Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

plötsligt så händer det.........7/6

Av AnnCatrin - 7 juni 2009 21:23



TJOHO RÖTT BAND!!!!!!

hallå!
nu har jag kvicknat till. hualigen vilket skallebank som har plågat mig hela dagen, det är väl spänningen efter lång dags bilkörning som satte sina spår i huvudknoppen!
01.30 var jag hemma, det var väl snabbt marscherat med tanke på att vi åkte från Karlskoga vid 14-snåret......
Fredagens nedresa blev oxå en maratonhistoria......men nu har vi analyserat vart f-n problemet ligger i att en tur till Uppsala som ska ta typ 3 timmar kör vi på dubbla tiden......hmmm.......men först stannade vi i Tönnebro för jag och Anneli var hungriga.....sen stannade vi i Uppsala för en kaffe och då var Camilla hungrig....så långt allt väl....men efter en ingående analys så har JAG kommit fram till att det surras FÖR mycket när det skall intas nån form av föda....så på hemresan var det nya regler...
LÅT MATEN TYSTA MUNNEN så surrar vi i bilen *asg*....vi kan inte slå oss till ro och sitta och småprata i timmar när vi är på resande fot...vi kommer ju aldrig fram !
Sen att hemresan gick via ett stopp i Stockholm är en annan historia men förklara kanske den sena timmen.
Vilken tur att Berit ( Annelis GPS) guidade oss annars har vi väl snurrat runt fortfarande därnere ;0)

Passerade iallafall Råsunda precis när matchen startade så vi har väl på sätt och vis oxå varit där live;0)
Ja och hur gick det nu då för Aston pastorn och hans nya handler i ringen?
sjukt bra skulle jag vilja påstå!

Han skötte sig exemplariskt och att det står välvisad i kritiken säger väl allt om Camillas insats !!!

Nu tänker då inte jag ställa min hund själv nåt mer i den närmaste framtiden....inte för att jag inte vet hur man gör utan därför att han och jag inte harmonerar i ringen, med mej är det flams och bus och naturligtvis så känner han av att jag blir stressad och blir då än mer uppspelt....han tar sin uppgift på allvar när Camilla tar kommandot så jag hoppas verkligen att du vill ringspringa fler gånger med min vildbase !

det var betydligt mildare behandling vid tandvisningen denna gång

du å´jag Camilla ;0)

ro hit med en frolic!

japp, nu är det en på gång.....observera att han står still och väntar!

Sen att han fick det efterlängtade röda bandet och superbra kritik gjorde ju inte saken sämre.
Att få rött band på en rasspecial tackar vi och bockar för.
Sen att han inte hade en sportkeps i konkurransen var ju inte nån överraskning precis...det tar vi sen ....;0)
Vädrets makter var på vår sida denna helg, det tackar vi för....sen finns det champinjoner som inte har samma tur med vädrets makter så när det var dags för dom tunga grabbarna att inta ringen då regnade det ganska friskt.....och det var då det skulle varit så behändigt att stå i tältet.....som vi skyndade oss att packa ner när molnen drog ihop sig....just då kändes det som ett genidrag att packa ner tältet torrt.....hmmm....undrar vad dom andra tänkte när yrhönsen från Norrland rev tältet och hellre stod i spöregn än under tak.....;0)

....och att jag skickade in Camilla i ringen tillsammans med juniorhanarna var väl inte heller så genomtänkt......jag var så fokuserad på att han skulle in efter juniortikarna att det föll liksom bort att det var en klass i emellan innan Aston skulle in.....

Det blev en ganska stor lucka mellan Camilla och dom övriga eftersom hon väntade på att fler skulle komma och ställa sig före.......
hmmm.....jasså du vill stå för dig själv sa domaren.....nä, men det ska väl stå fler framför sa Camilla.....domaren kastade ett till öga på Aston...hmmm...är du verkligen i rätt klass, det här är juniorhanar....*asg*......fast å`andra sidan så är det bara några veckor sen han bytte klass så det kunde ju ha varit så ;0)
ja ´ja ....i krig, kärlek och utställning är väl allt tillåtet eller?....snacka om att ta till drastiska åtgärder för att visa upp hunden en extra gång *asg*
Som vanligt har vi haft en hysteriskt rolig resa, Aston i ensamt majestät där bak för Tuffa var inte anmäld och Olga är lite halt så hon fick stanna hemma.....vilket fick till följd att även chauffören Henke blev kvar på hemmaplan.....och efter Uppsala tyckte Anneli att jag kunde köra......hmmm....ja ja men jag har kört radiobil dom senaste åren (automatlåda) så sätt mej gärna bakom ratten och tro att jag lätt som en plätt ska hitta dragläget......nä, just det, halvvägs in i första rondellen blev det motorstopp samtidigt som en stor lastbil närmade sig......ni ska vara väldigt glada att jag är lugn och harmonisk bakom ratten !......för det var inte mina passagerare/kamrater...men jag fick då lära mig på körskolan att man ska anpassa farten och avståndet så att man hinner stanna vid hinder.....i det här fallet var hindret jag som av en händelse råkade få stopp mitt i en bautarondell för att den här bilen hade tre pedaler......en för mycket tycker jag *asg*
det tog väl några mil innan det rullade på....som  Anneli sa lite försynt....nu kan du växla upp eller växla ner....när bilen skrek som en stucken gris för att jag inte växlade......med sweet jesus jag har en självväxlande bil....HAR INTE ALLA DET????

Aston och jag bäddade på golvet i allrummet ( när vi väl kom fram) så att vi alla fick ett eget rum.....hysteriskt roligt tyckte han.....
och som vanligt har hela resan varit tokrolig.......mycket surr och trevliga människor i Karlskoga...och den där domaren var av en sällsynt trevlig typ ;0)........vad sägs om den här kritiken:
15 månader hane m. bra prop.
välformat huvud
tillr. hals
bra rygg
normalt vinklad fram & bak
lång välformad bröstkorg
bra benst.
fina sidorörelser
vältecknad
trevligt temperament
välvisad

domare Johan Andersson

avslutar med en bild som Isabelle skickat......och ja, jag vet att det "bara" blev en slät etta....men i de blå bandens värld är det hur kul som helst att knipa ett rött!......och ingen kan väl se sig mätt på denna snygging ;0)
ha de bra / AC
......som precis skrivit om hela bloggen för den första försvann vid publiceringen ;=(

 
 
Anneli

Anneli

7 juni 2009 22:25

Tjena
Jag blev lite orolig ett tag här att ni inte kom hem ordentligt. Men nu förstår jag bortavaron om du har haft migrän.

Jag hade högläsning för Henke och gissa om han fnissade åt våra bravader :D
För roligt har vi på våra resor iallafall...och spänning - av olika sorter och modeller :D
Vad är väl en buckla på kofångarn...mot en helg i Karlskoga *asg*(nej jag har inte kollat kofångarn):D

Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

jag

7 juni 2009 22:42

hmmmm......den eventuella bucklan bak på bilen vill jag förtydliga att den tillkom isåfall INNAN jag satte mig bakom ratten *asg*

 
Anne-lie

Anne-lie

7 juni 2009 23:41

GRATTIS, JÄTTE GRATTIS !!
Han är så stilig, står så fint på korten..
Roligt att det fungerar så bra med en annan som visar och springer med honom. Nu kan du bara springa runt med kameran och fota i stället !!! Tar hon mycket i lön ? kanske hon vill springa med ett benrangel till rottis också..?? !! ha ha!!
Ha det bra och ge Aston en stor kram från mej.

http://www.jezzieochnatus.se

 
camilla

camilla

7 juni 2009 23:47

Tja !
Sitter och försöker knåpa ihop en blogg jag också , jag har känt mig bakfull hela dan , herregud vilka resor vi gör , man blir ju helt ur form .
Men en som var i form i helgen var ju Snygglars .
Självklart så ställer jag honom igen , vi är ju ett team han och jag numera *s*.
Jag försökte återberätta för Johan om helgens bravader , han såg lite skeptisk ut till om det verkligen var matstoppen som sinkade oss , han tror nog vi har villat bort oss han ... Men herregud vi hade ju Berit med *asg*.
Kollade på mailen och jag hade anmält Tuffa till Alfta , och betalt dessutom så det var lugnt .
Blir det ringspring imorgon ??
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

8 juni 2009 16:54

Haha...nej då det är inte du som gjort någon eventuell buckla på bilen *asg* Till den var jag själv skyldig :D
Jag förstår att både matte och Lena är stolt över Snygglars framgångar...kritiken är jättefin !
Lycka till ikväll! Glöm inte kritiklappen nu ;)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Isabelle

8 juni 2009 17:56

Jomenvisst gick det galant serru! Så nu när du vet det så är det ju bara att se fram emot nästa tillställning med det galna, förvirrade och glada gänget ;-)Ni har det ju kanon! Ha en skön vecka :-) Kram från oss

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

8 juni 2009 22:09

Ett stort grattis vad kul:)
Det skall bli kul och se hur det går nästa gång. Och vad skönt att ni slapp regnet.
Ha det gott kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

8 juni 2009 22:24

Men va..."¤&&+""3##%...jag tror fasen inte att jag sa GRATTIS i lördags?!?! Säg att jag bara har minnesförlust och inte var så "ohyffsad"?!? För då skäms jag...och det händer ALDRIG!
Jag tar för säkerhets skull och klämmer till med GRATTIS!! TJOOHOO!! COOLT!!! BRAVO!!!
(Och nu blev jag alldeles svett av alla akrobatiska konster jag gjort samtidigt som jag jublat detta för mig själv.) Undra fall man snart blir vräkt ur hotellrummet? ooopss...
Bloggen är emot mig idag med...grrr...kommer inte ens in :((
Kram och Tack för en mkt trevlig stund i tältet ;)
"Regnskaparn"

http://www.lundbackensdiamanter.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards