Aston & Lukas

Alla inlägg den 1 september 2009

Av AnnCatrin - 1 september 2009 08:33

Hallå!
ja, jag gör väl ett nytt försök, gårdagens blogg försvann, denna gång var det internet som stängde ner av nån anledning.
Upp med tuppen imorse för att kolla men näpp, ingen uppkoppling......hua!...dataansvarig i huset fick rycka in innan han drog på jobbet och snabbt och enkelt hade vi kontakt med cyberrymden igen.
Men en blogg mer eller mindre var väl det samma, det går lite trögt på den fronten vill jag tillstå...men även dom stora författarna har ju haft sina stunder av skrivkramp.... Sleeping In Class 
Det har precis gått upp ett liljeholmens för mej, man kan tydligen tjäna pengar på vissa bloggar, men att jaga ointresserade läsare till min blogg bara för att öka trafiken är jag inte intresserad av, dom som läser mina rader är nog till 90% hundfolk är min vilda gissning, och sakta men säkert så blir det fler och fler utan att jag lagt två fingrar i kors för att "ragga nya kunder"......och en blogg är väl i grunden en öppen dagbok där man ventilerar vardagslivet utan att med det ha några tankar på att dra in pengar...men vad vet jag, jag är ju inte direkt nån blondinbella. 3D Prom Queen 
Men men allt kan säljas med mördande reklam och lycka till säger jag åt er som drar in några korvören på varje besökare...jag fortsätter att svamla gratis jag!
På söndagskvällen var det trevlig middag med arbetskamraterna, Ewa har klivit över på döhalvan så det måste ju firas....eller beklagas......  Thinking hon vart hyfsat tagen på sängen när Bengan trubadur klev in genom dörren och spelade en trudelutt. Love Song 

Trevligt hade vi och det blev både en och två glas rödvin så att måndagen gick i vilan och rekreationens tecken är väl ingen underdrift. Sick In Bed 
Hunden fick dock sin dagliga dos av traskande över stock och sten, det tummar vi inte på.
Sen igårkväll var det dags för lite ringspring, Aston och hans handler skulle finslipa på detaljerna........jag är ju skötare och tränare i team Aston Martin, jag lämnar över en nyrastad, nyborstad och skogstränad vovve till Camilla "catchdriver"....som kastar sig upp i sulkyn och drar ett varv på banan......sen tar jag över igen....

hmmm...lite mer seriöst hade ju varit önskvärt....nu är det inte hunden som flamsar längre....han ser helt brydd ut.... Shocked 

Igår var det bara 4 vovvar och Aston skötte sig exemplariskt....superlativ som " han har fantastiska rörelser, ett enormt påskjut mm mm" gör ju att vi ser med spänning fram mot helgen....men vem vet, Astons typ kanske inte faller domaren på läppen så förhoppningarna hålls nertryckta i skoskaften.





handlern är nöjd med den nya kortare länken

det går inte att ta miste på att Aston diggar sin handler skarpt!

hmmm...ser lite "tussig" ut på bröstet...kanske man ska anamma den senaste trenden och gå lös med saxen.....eller inte, vi väntar in resten av behåringen på bröstet istället! ( på Aston alltså)

hej och hå, det långa benet före....det är liasom där jag får problem , taxbenen hänger inte med.....
Vi går mot vintervila nu vad det gäller utställningsbiten, skönt att bara "vara" och ta det lugnt några månader, men innan vi stänger butiken för säsongen så ska Sundsvallsutställningen klaras av och vi ska fundera på stora STHLM.
Camilla tyckte det var stor skillnad på pälsen, så det går åt rätt håll, jag som stirrar som en galning på den varje dag ser ju inte skogen för alla träden.
jaha då har jag lyckats få till ytterligare en blogg som verkar handla om att allt står och faller med utställningarna....men om jag raderar den biten så blir det bara en halv blogg kvar så jag överlåter till läsaren att tolka det skrivna ordet fritt.........för det är då en sak som är säker att hur man än skriver så finns det alltid nån som lägger till några extra rader och så vips så har man blivit helt missförstådd...eller så skriver man luddigt, vad vet jag.....men det är inte bara jag som drabbas av det fenomenet så vi är nog en hel hög som skriver kryptiskt.....
Idag ska vi åka till Timrå och hälsa på Berit, det blir bra det, annars kanske jag måste göra sådana där "höstiga" saker som att tvätta fönster och annat tråkigt och det kan man väl verkligen göra en annan dag.
 Cleaning Windows  Ironing  Cleaning The Toilet  Cooking Dinner  Making The Bed  Vacuuming ha de bra / AC







mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards