Aston & Lukas

Alla inlägg den 11 april 2009

Av AnnCatrin - 11 april 2009 13:54

hallå!
det måste ju bli en blogg till med lite bilder!

I garaget var det spännande, hunden höll på att skratta ihjäl sig *asg*.....

han är inte svårroad minsann, lyckades nosa upp en ölburk att röja runt med så det kändes lugnast att bege sig därifrån innan motorcyklarna började välta som käglor.....

Hussen skruvade febrilt på MIN mc, har har helt onödigt monterat dit en oljemätare precis där mitt taxben ska försöka nå bromspedalen så nu vart det väldigt besvärligt......det var ju oturligt flinar min man under lugg....om han haft nån dvs.......;0)
Vänster sida inga problem, men höger ben skulle behöva förlängas en dm....tips någon??
På väg hem så kom jag på att när jag ändå passerar stan så kan vi slänga in den där stadspromenaden som vi inte kommit till skott med.

Så för den som känner till Sundsvall så parkerade vi vid busstationen, promenerade efter ån bort till sporthallsbadet och sen Storgatan tillbaka ända ner till hamnen.

Det simmade änder i ån, spännande!
Var en hel del folk i rörelse och även hundar mötte vi men det går uppenbarligen bättre när det är mycket runt omkring, mot för när vi möter hundar i skogen, nu var det inte alls nån konst att bara gå vidare, skönt!
På torget stod det två stora gula betongkycklingar.......läskigt!
En kvinna stod på håll och kollade när hunden blev två meter lång för att nå fram att nosa utan att ta ett steg närmare.......
Hon fick sig ett gott skratt och jag oxå, han insåg ganska snabbt att dom var ofarlig och vågade kliva fram och nosa ordentligt.

Att hunden låter som en liten minigris där han knorrandes går bredvid mig är nog inte så mycket att göra åt, han vill gärna småprata om sina upplevelser;0)

Hemma igen blev det tretton varv i snön och skrubbning med trasa av dom kolsvarta tassarna......NU vill vi ha TORRA FINA VÄGAR!!!!!
ha de bra igen då / AC

Av AnnCatrin - 11 april 2009 11:46

Hallå!
Alltså nu räcker det med surväder!
idag var det lovat sol men icke sa Nicke, morgondagen skall tydligen bjuda på den varan så vi får vänta och se.
Idag är det middag hos modern, bröderna med familj dyker oxå upp så det blir stugan full.
Aston får stanna hemma, det blir alldeles för uppskruvat med mindre barn som härjar runt, små barn och vild tonårshund är ingen lyckad lekkombination.
Alltid trevligt att sätta sig vid dukat bord, det är jag inte bortskämd med ;0)
Maken drog till garaget och skulle skruva med moppen......alltså, den är ju sprillans ny hur mycket skruvande kan det behövas undrar jag????
Skall nog stuva in hunden i bilen och göra en stökresa dit för att kolla vad han håller på med......det är fortfarande MIN hoj, men det är klart, hänger han på nåt blingbling som jag kan tänkas leva med så får det väl vara hänt ;0)
Jobbar på måndag sen är jag ledig en vecka, trevligt!
Än mer trevligt hade det varit om solen kunde sticka fram nosen bakom molnen, men även om den inte ids visa sig så töar och tinar det sakta men säkert, nu skulle det gå med lite pyssel att få upp locket på grillen så nästa helg kan kanske bjuda på en grillbuffé med lite tur.
Vädret igår visade 17 grader och sol neråt Norrköpingshållet......hoppas det håller i sig så att vi får insupa lite positiva vårkänslor om några veckor när vi ska dit.

Vårat vårväder skapar mest frustration och depression.
Nä, nu ska jag åka och inspektera Bobby så att han inte spökar ut honom alldeles förfärligt ;0)
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards