Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

godmorgon! 12/5

Av AnnCatrin - 12 maj 2009 07:15

godmorgon!
idag är det jobb igen, snart dags för en långledighet känns det som! Fast när jag slutar imorgonbitti så är jag ledig till måndag så det är väl hyfsat långt ändå får jag tycka.
igår var det ringträning, Tuffa med matte backade ur så då slog ju latmasken till hos mej oxå......eller? kan kanske vara en bra idé och testa om det går bättre utan "störande" tjejer.
så vi for dit ändå, ja´och blev det nåt bättre då?
han var definitivt mer kontaktbar när inte väldoftande Olga fanns i närheten men annars vill han gärna springa ifatt hunden före.
En hanhundselak lapphund, en dansksvensk gårdshund, en kines, en mops, två worsther (stavning?)...åsso Aston....en brokig skara!
Modet har sjunkit att det kommer att flyta på när det gäller, han är alldeles för flamsig för det, vad hjälper det att vi kan gå klockrena bokstäver när han ändå ska jaga ikapp hunden före?
och gissa vilken ny bokstav vi fick gå igår?....just det ett U !!!!! vem gick ett U i skogen häromdagen?
Vi avslutade med gå korta intervaller och snabbt ställa upp, dagsformen för det är att han ställer sig själv helt ok 95 % av gångerna, och står han inte riktigt så kan jag inte rätta till honom för då tar han ett skutt med bakdelen och står åt helt fel håll, typ med rumpan mot domaren.
Men nu ska vi inte bryta ihop för mindre lyckade resultat, vi får ju ändå träna och göra nåt tillsammans med mycket kontaktövningar.
avslutar med några bilder från gårdagens promenad.

en blogg utan bilder är väl inte så kul.......fast variationerna på bildobjekt är ju inte så stora å´andra sidan.

ha de bra/ AC

 
 
Ingen bild

Isabelle

12 maj 2009 08:02

*ler* kul att ni kämpar på! Här har allt mer eller mindre stoppats upp både när det gäller lydnad och utställningsträning.. hon har helt klart fått bli en "lufsa och lukta-hund" under denna tid.. Och det som är trist med mig är att jag lätt ger upp och inte får igång mig själv igen efter det.. Och på lördag är det 88 berner som ska visas.. Så skulle hon vara så bra så att hon kan visas så har vi ju inte tränat något så vi får väl vara tacksamma för en 2a.. Maya ställer sig till 98% med framtassarna olika.. ett ben framför det andra typ.. så det där måste jg alltid rätta till.. hur man övar upp så att hon stannar med framtassarna parrallellt vet jag inte :-)Men, just nu har luften gått ur mig så jag är glad om vi bara kan vara där och titta på andra istället :-)
Härliga sommarliknande bilder från skogen :-)
Ha det kanon! Kram från oss!

 
Anneli

Anneli

12 maj 2009 11:37

Hallå !

Va skönt att ni fick prova på utan brudarna ;-) Jag har badat Olga - men Maxen skiter då i det.Så det gör troligen Aston också...hon luktar tydligen vansinnigt gott.

Nu ska du inte tänka negativa tankar !! Självklart så kommer det att gå galant på utställningen. Han är ju en levnadsglad tonåring (och hormonstinn) :D

Hmm...det blir en ny bokstav att lära på onsdag då....hur ska all info få plats ;)
Ses i morgon.
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

12 maj 2009 12:10

Ja det här med träning som sagt är ju aldrig fel:) Det jag brukar göra och har fått lära mig när hunden skall stå fint är: Ha ett smalare stryp och låt halsbandet var högt upp vid öronen och sen ha ett kort koppel till:)
Om man spring med långa steg då springer hunden fint bredvid en i ringen. När man står där framme och domaren skall titta på hunden så skulle hunden inte stå fint så låt hunden gå runt en och ställ tillbaka hunden igen. (Så man snurrar runt du med, det bruka fungera med våra.)
När jag ska få vår hund att stå parallellt med fram benen ibland så gör de det av sig själva, och ibland så får jag hjälpa till. Då flyttar jag antingen det ena benet fram eller bak.
Lite tips från mig ha det gott och en bra dag, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Isabelle

12 maj 2009 16:16

Enligt ett nyhetsinslag jag hittade på Youtube så SKULLE hon för en gångs skull lämna dottern på dagis.. hon skulle "bara" fixa lite ärenden först och dottern hade somnat så hon lämnade henne i bilen.. sen blev det möte på skolan som jag tror hon jobbade på och då glömdes dottern bort.. Fast jag skulle inte våga lämna en 2-3-åring själv i bilen även om hon står i skugga och sover.. Det där "jag ska bara" vet man ju hur det kan dra ut på tiden.. :-)
Och visst kan det vara så att hundägarna ställer bilen i skuggan och sen flyttar sig solen.. fast när det händer så många gånga olyckor så kanske man borde tänka på att inte anmäla så många hundar att vissa av dem måste vänta i bilen, man kanske kan skaffa hundvakt eller ta med någon vän som kan hålla de andra om man måste in i ringen å så.. Känns som om det finns alternativ till att lämna dem i bilen under sommardagarna :-)

 
Anne-lie

Anne-lie

13 maj 2009 22:40

Hej
Fina bilder på grabben..
Ha det bra kram Anne-Lie

http://www.jezzieochnatus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards