Aston & Lukas

Alla inlägg den 19 april 2009

Av AnnCatrin - 19 april 2009 18:50

Hallå!
lugnt och skönt, alla måsten undanstuvade i ett hörn......men tomten är
99 % bajsfri iallafall...alltid något!

Det töar på trots minusgrader på nätterna, solen har varit framme idag men inte är det nåt "plocka undan tjockare kläder väder" direkt.
Gårdagens föreläsning med Memea Mohlin var värt varenda krona, det bara regnade aha-upplevelser över oss, hon vände och vred på olika situationer för att vi skulle tänka oss in i hur det upplevs ur hundens synvinkel när vi tror att vi gör oss förstådda.
Det finns ju många teorier och läror om hur vi ska förhålla oss till våra hundar och det är alltid intressant att lyssna till någon som brinner för sin sak.
hon hade ett minspel som fick hela församlingen att gapskratta mellan varven, det var verkligen en givande och rolig dag.
Tex det här med att hunden alltid ska vara med till dörren när det kommer någon......en person som äger ett marsvin springer inte först och hämtar marsvinet när det ringer på dörren *asg*....för att djuret måste vara med när man öppnar.......;0)
Hon ansåg att öronen mer speglade hundens sinnestämning än vad svansen gör.
Så nu är det öronstudier på programmet!
Igårkväll var det Robinson på burken igen, jag vet inte om det kan kallas underhållning, snarare experiment i hur människor beter sig när dom svälter, årets Robinson är mer obehagligt att titta på än det är roande, men jag tittar ändå och nu ska dom väl äntligen slippa det där vidriga träsket.
Så klart att det är vinklat för att skapa en illusion som kanske inte riktigt stämmer med verkligheten men visst undrar man hur det står till innanför skallbenet när Christian går ut med värsta snyfthistorien om att han framställts som ett monster, han och frugan satt ju i tvrutan och snyftade förra veckan......ok , dom kanske inte har visat när han gjort nåt bra eller trevligt.....men det han säger kommer dock ur hans mun och det är knappast av det trevligaste eller mest empatiska hållet........
Det är väl klart att han inte tycker att det blev så himla lyckat att köra den dryga macho stilen....det kändes säkert som en bra strategi på stranden men på hemmaplan uppkrupen i soffan med ett fullt kylskåp runt hörnet föll nog det resonemanget......men ställ inte upp i tv då människa !!!!!!
Har haft personer i min bekantskapskrets som har betett sig på liknande vis....alltid full som en kastrull på helgen och väldigt snacksalig och ska tala om för alla vad dom tycker och tänker......men tänk att på morgonen efter då låtsas dom som ingenting och säger man nåt så ursäktas det med att "jag var ju full"......suck, vuxna människor......men tänk att dom var inte fullare än att dom komihåg vem som skulle få sig en släng av sleven......
Visst kan jag oxå få för mycket innan för västen ibland, men det brukar inte sluta med att jag är otrevlig med mina medmänniskor snarare att det blir en väldigt tidig "hopp i säng nu var det slut på det roliga".
Jag har fullt sjå att utrycka min mening i nykter tillstånd så det finns liksom inga dammar att släppa på när jag är onykter.
Kanske fler skulle prova den varianten ?
Och har jag med dessa rader trampat någon på tårna så kanske det är tid för eftertanke för den som tar åt sig eller ;0)
Jag tror inte att målgruppen för mitt påstående läser min blogg, men vad vet jag ........

Imorgon blir hunden 14 månader, stora killen!
Både svansen och öronen talar om att det händer spännande saker inne på grannens gård ;0)

Jag tycker inte att det händer så mycket på tillväxtfronten nu för tiden men av ren nyfikenhet skall jag gå förbi och väga honom.
ha de bra och hoppas att alla får en solig VARM vecka, även vi här i Norrland! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards