Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 5 april 2009

nystart & avslut 5/4

Av AnnCatrin - 5 april 2009 22:40

Hallå!
ja då har jag kontakt igen med cyberrymden från min egen dator.....
tröttsamt att gå vilse i sin egen dator bara......nu har sonen lagt
in nåt megavirusbekämpande program som ska vara med och bestämma vad
 och vilka program jag får öppna.......men jag får väl leva med det om jag slipper oönskade inkräktare....undrar bara vad det är jag betalar 89 kr i månaden för till min internetleverantör.....inte verkar det vara virusskydd och brandvägg som dom påstår iallafall!
Hemsidan är åter okontaktbar för det programmet försvann i papperskorgen tillsammans med kusarna........coming back soon i hope ;0)
idag har vi varit och våldat ut husvagnen från broderns gräsmatta......det såg mörkt ut ett tag för det var ingen tjäle i backen och nissarna som parkerade den i höstas hade uppenbarligen drabbats av förträngningssyndrom och ville bara bli fri den......utan en tanke på att den skulle väck därifrån så småningom, suck...tänk att jag gav upp före min man, den klockrene pessimisten....alltså det här går INTE!!
traktorn bara spann i snön och och gräsmattan under snön är väl inte precis som den var före......sorry bror.....
Att vända den fanns inte med på kartan men när den väl började rulla så gick det riktigt lätt.....den fick backas ut samma väg den kom in, vi ska aldrig aldrig aldrig någonsin parkera en husvagn så dj-vla dumt igen.....min man säger att vi aldrig ska ha nån fler vagn men man ska aldrig säga aldrig.....kanske inte behöver ha ett sånt här stort as ;0)
Hur det än var så blir man smått sugen när man kliver in i den.....men var sak har sin tid icke att förglömma och nu är husvagnslivet definitivt slut för den gång.
Nä nu ser jag att tiden har sprungit iväg, det blev ett maratonsamtal med Lena ikväll igen.....hmmmm det var visst nån film Anders ville kolla på.....för nån timme sen ;0)
avslutar med en bildkavalkad på husvagnsepokens sista kamp.....












Tur för oss att Björn kände nån med traktor som bodde nästgårds!
Hoppsan, jag har visst inte nämnt hunden med en rad....nä, men jag har surrat med Lena om honom i 1,5 timmar så vill ni veta nåt kan ni ringa henne *asg*
han lever och frodas i vårt bedrövliga slaskvårväder......en strimma sol skulle inte skada, nu har det regnat i flera dagar, tur det är två års garanti på blåsen för den går hejvilt nu!
Och mattes lilla busbulle har kapitulerat och insett att man får inte gå in innan man stått på bron och blivit förnedrad inför hela grannskapet.....hårfönar är väl ändå för fjollor????? Hur ska han kunna jobba på sin coola image när han blir fönad som en kärring varje gång han stuckit nosen utan för dörren?? Det är ett tufft liv att vara bernerkille på Bågevägen ;0)

ha de bra / AC

 
 
camilla

camilla

5 april 2009 23:59

Haha, den blicken säger mer än tusen ord om vad Aston gillar att stå ute på bron och bli fönad inför hela gatan av matte. *asg*.
Vilken projet att få loss vagen , tur ni hittade en traktor.
Ha det
Kram Camilla

http://www,mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

6 april 2009 20:05

Hallå och välkommen tillbaka ut i cyberrymden!
Vilken tur att sonbarnet fixar åt morsan :) Å vilken tur att ni fick loss husvagnen...den verkar ha suttit fast ordentligt ;)
Tror jag det att Snyggve tycker att matten är huuur pinsam som helst....fjolleri..hmrfp !
:D
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Isabelle

6 april 2009 22:07

*ler* ja, det blev sista kämpet med den husvagnen det :-) Sicken bjässe :-)
Så bra att ni har hittat bot mot obehöriga gäster/kryp i datorn :-) Det är bra med karlar ibland som hjälper en med det ena och det andra :-) Hoppas ni fått se en skymt av våren nu!

 
Ingen bild

Stina

7 april 2009 20:39

Åh! Ni har ju en sån husvagn som jag vill ha ju... Men jag förstår att ni bågemänniskor prioriterar bort indoors för hårfladder förstås.
Cool kille på bilden! Du kan hälsa honom att det finns många "fjollor" som blir lika illa behandlade...hahaha...
Kram på Er
ps. Mycket stolt över "barnbarnet". Han var ljuvlig som valp redan. ds.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards