Aston & Lukas

Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av AnnCatrin - 15 augusti 2009 19:18

hallå!
ja då var vi i mitten på augusti då, kan lugnt konstatera att det blir knappast nåt hojåkande av för min del detta år, maken fortsätter att puttra runt på min  hoj trots att han har ett monsteråk i garaget......nåväl, det skulle det bli ändring på igår så jag skjutsade upp honom för att hämta hem hojen......det gick inte som väntat, helt plötsligt flödade det bensin på helt fel ställe så det var bara att rulla in den igen och åka hem.
Idag har han varit upp två svängar och nu verkar det som problemet är löst, men ett oljebyte måste till innan han drar iväg på nån repa så det tar väl några dagar till.
men tro nu inte att jag sitter här och gråter, snarare småflinar för det där med hojåkning hade jag lagt på hyllan denna säsong.....men nästa år, då ni!

Det nya "kontoret" ( Angelicas rum) är nu i sånt skick att man kan ha dörren öppen, fick ställa dit två stolar och ett bord så att det inte ekar så förfärligt, databord och tv står kvar sen förut, nytt skrivbord, nån fondvägg som matchar mattan och nytt tak står på önskelistan, sen får det duga, bra att kunna klämma in våran dubbelluftmadrass för eventuella nattgäster så jag tror inte det blir mer möbler.
......eller så blir det vårt sovrum igen....vem vet?
Idag blev det en sväng på marknaden på em, korv och kryddor för en femhundring, onödigt men gott!
Magnus var där före oss och kom hem med en kartong kokosbollar så det behövde jag inte köpa ;0)
Hur går det med maten för hunden då? nja, så där, han har faktiskt ätit hyfsat men jag fick tyvärr slut på den nya maten så nu har han fått KLASS i skålen och torrfoder direkt ur handen eller utspritt på golvet......så det är bara att inse att jag behöver en till hund!!!!!!
Vilken himla tur att jag redan beställt en valp ELLER HUUR !....oj förlåt, nu satte väl vän av ordning kvällskaffet i vrångstrupen...."hur tänker hon nu?????? har hon inte fullt upp med duracellen?????"
Men ta det piano, den valpen är typ 2 år bort, ska det vara så ska det vara och då är det lång leveranstid.......först ska den tilltänkta ömma modern växa upp och bli friröntgad och sen så ska vi vänta ytterligare ett år innan hon förhoppningsvis blir dräktig, och sen så ska hon få minst en hanvalp oxå......;0)....så planerna är ganska lösa med andra ord!
ja ja men vad vore livet utan framtidsplaner och drömmar? Spricker denna så får jag väva nya drömmar, that´s life!
Mattes Aston pastorn har lite småskavanker efter helgens äventyr, ett sår på ryggen och ett på armbågen, verkar läka fint iallfall så ingen större fara på taket.
Pälseländet då? ja tänk att ny underull börjar se dagens ljus så kanske till Högbo men definitivt till Sundsvall så finns det hyfsat med päls.
Vi har nog bestämt oss för att vara lite " wild and crazy" och kvista iväg till stora STHLM i december oxå, det blir sista rycket i unghundsklass innan vi ska in och harva i öppenklassen. ( vi = Anneli som fixat nattinkvartering och vår eminenta handler Camilla osså jag)

Och sen så har vi den eviga frågan om rönnbären *asg* vilken teori stämmer, eller stämmer ingen?
NR 1: om det är mycket bär på träden så blir det mycket snö, bären är till fåglarna som får svårt att hitta mat under en snörik vinter

NR 2: om det är mycket bär så blir det lite snö för träden kan inte bära en stor tyngd två gånger, dvs både tunga bär och tung snö. 


Och den största frågan av dom alla är väl hur f-n kan träden veta hur mycket snö det ska bli??
Ja tveklöst så är det mycket bär i år så vi får väl vänta och se ;0)
Mycke´kallsnö att plumsa runt i röstar jag för iallafall!
nä, nu ska jag svimma av i soffhörnet, jag har fixat och donat hela dagen så nu gör jag kväll!
ha de bra / AC
oj! höll på att glömma, Katrine på Alnöitens kennel är aktivitetsombud igen och ordnar träffar i höst! jättekul!!!!!!

 från Katrines mail:

" Vi kommer att träffas

Söndagen den 13 september 11.00

Söndagen den 11 oktober 11.00

Söndagen den 8 november 11.00

Söndagen den 6 december 11.00, Vi har julavslutning och dricker glögg. Om man vill kan man köpa med ett julklapp med en hundsak i , så byter vi paket med varandra


Vi hälsar speciellt Härnösandsborna välkomna till träffarna, då ni nu har lika långt till dem som Sundsvallsborna. J

Naturligtvis är ni alla välkomna vart ni vart än ni kommer ifrån.

 

Kram Katrine"



mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards