax dubble K Challengair


"En superb Blower som snabbt torkar din hund utan att slita på pälsen. Den har 2 motorer som vardera ger 3,75 kubikmeter luft i minuten. Den har 2 hastigheter och därmed också 2 temperaturer. Den är solid, säker, lätt och rostfri. Blåser bort vattnet ur pälsen och den blåser bort lös underull. Den är också ett enormt hjälpmedel för att hålla din hunds päls fri från grus och smuts. Använd den innan utställning för att få det där "nybadade" utseendet på pälsen utan att göra den mjuk med schampoo."

fattar ni vilken lycka när denna landar på Bågevägen till veckan?
Nu kan vi slaska runt på alla skitiga vägar och sen blåser vi så det står härliga tider till och hunden blir som ny igen.....lovely!

Imorgon skall vi ha koppelträning med störning av Tuffa....fråga Tuffa´s husse om han tycker att det behövs.....;0)
Vi mötte honom och Fight idag och min söta goa "lilla" vovve gjorde sitt bästa för att ta sig fram till dom, han kom med en ny variant idag faktiskt....."jag tar sats och hoppar upp på matte och välter henne så kan jag dra järnet sen"
Nu tillhör ju inte jag "flugviktsfolket" , det är faktiskt fördel ibland...så jag höll mig på benen men han kämpade bra det måste jag säga!
Ja vi har en hel del att jobba på innan vi är på samma våglängd....fullt ös medvetslös är liksom inte min melodi !
ha de bra / AC

 
 
camilla

camilla

26 mars 2009 21:17

Halloj!
Shit, den såg snabb ut den där blåsen *s*, tjusig värre.
Ett mycket smart drag av dig där tycker jag, jag funderar på hur jag ska lösa det, hm.. Joha har länge velat köpa en DVD med hårddisk men jag har väl tycka att va ska det vara nödvändigt för, kanske han ska ta och göra det så kan jag av en händelse nämna det här med fön efter ett tag.
Se till att ha pumpat upp musklerna nu till promenaden *asg*.
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anne-lie

Anne-lie

26 mars 2009 23:22

Hej du !!
Ja detta med webbläsare kan göra en galen värre.. vågar knappt titta på någon annan dator, min sida ser säkeret helgalen ut..
Kanon att du inskaffar en blås, då får du ta en avgift så kommer jag med två rottisar när dom behöver torkas..
Lycka till med koppelträningen med störning.. kram Anne-Lie

http://www.jezzieochnatus.se

 
Anneli

Anneli

27 mars 2009 10:47

Hejhopp!

Har du slagit till nu då ? På fönen alltså ?
Du kommer säkert att bli helnöjd :)

F*n va skönt att du slapp tvångströjan så här inför helgen...det hade ju varit tråkigt :D

Smart lösning det där...att låta Björn "låna" din hoj...utifall du ångrar dig...då har ju du din kvar *asg*

Håller nu tummarna för att de ringer som galningar på husvagnen också ;)

Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Katrine

Katrine

27 mars 2009 20:23

Hej AC!
Det är säkert en skit gammal webbläsare på din jobb dator(vi har ju samma arbetsgivare, så jag vet ;) ) Så bru dig inte om det så mycket, inte många som har den webbläsaren. Gå in på Susnet via din räknare så ser du hur många precen som använder de gamla webläsarna. På min sida är det 26% som använder gamla webläsare, inte så många. Min sida ser också knäpp ut på jobbets dator.
Kram Katrine

http://www.alnoitens.se

 
Katrine

Katrine

27 mars 2009 20:25

Stava kan jag inte heller, jag är ju bara svenskalärare man ska inte begära för mycket :)

http://www.alnoitens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards