Aston & Lukas

Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av AnnCatrin - 10 augusti 2009 15:11

Hallå!
ja nu har helgens bravader sjunkit in och jag är sjukt stolt över min duracellkanin som går från klarhet till klarhet!
och att det står "presenteras i utmärkt muskelkondition" i kritiken det suger jag åt mig som en svamp av, snacka om " pay back time" för att jag har agerat som skogsmulle i snart 1,5 år ......det lönar sig till slut Good Job
Det blev lite tight med två ringar så jag var inställd på att springa själv, det var 7 unghundar i hanhundsringen och en hel drös i tikringen, så första varvet sprang jag, sen när det var individuellt så var Camilla helt plötsligt klar,

söta Tuffa fick en tvåa, så då fick hon med det långa benet före älga iväg och ta över Aston, man har väl inte handler för inte?
Men det var jag som stod i ringen när domaren gick runt och hälsade på alla hundar, "och här har vi en busig kille tror jag" sa hon, ja´ det är bara förnamnet sa jag, " jag ser det på ögonen" sa hon då ......Winky 2
 
börjar se van ut!





men hallå där! är det inte jag som ska ha pris??

ett ärevarv i bästa hanhundsgrupp och sen blev det en snabb sorti !

Domare Charlotte Sandberg

typ och helhetsintryck utmärkt
maskulint präglad helhet
rastypiskt huvud med bra uttryck
korrekt bett
vacker hals och rygglinje
härlig kropp
mycket bra benstomme till sin kropp
rör sig bra bak aningen löst fram
presenteras i utmärkt muskelkondition
päls inte i bästa kondition
härligt temperament

domarens muntliga kommentar var att det syns att det är en busig kille på ögonen ;0)
ett fantastiskt huvud, han behöver knubba på sig och bygga massa.



broder Aragon kom femma i unghundsklass

halvsyster Gangsterluvans Nellie Niagara  tvåa i öppen klass 4:de bästa tik av över 60 stycken!

söta Hera

mamma Indra i veteranklass, har inte riktigt koll på hennes och Heras placering

En fantastisk dag med strålande väder, finns inget mer att önska!
Efter utställningen blev det grillat, vis av fjolåret så hoppade vi över kamratträffen, förvisso trevligt med alla människor men det tar för lång tid så det är skönare sitta hemma, och har man lagt sig till med strandvilla måste den ju utnyttjas till max Tanny

Björn och jag gjorde som tomtarna och bodde på loftet! ( då kan man se ner på dom andra)
på söndag kollade vi lite på lydnaden sen blev det lunch innan det var dax att packa sig hemåt, vi flyttade fram utcheckningen 2 timmar till kl 14, ingen hade lust att packa ihop i detta strålande väder!


8 berner och en Tricko pustar i skuggan, det var sjukt varmt, vi flyttade oxå bordet till skuggan för i solen var det snudd på olidligt!
Både på lördag em och på söndag innan vi åkte hem så var vi ner till vattnet så hundarna fick bada, här kommer blandade bilder från båda dagarna, Tuffas syster och några fler tikar var på stranden oxå så jag är inte helt säker på vem som är vem på vissa bilder.
Lena i ett tappert försök att hålla sig torr......det gick inget vidare.....



Aragon parkerade på en sten!

Aston & Tuffa?





Aragon, Aston, Hera & ? Tuffa eller hennes syster Tilly
Aston

Tuffa & Aston

Tuffa & Aston

Tuffa & Aston

Tricko

Olga & Tuffa

Aston & Tuffa

Aston " toker"

vackra vyer!

Goa Maxen!

natt i Byske
frågar man jyckarna så var nog rejs och bad på stranden höjdpunkten, vi tvåbenta har oxå haft en superhelg, nu har vi provbott och gubbarna fick godkänt, att vi kan bo ihop det visste vi ju redan men man vet aldrig med hanarna.....Well Done....så då kommer det att funka kanon på Gotland nästa sommar oxå, en vecka i eget hus......längtar!
visst var det så Lena att det är nåt speciellt att slå sin uppfödare i ringen? Tongue Out 2vilken tur att du slog din egen uppfödare dagen till ära då.......
Nu ska jag vara väldigt försiktig innan jag öppnar truten iofs......det var inget fel på dvd-skivan från Karlskoga Shy Whistleri hastigheten så hann jag glömma bort att det är kassettband oxå, men vad f-n, skivan startar ju alltid när man sätter i den, så icke denna gång......nu får jag vara väldigt glad att det bara var v65 och inget annat.......och där vill jag säga till mitt försvar att inget icke barntillåten finns att glutta på, men man ska aldrig säga aldrig när den har stått på inspelning ett helt band ut.......
ja så är det, svinhugg går igen, där fick jag så jag teg när jag försökte lägga skulden på nån annan....förlåt Martina!

nej nu måste jag hyfsa till lite här, Lena, anders och dogsen är på ingång för övernattning och då kan ju inte jag sitta klistrad vid tangentbordet!
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards