Aston & Lukas

Alla inlägg den 30 april 2009

Av AnnCatrin - 30 april 2009 20:53

Hallå!
hmmm....raj, raj raj...visst var det väl nån form av helg idag eller..hick....;0)
Nåja inte fullt så illa är det jag hittar ju tangenterna skapligt iallfall.
Hunden är nu badad och hyfsat friserad på tassar och öron....det blev ingen hund kvar i blött tillstånd ! alltså, nog för att det är en unghund men ska dom vara så här mager???
Det tror inte jag så nu blir det klass helfoder iblandat i maten framöver, vi får se om det ger nån effekt...ja ja jag VET att unghundar är slanka för det mesta men det finns ju gränser för det oxå.
Ilade i all hast ner på djuraffären och inhandlade en låda frysta otrevligheter, för inte kan det falla in under kategorin "trevligt" foder eller?
så det blir till att börja med det när vi kommer hem, en hund på nytt foder på en 60-mila tur är väl kanske inte den bästa kombinationen.......
Annars är nog allt under kontroll, stamtavlan och mat till hunden är nedpackat, maten hade nog löst sig om jag glömt men värre med stamtavlan, vintertältet är instuvat i bilen.......varför då undrar säkert nån......ja, fundra på det du!
OK då, vintertältet skall till en familj i Uppsala som just nu befinner sig i Kolmården = Norrköping...fiffigt va?
På klädfronten blev det skralt.....snacka om ångestframkallande syndrom att kliva in i en provhytt....hmmm....vem f-n är den där feta kärringen i spegeln?????
Ytterligare ett par springskor blev det, jag kan INTE köpa skor, det blir alltid fel, dom förra jag köpte måste jag gå in , dom blir nog bra med tiden.......

idag blev det ett par Nikeskor med dämpning både här och där......som försäljaren sa så här om när jag sa att jag skulle ha dom på skogspromenader och när jag springer på hundutställningar......." ska jag vara ärlig så är det att kasta pärlor för 

svin för det ändamålet, men får du nån fundering på att springa ett maraton så är dom perfekt"
SPRINGA MARATON??????? skulle inte tro det sa jag då, men jag tar dom ändå ifall jag börjar älga runt som ett tok ;0)
fattar ni vad jag ska springa nu, vilken affär var det nu man köpte kondition i ??
nä, nu ska jag sköta hussens syssla, han skulle gå med hunden men tyckte att det var ok att säga godnatt eftersom det är han som rattar ner mot pannkakslandet imorgon.
ha de bra / AC

Av AnnCatrin - 30 april 2009 11:03

Hallå!
måste ju kasta in det ultimata vårtecknet, påskliljorna blommar för fullt och och av vinterns hårda grepp finns inte mycket kvar.

Idag har jag massor att göra, tänk vad behändigt om jag stökat undan en del tidigare i veckan men icke!
måste försöka panikköpa nån klädtrasa oxå, herregud nyss vandrade man runt i vinterkläder och det känns ju lite ansträngt nu när väderflickan lovar 19 grader i Norrköpingstrakten, synd om jag svimmar av värmeslag på MH´t !
Det ska packas och badas hund inför morgondagens resa ,hunden kan ju vara representabel när han anländer iallafall, sen om han är så ren när vi far hem igen är ju tveksamt!
Nu ska jag passa på att klippa lite klor medans han är matt efter promenaden....det kanske blir några rader till på kvällskvisten annars blir det en MH rapportering i nästa blogg!
trevlig valborg! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards