Aston & Lukas

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av AnnCatrin - 11 maj 2009 08:44

Hallå!
Nu har jag kvicknat till och kan skriva den blogg jag hade tänkt knåpa ner igår, men efter middagen föll jag i paltkoma och kvicknade till så pass vid 23-tiden att jag orkade masa mig till sängen.
helgen har bjudit på blandat väder, mest uppehåll men inte så mycket sol som man kan önska.
Jobbade dygn lör-sön och då blev det grillning.
jag ska hålla i ett pilotprojekt på jobbet som ska gå ut på att vi ska äta mer frukt och grönt och hälsosammare rent allmänt, så vi tjuvstartade lite på lördagen med grillad kyckling, blomkålsmos, rostade morötter och palsternackor med vitlökssås på lätt creme fraiche och lite guacamole.
mumsigt!
sen blev det en smothie till kvällsfika på frysta bär, banan och lätt vaniljyoghurt nog så mumsigt som nåt kaloristint bakverk ;0)

Fabbe och Aston väntar på att Tuffa ska komma ut och leka.

Tuffa fick finna sig i att vara kopplad....ingen risk att grabbarna försvann heller då.

Aston som är en väldigt förståndig kille siktar hellre in sig på en godisbit än att rumla runt i blåbärsriset *asg*

Fabbe, Aston (som ligger ner!!!!!) och Tuffa

på söndag blev det skogspromenad med Fabbe Och Tuffa eller rättare sagt vi gick till skogen och vände, det var bara att inse att nån längre promenad inte var nån mening som dom härjade på, då har vi fått burit dom hem.
Kul att se att inte Aston var värst för en gångs skull ;0) nu var det Fabbe som febrilt försökte från alla håll på Tuffa, lillbakdelen var inte still en sekund....träningsvärk idag Fabbe?

Fabbe och husse André

ungefär så här blev väl dom flesta bilderna....en svart massa......

André och Aston snackar

det behövs bara ett koppel till tre berner...........
På väg hemåt med VÄLDIGT långa tungor

förutseende matte hade ställt fram vatten innan vi gick.
Kul att träffa Fabbe "lillkillen"  !

på lördag var jag och handlade lite av det som vi skulle ha på jobbet, då snubblade jag över en vitklädd man i köttdisken....AHA! knorransvarig himself!
hördu´kan jag inte få köpa knorrar i en påse istället för att dom ska vara packade i tråg?
jojomensan, det gick bra det, en påse hade han och tre är beställda till onsdag.
Jag har aldrig förstått varför dom skär bort den yttersta biten på knorren innan dom packar den.....den som blir så knaprig och delikat ;0)
så nu har jag köpt så vi klarar oss en bra bit in i sommar.
Idag ska jag verkligen försöka göra nåt åt grillen det är verkligen ett grisgöra jämfört med att torka grisknorrar ;0)
Sen blir det kanske en tur för att köpa nytt koppel till hussen, han är lite ostyrig......nä, men han tycker inte att han får nåt bra tag i det smala läderkoppel som jag tycker är så bra så då får han väl ett eget.
har letat fram Wictors läderkoppel som är riktigt brett, kanske det kan duga?
På torsdag startar ytterligare en ringträning troligen med bara berner så den måste vi oxå vara med på så det blev till att ta semester för jag jobbar egentligen då.
Aptiten har kommit tillbaka för hunden sen jag började med klass så vi fortsätter på den linjen ett tag till.
Har även duttat Exspot i nacke och svansrot, det ska tydligen vara bra för missfärgad päls och naturligtvis oxå hålla fästingar borta, dom ska det finnas gott om i Karlskoga så vi får hoppas att vi slipper dom äckeldjuren nu.
Vad Aston har att göra i unghundsklass kan man ju stilla undra men vi får sikta på att inte få sämre än blått band, då är ribban lagd för förväntningarna.
Ser fram emot en trevlig sommar i roligt sällskap med många tokskratt och dråpliga situationer, och så förtränger jag att det ingår några vänstervarv i konceptet ;0)
ha en skön vecka / AC

hmmm....det var visst en sak till....det där med att hålla koll på Giffarna.....svägerskan skrev på Facebook att dom vann...hmmm...1-1 blev det visst.....och då delar hon tidning med min bror, den STORA Gif-supporten.......så tokigt det kan bli *asg*


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards