Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

nyp mej någon! 11/7

Av AnnCatrin - 11 juli 2009 16:54


1:a CK 3 BHKL CERT

du & jag Camilla! vilket vinnande team!
ja´vad säger man, bilderna får tala sitt tydliga språk....CERT !!!!!!!!
Allvarligt, här håller man på och fundera på att lägga ner för att pälsen har fallit av i drivor......"annars icke helt färdig i päls"  är en kommentar vi köper rakt av!
Sen att det inte var så många hundar anmälda är väl kanske en bidragande faktor...MEN....vi kunde åkt ut på en tvåa oxå...så det är icke att förakta ett cert oavsett antalet anmälda hundar......kritiken var återigen hur bra som helst....jag var sjukt nöjd när min fantastiska handler rodde hem en slät etta i Karlskoga......nu har hon satt ribban och förväntningarna VÄLDIGT högt........
TerrificWell DoneYesGreatWoohoo!You RockBravo!Thumbs Up

kommer jag någonsin att ställa min hund själv igen.......skulle inte tro det innan dom resterande certen är i hamn......

Nu har Aston vänstervarvat med dom stora grabbarna, "champinjonerna"  Pavarotti och Alexus i bästa hanhundsklass......det är helt sjukt!!!!!!!









Att min hund är vacker som en dag är ju ingen hemlighet i min sinnevärld....fantastiskt trevligt att han träffar på en likasinnad domare!

3 månader äldre Bernerdalens Bellman var konkurrenten i unghundsklassen.

Bellman

Alnöiten´s Mums-Mums med Katrine och Jim med Bea

BIR Bernerdalens Bouquet       BIM Bernerdalens Pavarotti



Sen får ju vi inte glömma bort världens bästa Tuffa som knep ett rött band, fantastiskt roligt när matte liksom jag hade en fot i blåbandslandet......ja, ja....inte ta ut nåt i förskott.....varken positivt eller negativt......det är tydligt det!
fast och andra sidan så är ju Camilla på väg att bli en proffshandler så det är väl klart att Tuffan kniper ett band i rödaste rött!
Astons kritik:
maskulin hanhund
utmärkt typ
fin helhet och balans
finskuret maskulint huvud
mycket bra uttryck
fin muskulös hals
välkroppad för åldern
god svansföring
mycket god benstomme
välvinklad fram och bak
annars icke helt färdig i päls
mycket bra stabila rörelser
Domare Svein Helgesen    HEJA NORGE! Norway

Nu ligger en slagen " Certobert" i hallen......i Norrköping gick han under smeknamnet " Dregolas".....mattes busbulle får sekla & dregla hur mycket han vill .......( ok då, nästan iallafall )....så länge sådana här´a  flådiga rosefetter ramlar in.......ramlar in och ramlar in....den ståtliga CK-rosetten gick lös på 100 riksdaler.....men har man nåt val än att betala för den första rosa rosetten?? Ummm

ha det bra, det har jag! / AC
ps...superduper stort grattis till Camilla, sug åt dej äran! och megastort grattis till Lena som fött upp underverket......piluttadej så knep Aston första certet före bröderna bus i rosettjakten...... #1 Trophy.....mallig...jag...???????Tongue Out 2..........Too Happy 1

 
 
Annika

Annika

11 juli 2009 19:38

Men jag som brukar mysa med några av den här rasen. :-)
Stort grattis!!!!!

http://acka.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

11 juli 2009 20:14

Har nu sovit ikapp några timmar och är så där lagom mör , men fantastiskt glad åt framgångarna idag ...
Vi visste ju hela tiden att han hade det i sig och det var bra konkurrans han hade så försök inte med det där om få anmälda *s*.
Ja jisses hur ska vi toppa det här nu då , men det är bara att gå ut hårt och öka *s*.
Tänk att han har vänstervarvat med dom champinjonerna .
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Pernilla o Bonzo

Pernilla o Bonzo

11 juli 2009 20:34

Brukar vara här inne och smyga på eran blogg! Duracellen verkar rätt lik min kille till sättet, kul att läsa att det finns fler berner med fart i ;)
Nu måste jag ju bara säga WOW!!!! CERT!!!! Ett jätte grattis till alla inblandade!!! Kan man sno handlern? ;)
Lycka till i fortsättningen!!
// Pernilla o BusBonzo

http://bonzo.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

11 juli 2009 22:06

Wiiihaaa!!! GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!! Fasen va skoj!!!! :D
Fira på ikväll!!
Många kramar och stort GRATTIS igen!!!
Madde

http://www.michikoskennel.se

 
Lina

Lina

11 juli 2009 22:38

Grattis till certet!
// Lina, Olle, Max och Uno

http://blogg.passagen.se/ollebus

 
Ingen bild

Stina

12 juli 2009 00:39

Jamen va är det här då???? Lever du kvinna eller har du svimmat/ligger och småler åt himlen/dansar djungeldans??
GRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTIIIIIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSSSS!!!
Fan va roligt det hade varit att vara på plats. OM det finns någon i det här landet som fotat Astons matte i detta ögonblicket skicka bilden till mig!
Enormt roligt att läsa din blogg idag, den är så äkta och jag kan förstå varenda känsla i den. Du har iaf bloggat om det i realtid...jag fattade ingenting på flera dagar jag...hahaha!!!
Skål och fira och sjung för sjutton kvinna!
KRAM!!! Och jätteduktigt jobbat Camilla MÅSTE tilläggas!!!

 
Ingen bild

Isabelle

12 juli 2009 01:36

Åh, men gu så himla härligt att se!! Ett MEGAGRATTIS till Aston och superduktiga Camilla! Så kanonbra gjort! Kramar från oss!

 
Katrine

Katrine

12 juli 2009 11:18

Grattis än en gång och tack för en tervlig dag, det gör vi gärna om;) Tyvärr Stina så missade jag att fota AC när Aston fick certet
Kram Katrine

http://www.alnoitens.se

 
Anneli

Anneli

12 juli 2009 12:57

Grattis till snyggingen Astons första cert !!! Så synd att jag inte tänkte på att fota dig AC, när Aston fick sitt cert *asg*
Ja du Camilla...nu har du allt höjt ribban regält :D
Tack för en trevlig dag,vi gör om den i Svenstavik ;)
Kramkram Anneli

http://maximilian.panatet.se

 
Lotta & nallarna

Lotta & nallarna

12 juli 2009 13:36

Såg på Isabells & Mayas blogg att det hade gått kanonbra för eran Aston igår, och var bara tvungen att tassa in och säga GRATTIS! Strålande bra kritik oxå
Ha det gott!

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Maria

Maria

13 juli 2009 11:59

Vill bara säga en sak : SUPERGRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

//Maria

http://hem.passagen.se/loveguns

 
Ingen bild

Sissi

18 augusti 2009 14:52

GRATTIS till fina framgångar!!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards