Aston & Lukas

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av AnnCatrin - 19 augusti 2009 13:34

Hallå!
Ok då, nu har jag surat klart, skrev ett hyfsat långt blogginlägg i måndags, halvvägs in i författandet fick jag trevligt samtal från Hasselaskogarna så vi tjatade på om både det ena och det tredje, så när jag sen upptog skrivandet så hade tydligen bloggen surat till för när jag skulle publicera så poff, så bidde det ingenting.....You Suckoch finns det nåt träligare än att skriva om?? för det första så skriver jag det som faller in för stunden, så minnet har väl lagrat typ difusa minnen av 50 % av inlägget, och då är det lika bra att lägga ner och sura tillbaka.....passar det inte idag tänker jag minsann inte blogga imorgon heller Red Hat moget! jag vet, men det kändes bra iallafall!
Innehållet i den förlorade bloggen var väl som vanligt vanligt vardagssvammel med 95 % fokus på hunden, med andra ord inget som ingen kan vara utan Ponder eller...?
Fabbe med matte hängde med oss på skogsrundan i måndags, Johanna har nu flyttat till Halmstad så det var sista gemensamma promenaden på ett tag, Fabbe var inte speciellt sällskaplig, han drog iväg på egna äventyr, tankarna gick osökt till hans rymningsbenägna mamma......så när telefonen ringde idag och det var en smått stressad André i andra änden som talade om att Fabbe var på rymmen i Bosvedjan så var ju inte "rymningsbenägen" en överdrift längre.
Vi var i skogen så det blev långa benet före för att ta oss mot skolan där han siktats, Bosvedjan är Sveriges största bostadsrättsförening ( har varit iallafall ) så det är ett stort område att röra sig i utan att behöva komma ut på trafikerade vägar, hann bara lägga på luren så ringde Magnus, han ville förvissa sig om att jag hade koll på Aston för en kompis till honom hade ringt och berättat att en lös berner sprang omkring i området Thumbs Up snacka om att stora djungeltrumman gick igång, du kan du Fabbe!
Magnus kastade sig i sin bil för Fabbe hade siktats vid panncentralen som tyvärr ligger alldeles vid vägen, samtidigt som jag närmar mig skolan och ser långt upp i backen en stor svart hund springa över gångvägen...attans vilken fart det blev på taxbenen ska ni veta!.....2 sekunder senare ringer André, japp det var Fabbe jag sett och den lille rymmaren var nu infångad!
A´puh vilken pärs, hundar på rymmen är inte kul!

Aston & Fabbe i behändigt format
Fabbe verkade oberörd av uppståndelsen, herregud, kan man inte få sticka på ett eget litet äventyr utan att fyrbentingarna blir hysteriska??
Fabbe är hos några bekanta här i Bosvedjan och hade smitit ut när kompostgallret föll omkull.
Dom hade varit hos mej och ringt på 2 gånger men Aston och jag var ju på vår dagliga skogsrunda, tanken var ju att Fabbe sökt sig hit för dom hade gått förbi här imorse och då ville han in på gården.
Slutet gott allting gott!
Idag fick den "stora" kameran följa med till skogen, lite för klumpig men nån gång ibland är det ok, vi träffade på en liten taxtjej med husse mitt i skogen, som vanligt så var det inga problem att få hunden att stanna och låta sig kopplas, det är sen vansinnet bryter ut.......om han taggade ner lite så hade han säkert kunnat få nosa den lilla damen i rumpan......men om jag var tax skulle jag oxå springa åt andra hållet när 50 kilo galenskap närmar sig Bug Eyed

hej tjej! ska vi leka?

full fart framåt, vi går samma runda varje dag, den tar ca en timme och en kvart om vi går i rask takt, och det är väldigt kuperat så det är en bra runda för alla muskler

herre på täppan

och lite trädklättring som omväxling.......( nej, han står faktiskt på marken) men Camilla trodde ju att jag svingar mig i trädkronorna för att få det perfekta kortet så då kan jag ju skicka upp hunden i ett träd oxå för att få ett bra kort Eyebrow

den här utsikten har ni sett förut...men den lär dyka upp fler gånger





näpp, ingen tecken på att det har slagits av på takten, livet skall levas i 180 knyck.....
Så för att hänga med i hundens fart och fläkt så har vi nu trappat upp "träningen" inför beach 2010....det där årtalet som låg så hiskeligt långt bort när man var yngre...det året jag fyller 50......kan man bli så gammal??
Tydligen om inget hastigt dyker upp så man trillar av pinn inom snar framtid.
Igår gick vi först skogsrundan, den är väl 5-6 kilometer skulle jag tippa, sen på kvällen blev det två snabba varv i elljusspåret...och vi joggade i intervaller, ok då, korta sådana men dom ska bli längre!
Minst 3 ggr i veckan skall vi köra i spåret är intentionen, jag för att trolla bort Barbamammaformen tills jag kliver över på "döhalvan", hunden för att stärka upp unghundskroppen så att han är laddad till tänderna när han ska in och fightas i öppenklassen nästa sommar....och det allra finurligaste är att jag tar tag i det nu, inte efter påsk som brukligt är Bravo!....fortsättning följer......
ha de bra / AC
( så nu vet du Anneli varför det inte bloggats, lite medskyldig är du nog...)


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards