Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

2 blå & en KEP tack! 24/5

Av AnnCatrin - 24 maj 2009 18:26

Hallå!
Nä, jag har inte brutit ihop för vårt blåa band och tappat lusten för att blogga……..jag har sovit….som en liten gris, snacka om chock när hunden kommer och puffar på mig och klockan visar 11.22 !!!!
Då tyckte han nog att det räckte med trynande för idag, det finns fyrbenta i det här huset som inte har kissat sen 21.00 igårkväll….
Hussen är på hojträff så det var vara matte kvar hemma  att skrämma ur sängen……
Och jag kan tillägga att jag la mig vid 23 –tiden så det är helt snurrigt att sova så länge, men tydligen så behövdes det, jag var hur trött som helst igår efter att ha varit på benen sen halvsex , ute hela dagen och sen 30 mil bakom ratten, då får man vara på gränsen till medvetslös!
Sen hade jag helt glömt bort min brorson som fyllde 18 igår, så kl 13.00 skulle jag befinna mig i Stöde  idag, dit tar det en halvtimme att köra…hmm….det blev lite körigt så här på söndagen.
Men ingen större skada skedd att vi inte hann ta någon promenad, det blev fotboll med barnen så hunden blev ordentligt motionerad !









glada barn en solig härlig dag!
Vädrets makter var inte på vår sida i helgen, det var fint ner till Tönnebro där vi klämde en räkmacka, sen kom regnet sakta men säkert och det höll i sig till dagen efter, trist och tråkigt och det kändes ganska bortkastat med en nybadad hund!
Nu fick han ju ingen kommentar om den regnkrulliga pälsen men ändå.
Jag hade täcket med till honom så det fick dom turas om att ha på kvällsrundan, även en regnjacka hade slunkit med så det gick väl hyfsat, men några regntåliga skor fanns inte med i packningen så på lördag blev det bajspåse i skorna och det funkade kanon, blev inte blöt !

Men som vanligt på våra turer så har vi haft roligt, inget regnväder kan ta bort den trevliga stämningen, det blev inga kort tagna på boendet för det fanns ingen tanke på att hala fram kameran i spöregnet .
Men vi bodde väldigt fint, för fint i mina ögon när man har hund med sig, hela undervåningen i en stor villa med varsina rum, kök, allrum, bastu och en gourmetfrukost serverad på morgonen, man kan inte begära så mycket mer!
Där i Östhammar hade dom också kopiösa mängder med sniglar, trottoarerna var fulla av stora beiga sniglar med hus på taket, på nåt konstigt sätt så tycker jag inte att dom är lika äckliga som våra bajsbruna mördarsniglar….dom  blir ju nästan söt med sin stora snäcka på ryggen.

Vi stannade till på fredagkväll och satte upp utställningstältet och lämna av stolarna, snacka om smart drag!.....och för att inta tala om vilken lycka att ha ett tält när det regnar!!!!hädanefter blir det bara samma utställningar som Anneli ska på, tältinnehavaren ;0)

gissa vem som gillar utställningscirkusen?
Ganska skönt att bara ha hund och ryggsäck att brottas med på lördag morgon.
Det var bara två hundar i unghundsklassen, Björnligans Bonus Björnbus och Aston, Det blev ganska mycket hopp och studs som vanligt när vi ska springa, skillnade nu är väl att jag har insett att så här är det och jag försöker bara få ner honom på fyra ben utan att stressa upp mig för det.

Hur jag ställde upp honom är en annan historia, på ojämnt underlag var det inte så lätt och att rätta till framtassarna som pekade åt helt fel håll föll visst bort i villervallan, men det är så himla skönt att det ändå känns bättre och bättre för varje gång jag utsätter oss för detta spektakel…….

Det är bara att konstatera att jag inte har ett championämne i kopplet som glider på en räkmacka genom klasserna……här ska det kämpas om varje litet band, sen ska vi väl harva runt ex antal år i öppen klass också…..eller hur Camilla & Anneli *asg*
Bonus fick ett rött band och hp, vi fick det förväntade blåa bandet…ja ja……”hund under uppbyggnad, fortsättning följer ”
kritiken:
kraftigt maskulint huvud
väl utfyllt nosparti
ögonen önskas mörkare
nedre ögonlocken stramare
knappt saxbett
något kort hals pga ett framskjutet skulderparti
bra rygg
tåvid frambensställning
veka mellanhänder
välvinklad bak
fronten önskas betydligt fastare
rör sig väl från sidan

jaha! Hade inte jag en hund med bra front och sämre bakparti??
Vi får väl se om 2 veckor i Karlskoga om det har blivit nån förändring på den fronten ;0)
Men å´andra sidan så åkte 6 unghundstikar av 12 på blått band, så vi var inte ensamma om den kulören ;0)
Rocky får tänderna granskade
Snacka om en herr domare som var noga med tänderna, alltså till slut började Aston backa för det var lite väl tyckte han.

Tuffa skötte sig jättebra och såg ut som en riktig ringräv när hon ställde upp, duktig tjej!



Hon fick också ett blått band.

Olga vår klippa som skulle hålla fanan uppe i detta glada utställningsgäng var helt plötsligt halt bak……vad är detta?





Domaren tyckte inte att det var rättvist att hon skulle få en tvåa så det blev KEP ( kan ej prisbedömas)

Gangsterluvans Keno Kanon, dagens BIR GRATTIS!
Ja, det är tur att vi har så kollossalt roligt för den här gången hade vi inte ens tur med vädret *asg*

Det blev middag i Söderhamn för där kan man parkera alldeles utanför fönstret på O´Learys så att bakluckan kan lämnas helt öppen och vi kan ha koll på hundarna.



Aston har mått som en prins med damsällskap där bak i bilen, han var faktiskt lugnare överlag när han hade tjejerna med sig men inne i ringen var han som vanligt som en duracellkanin….men det kommer väl så småningom det också får vi hoppas.
Men som sagt en trevlig helg med många trevliga människor så det uppväger det blåa bandet…..blått är flott…..eller ?
nä, nu blir det soffläge resten av kvällen, jag har en hektisk vecka framför mig, jobba imorgon, Ålandsresa på onsdag och sen är det jobb hela helgen...a´puh.
ha de bra / AC

 
 
Anneli

Anneli

24 maj 2009 19:32

Men kära nån vad du har sovit :)Det är tur att hussen kommer hem idag så det blir nån ordning på torpet ;)Önskar att jag fått sova så länge också...här var det mammakostymen som åkte på när jag kom hem igen....ut och kissa hund mitt i natten...suck!

Ja det är tur att vi har roligt och trevligt på våra resor iallafall...fast det kunde ha varit bättre väder :D Men det hinns ju med eftersom vi ska "harva runt i öppenklassen i ett x antal år ;) *asg*
Du kommer väl på träningen på tisdag ?

Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
camilla

camilla

24 maj 2009 20:04

Haha , det där om att harva runt i öppenklasserna nu i flera år ... DET kommer ta ett tag att smälta kan jag lova ... du skulle ha hållit truten du och låtit oss sväva i någon form av okunskap *asg*..
Det tar på kraftrna att vara på resande fot , men jag tror din sömn tar priset , det är väl klart att snygglars kommer och puttar på dig om du aldrig kliver upp.
Ikväll är det ryggläge här också , men en blogg ska jag också ta och plita ner.
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Ingen bild

Isabelle

24 maj 2009 21:06

*ler* härligt att veta att det inte ges upp i första taget :-) Det finns ju en hel drös utställningar som bara väntar på er :-) Och man vet ju aldrig.. ena gången går det inte alls och andra gången går det jättebra :-)Hoppas det inte regnar i Karlskoga.. Ses vi om 2 veckor då! Kram från oss!

 
Kicki 6 tjejorna

Kicki 6 tjejorna

24 maj 2009 22:23

hallåj blogg vännen...
Äntligen har jag fått ett "riktigt" ansikte på dig ;) de va skoj att träffas och ja, vi kommer nog springa på varann fler gånger!!!
utställningar är som en berg&dalbana...UPP & NED!! that´s life... hi hi charmen....
ha de bäst...å lycka till i karlskoga!!!!
Kramar kicki & tjejorna

http://www.rickebyhundhotell.se

 
Ingen bild

Stina

24 maj 2009 23:02

Bajspåsevarianten funkar alltså? Har bara hört talas om den. Den ska vi prova!
Resultat är till för att ändras...I say no more ´bout that. Hoppas Aston iaf har gomseglet kvar till nästa sväng ni ska på, bäst du kollar dock...
Ja jag är iaf glad att jag var hemma och spara slantarna...och vad jag än skulle skriva om det beslutet så skulle nog någon ta det fel så jag kniper...hahaha...
Kram och sov gott, det ska jag prova snart.

 
Anne-lie

Anne-lie

25 maj 2009 09:10

Hej..
Blått band är INTE fy skam men jag vet hur det är man vill SÅ gärna ha ett rött och gärna HP OCH CK... våra killar behöver tid sedan kommer alla fina priser, eller hur??

Vi sjunger, ska vi gå på snigeljakt.. nu när vi är ute på promenader !!! äckelpäckel, vill inte se dom ..blä !!

Ge Aston en kram från oss, han är bäst i våra ögon !! kram Anne-Lie

http://www.jezzieochnatus.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

26 maj 2009 20:00

Det ser ut som ni hade det trevlit på utsätllningen. Håller tummarna för er nästa gång:) Toppen fina bilder.
Ha det gott kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards