Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

regn och rusk 15/6

Av AnnCatrin - 15 juni 2009 10:13

Hallå!  
Nu är det dax att plita ned några rader igen.
En intensiv helg har det varit, först var jag lite mör efter studenten, även om det var en stillsam tillställning så yrar man ju runt och fixar och donar.



mormor tar för sig

Jag gjorde smörgåstårta och mamma gjorde jordgubbstårta, sen måste alla naturligtvis klämma en passande dammsugare oxå dagen till ära.....GI blev det inte mycket av.....
Hunden var i sitt esse den dagen,flög runt som ett skållat troll, han tog tag i en grön leksak som han inte brytt sig i nämnvärt inte ens när han var valp....den kastade han mellan väggarna inne och själv var han mer i luften än på golvet så det var bara att förflytta leken ut på gräsmattan.
Centrumhunden....alla är väl här för att leka och busa med mej eller? *asg*....ja som jag sagt många gånger förut, han kan konsten att underhålla och roa, ingen risk för tryckt stämmning när Aston är med  ;0) ......( inte för att det brukar vara det annars heller är väl bäst att tillägga )
filmsnutt på lite bus här
Sen på fredagen åkte jag upp till Nedansjö där årets plöjparty gick av stapeln, maten hade kommit en dag tidigare så allt var redan inplockat och eftersom vädersnubbarna gått ut och varnat för busväder så var det sparsamt med folk som ramlade in.
På lördag morgon klev jag upp vid sju, packade in tält ( i fall att...) och hund och drog åt samma håll igen, hunden skulle köras ytterligare nån mil upp till Stöde.

Där verkar han mått som en prins, mycket bus och fotboll...tydligen så tröttnade André före Aston.....ja´han kallas ju inte för duracellkanin för inte  ;0) 

bilderna är från förra gången vi var i Stöde   



broder Ulf

duktig på att brassa hamburgare

det finns mycket att titta på ;0)

.....hmmm



hussen.....på MIN hoj......tjatigt, ja, ja´ vet !

kollar in tjejernas ölhävartävling

ja skål då Ann !
Lördagen bjöd på uppehåll men tunga moln drog förbi med jämna mellanrum, det kom lite regn på eftermiddagen.....och på natten kom det VÄLDIGT mycket regn.....hmmm....hur var det nu jag tänkte när jag tyckte att tälta kan man nog stå ut med en natt......DET KAN MAN INTE!.....allrahelst inte när man inte ids spänna tältet ordentligt så att det regnar in....och sen att backen lutade och dom självuppblåsande liggunderlagen och sovsäcken tillsammans bildande ett självglidande h-vete som gjorde att jag sakta men säkert gled nedåt hela tiden.... 
 .....hasa upp....glida ned....hasa upp.....glida ned......till slut lyckades jag ta spjärn mot Björns känga så att jag höll mej på plats ett tag....tills jag somnade och inte spjärnade emot längre...hasa ned........a´puh
Regnet stod som spön i backen hela dagen igår, det kändes helt ok att sätta sig i bilen kan jag säga....maken var betydligt blötare när han kom hem   
Det plaskblöta tältet fick ligga kvar i bilen, nu hänger det på tork men det ser lurt ut på regn idag oxå....hmmm...en vecka kvar till semester....när kommer värmen??
Ikväll är det ringträning, vi får se framåt dagen hur vädret utvecklar sig, det gick ju så himla bra förra gången så jag är sugen att testa om det var en engångsförteelse eller om det funkar lika bra en gång till.
Oavsett hur det går så kommer Camilla att vara anställd på nästa utställning oxå.....varför ändra på ett vinnande koncept?
I Byske lär jag ju få älga runt själv för där är det två ringar och hon kan väl inte klona sig....eller?
Idag tänker jag inte göra många knop....en lång vecka med mycket jobb blir det innan semestern infaller nästa onsdag.
ha de bra / AC







 
 
Ingen bild

Isabelle

15 juni 2009 19:29

*ler* ni verkar onekligen ha haft en underbar helg trots regn :-) Kämpa på de sista arbetsdagarna så hoppas vi på finfint väder under din semester :-) Kram från oss!

 
camilla

camilla

15 juni 2009 19:36

Ja, det är av den orsaken ingen får mig i ett tält , sist jag tältade så var det precis likadant ... vaknade i en vattenpöl coh drog på mig snuva på köpet ... not så nice.
Vilken tur att du satte in en bild på Uffe också där han inte såg så tvär ut ,han var väl i god form på plöjpartyt .*s*.
Kämpa på nu i några dagar så kommer semestern som ett brev på posten sedan och förhoppningsvis solen också.
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Ingen bild

jag

15 juni 2009 19:52

tänk att min bror intog icke något alkoholhaltigt.....barnen skulle skjutsat kors och tvärs.....många vuxenpoäng för det ;0)/ AC

 
Anneli

Anneli

15 juni 2009 23:36

Hallå!
Vilka smarriga tårtor :)Ja du verkar onekligen ha haft häcken full i helgen *asg*
Blöta kalla nätter tält har man varit med om...därför tältar jag av princip aldrig :D

Hur gick det på träningen i kväll?? Gick han bra ?
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

15 juni 2009 23:37

Smörgåstårtan ser jätte god ut:)
Vad synd att det regnade et är ju som sagt inget roligt när allt är blött.

Ha det gott, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Stina

17 juni 2009 20:44

Härlig helg du haft!! Alla sinnen stillade för en tid framöver nu? ;)
Det ska bli kul att se vad du ska fota när "the payback" kommer...hihihi...det är ju sambon som tagit er i bakgrunden *asg*.
För att inte missa och vara oförskämd:
TREVLIG MIDSOMMAR PÅ DIG OCH DE DINA!!! :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards