Aston & Lukas

Alla inlägg den 25 april 2009

Av AnnCatrin - 25 april 2009 19:25

Hallå!

vad hände???!!!! helt plötsligt är vägarna torra och snön i princip borta....folk går omkring i kortärmat och kortbent .....hallå? höll vi inte på att frosta ihop för nån vecka sen?
idag har det varit närmare 20 grader...VARMT...trodde inte jag skulle få skriva det före midsommar ;0)
Sommardäcken kom på plats på bilen....då är det VÅR!!!!!!!!


Aston har ärvt sin far Chivas bollsinne, han älskar att spela boll och nu när matte har kommit på att det ska lekas varje dag....även om det är enbart på hennes intiativ..... så är det hur kul som helst att var hund på
Bågevägen!...fast i Astons värld har det iofs alltid varit en fest.....
Hade i en hastig tanke tänkt att vi skulle grilla idag....hmm....det är ett heldagsprojekt att styra upp grillen så att den blir i bruksskick igen.....mycke´konstigt hade det blivit under huven i vinter, tänk att det var bara några veckor sen som bara toppen på grillen kunde anas......med tanke på hur den ser ut så hade den kunnat stå insnöad ett tag till ;0)
...vilken tur att den lokala pizzerian har jouröppet ;0)
Maken har kört hem Bobby och parkerat honom på gården, hmmm, hade visst blivit ytterligare blingbling sen sist jag såg honom......nu när man möter hojar i varenda gathörn så känns det som en mindre genomtänkt idé att låna ut hojen......VILL HA TILLBAKA!

Så nu får han ta tag i och ragga upp nåt annat så att jag kan få tillbaka min dyrgrip.....han svamlade nåt om att han köpt vin och räkor och skulle fylla mig i kväll......och sen skulle han ta fram ägarbytespapperen....eller hur! in your dreams baby ;0)
Fast å´andra sidan ingår ju amorteringen i dealen och jag har redan planer för hur dom slantarna ska rulla....vadå spara....hur menar ni då????
....så framåt höstkanten kan Bobby komma tillbaka till mej, då har jag avverkat utställningar på löpande band med allt vad det innebär.
Idag har det inhandlats nya springskor för på måndag är det drillning i konsten att ställa ut min hund.....
samma fröken som i höstas så då kan man inte slinka igenom med "det ser bra ut"...näpp, perfektion ska det vara, för en hund är aldrig så bra att den inte behöver en bra handler...och nu tänker jag bli det!
Hade med mig datorn på jobbet igår så kvällen ägnades till att färdigställa Lenas sida, himmel vad spännade att komma hem idag och koppla upp sig mot cybervärlden och se om det funkade......GISSA?......jo, för en gångs skull så gjorde jag allt rätt och sidorna bara ramlade på plats .....lovely!
Sen att jag fick bry min lilla skalle lite extra varför 2 bilder på Magic inte ville vara med är ju smällar man får ta........heter bilden "Magic 1 år " SÅ FUNKAR DET INTE KLANTARSEL!!!!!!!.....inga prickar och inga mellanslag ska det vara, hur svårt kan det vara att komma ihåg??? "Magic1ar" ramlade på plats som ingenting!
Så nu sitter jag här och väntar på uppdateringar.....från att "aldrig" ha blivit uppdaterad förut med sin gamla webmaster så har nu Lena skaffat sig en webmaster som kommer att jaga henne med blåslampa efter nya dagboksanteckningar *asg*.......vi får väl se hur hon kommer att tycka om den nya ordningen;0)

idag var vi till skogen,vi hinner inte gå så långt innan "stora programmet" ska avverkas, skönt att han stökar undan det utanför tomtgränsen!
Fick en liten mindre rolig flashback i skogen.....för snart ett år sen på söndagen den 27 april segnade Wictor ner här där vi gick idag, jag gick dit då för att det låg snö kvar, idag ett år senare har jag en hund som fullständigt sprudlar av liv....inte en som livet sakta rinner ur.......
Men livet går vidare i stort och smått vare sig man vill det eller inte och med Astorn pastorn innan för väggarna så blir det aldrig tråkigt, det är säkert!
Nu har Robinson börjat och det är visst irriterat i "träskgänget" har jag snappat upp i örat närmast lilla tv:n.....i örat närmast stora tv:n är det hockey, Sverige- Österrike....vilken dj-vla tur att man är kvinna med simultanförmåga så att man kan blogga-kolla Robinson- kolla hockey...1-0 till Sverige......;0)
ha en fortsatt trevlig helg / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards