Aston & Lukas

Alla inlägg den 31 mars 2009

Av AnnCatrin - 31 mars 2009 20:05

Godkväll!

A´puh vilken lång dag, först har jag varit på kurs för kostombud mellan 9-13, sen hem och ut på dagens skogsrunda med jycken som varit ensam på förmiddagen och sen iväg och jobba på eftermiddagen.
Så imorse var det bara att masa sig upp och gå en runda innan jag jag åkte på kursen.....inser vad bortskämd jag är med att slippa gå med honom tidigt på morgnarna, jobbar jag så dumpar jag honom hos modern så hon tar morgonrundan, är jag ledig då sover vi till nio iallafall, min hund och jag.... 

Fast och andra sidan är det nog tidigt på morgonen man ska vara ute och traska innan vägen börja slaska.....se där! nu bloggar vi på rim oxå ;0)
Idag damp avin ned om att efter 16.00 fanns det en blås att hämta på servicebutiken......och den var gratis!!!!!!!!!!
Hmmm....eller kommer det kanske ett inbetalningskort lite senare? Eller tyckte den trevlige norrlänningen att jag lät så i desperat behov av en blås att han tyckte att han kunde skänka mig den?
Hussen var naturligtvis inte hemma nu när jag kom hem....han är i garaget och pysslar med MIN moppe.....jag skulle behöva lite hjälp med blåsen, det är ett spännband i metall som skall dras åt så att slangen inte flyger av, ja , jag har försökt själv men det är ett dj-vla drag i denna mackapär kan jag säga så det tar bara några sekunder så har slangen blåst av.
Hunden vart ju måttligt imponerad......men som vanligt för en godisknul så står han ut med det mesta ;0)
Nu är det så oturligt att jag jobbar dygn imorgon så det blir provblåsning efter bad tidigast torsdag......har köpt ett schampo för den missfärgade hakan som ska verka 15 min före bad, det kan ju vara värt ett försök.
Idag fick jag svar på mitt mail som jag skickade till Wiba, hon beklagade att det var svårt att få kontakt med dom eftersom dom gjort sig av med den fasta telefonen, dom hade inga fönar på lagret men nya var på väg in.
Då vet jag att firman lever iallafall för dom hade några schampon som jag var nyfiken på.

imorse var det till att skrapa rutorna på bilen men under dagen har solen gassat och det har varit 7-8 grader varmt.....härligt, fortsätter detta så går det snabbt!

ett tag till lär det nog var snö på våra bilder.....

alltid full fart!
På dagens promenad fick vi två hundar framför oss, Dolly & Kasper, vi har träffat dom förut så det blev en bra prövning att gå på håll utan att gå ikapp......en prövning för mina armar det vill säga......herregud han blir helt snurrig och ska fram till varje pris....har mer och mer insett att min hund låter hela tiden, grymtar som en gris när han nosar på nåt spännande, "pratar" med mej när han vill uppmärksamma mig på att "nu kan jag inte hålla mig i skinnet längre " öka takten matte!
Vilken tur att mannen med hundarna vet att han inte kan beté sig och bara skrattar åt eländet!
Och som grädde på moset så hade vi en hel drös dagisungar bakom oss som alla ska ropa hej och fråga "vad heter hunden"......pust...och den söta hunden skulle gladeligen spela bowling men hela klungan bara han fick chansen...tjoho nu välter vi lite halvväxtingar!!
Så där fick jag nog och vek av på en liten krok för att slippa gå mitt i kaoset, tyvärr så hann vi ikapp dom ganska snart igen för dom går inte så fort dom där små liven......;0)
Så det var bara att gå med myrsteg och vänta in att dom skulle vika av på en stig så att vi kunde fortsätta framåt........koppelträning funkar typ INTE!
Det är verkligen som att veva upp muttern där bak på duracellen till max och sen inte släppa lös honom så att han får dra iväg........han snurrar på stället och kastar sig fram och tillbaka....hörru matte är du dum i hela huvé?? ser du inte alla spännade barn som bara väntar på att springas omkull och stjälas mössor och vantar av???
På torsdag eller fredag blir det nog en stadsvandring för att träna på att vistas bland folk och fä...... igår gick vi ikapp en liten tant med ryggsäck.....vilken fin hund sa hon, vilket i min hunds öron betyder, du får hoppa upp och ta min ryggsäck om du vill lille vän.......
Men tänk att dom där finterna kan jag nu så det var bara att hålla i och säga nej...och få den där blicken.....ÅÅHH vad tråkig du är matte, kast med liten gumma hade väl kunnat liva upp promenaden.....skulle inte tro det!
Tanten höll på att drutta på rumpan i rena förskräckelsen när han tog sats....."han är bara glad" tycker jag mig säga ganska ofta nuförtiden!
När vi påbörjade gårdagens promenad så hoppade han och studsade som vanligt när vi kommer ut på gatan, det kom en kvinna och passerade som sa "men idag var det fart på den gamla bernern".........gammal och gammal han är tretton månader......hon trodde det var Wictor ! ;0)
.....och för att avsluta dagens blogg så kan jag nämna att ändringarna jag gjorde på hemsidan blev ju fullständigt katastrofala på jobbets dator....så nu skiter jag i det....Och sen att Stina la ut sin sjukt snygga nya sida gjorde ju inte saken bättre....jag är grön av avund !!!!!!!
ja ja Rom byggdes ju inte på en dag så jag får fnula vidare så blir det nog bra till slut........eller aldrig....hmmm
ha de bra /AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards