Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 15 april 2009

brrr, vad kallt det blev igen 15/4

Av AnnCatrin - 15 april 2009 23:02

Hallå!
Idag fick vi ta en omkrok när vi skulle till skogs för vår "rätta" väg är översvämmad.

Himmel och pannkaka vad det tinar i en rasande fart....det såg betydligt trevligare ut när kalhygget var dolt under ett tjockt snötäcke.
kallt har det varit idag, 3 grader "varmt" brrrrr

Kände mig inte så där jätteinspirerad att dra iväg på handlerkurs med tanke på att det knappast skulle bli varmare mot kvällskvisten.

Så det blev lager på lager på lager med kläder, ändå kändes det som man suttit i en iskub när det var dax att åka hem igen.
Och hur var kursen då ?
ja, jag vet inte vad jag ska säga, inte blev det nån aha-upplevelse direkt, kanske för att vi nu varit på några utställningar så vi vet grunderna....nu ska bara formen och utförandet finslipas och hunden uppförde sig riktigt godkänt måste jag tillstå.

Tuffa och matte ställer upp.
Sen var det ingen större hit att springa på rullgrus på en asfaltplan, hade ju inte skadat om dom sopat undan det värsta före.

Hon som hade kursen verkade tycka att vi skötte oss bra, fick iallafall inga konkreta tips att jobba efter, han ställer upp sig bra själv, och följer mig och är lyhörd......det blev faktiskt mer travsteg än hopp och studs oxå ;0)
Vecka 18-21 är det utställningsträning varje kväll kl 19 mån-tors ( utom sista april) utanför VÄKK`s lokal i Birsta.
Dropp in kostar 100 kr för varje tillfälle för den som är intresserad.
Jag kommer nog att gå dom gånger det passar in och jag är ledig, träning kan man inte få för mycket av.

Det gällde att hålla sig på behörigt avstånd för frestelser i trefärgat format;0)

men lite bus blev det....eller ska man kalla det för nåt annat?? Han vill gärna försöka sig på lite övningar som inte passar sig den gode Aston.
Har även hunnit med en jourutryckning till grannfrun innan hon hamnar på akutpsyk.......göra egen hemsida, det är tunga grejor det.....och skapar lätt irritation, ångest och nervsammanbrott......
Vi lyckades pilla på alla knappar fram och tillbaka och bak och fram och plötsligt så bara händer det...........vi fick ut den i cyberrymden !
Själv har jag varit duktig och städat bland mina mappar och flyttat runt kort och härjat på så nu fick jag göra om allt och hämta dom en gång till eftersom dom nu låg i en annan mapp......suck
Har övergivit det svarta till förmån för det ljusa som ska locka sommaren hit så fort som möjligt ;0)
Det såg inte så lovande ut på väderkartan, värmen tycks inte vara runt hörnet tyvärr.
Nu ska jag ta in hunden som sover som en klubbad oxe i biabädden på altanen.....det kostar att ligga på topp;0)
Ha de bra / AC

 
 
camilla

camilla

16 april 2009 00:39

Burr , det vart lite småkallt ikväll, var hyfsat skönt att komma in i värmen igen.
Jisses vad du hade varit flitig med kameran, du är ju som en värsta paparazzi när du smyger runt och fotar *s*..
Håller med dig det vart ju ingen
aha-upplevelse.
Nu tar vi nya tag tills på lördag då vi ska bli en fena på hundars kroppspårk.
Sov gott
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Ingen bild

Stina

16 april 2009 17:53

Skoj med kurs!! Det var så länge sen...att jag nog glömt allt jag någonsin lärt mig ;)

Jadu...hahah...vad kallar du "polarna"?? Min mamma som är 63 tyckte väl inte direkt att hon hade några polare...möjligen vänner...hahaha...

Allt gott från hon som lever lite mer idag än igår...
Kram Stina

 
Ingen bild

Isabelle

16 april 2009 18:23

Skojsigt med handlerträning! Eller ringträning.. Här i Östergötland skiljer de tydligen på det? För jag tänkte anmäla mig till en "handlerträning" men det var tydligen för dem som hade mycket erfarenhet av att ställa ut.. och det anser inte jag att jag har.. Så då blir det "ringträning" för oss nybörjare tydligen :-D Den verkar passa mig bättre:-) Dock är inte de kurserna förrän i slutet på maj och jag hade gärna gått en NU :-) Annars får väl vi ta inofficarna som ringträning :-D
Ni verkade ju lyckas utmärkt och även fast ni kanske redan kan allt så är det nog ändå skoj med mera träning :-) Och trevligt att få ha bästa polaren med sig som stöd :-) Och mera utställningsträning nästan varje vardag i 4 veckor? DET hade ju varit kanon! Om det bara hade varit här.. hade så gärna velat gå på det.. men, men.. får väl träna på inofficarna istället :-)
Ha en fortsatt skön kväl!
Kram från oss!

 
Anneli

Anneli

16 april 2009 19:23

Men Aston då...vilka övningar...och ovanpå Tuffa...jag blir nästan generad :D
Härligt med så mycket ringträning...då kan man ju välja och vraka vilken dag sm passar bäst.
Ska ni gå på handlerkursen som är i juni genom VäKK ?
Ja jag förstår om grannfrun var nära sammanbrottet...det där med hemsidor verkar vara krångligt ;)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards