Aston & Lukas

Alla inlägg den 3 september 2009

Av AnnCatrin - 3 september 2009 19:51

Hallå!
Ja´vad säger ni? vädret kan man inte klaga på det är nästan så att man börjar längta efter hög och klar höstluft, men att kunna pipa iväg till skogen  i trekvartsbyxor och ett linne är ju inte heller helt fel i september månad.
Här om dagen var jag på shoppingrunda med dottern, hon måste ju ha ett välfyllt skafferi och kyl och frys, då är mamma nöjd......Willys i Birsta fick ta del av mina surt förvärvade slantar, jag packade upp varorna på bandet och Angelica gick för att packa....när jag lyfte upp cider på bandet så fick den stackars kassörskan ett vilt uttryck i anskitet och när cidern passerat henne så sa hon till Angelica " kan du ta reda på dom där på en gång för dom är farlig, dom kan exxplodera" ha ha stackars människa det måste ju vara som osäkrade granater i hennes ögon när hon ser dom komma på bandet! och när jag sen talade om att det var jag som var där när det small så blev det inget stopp på ordflödet....vi får hoppas att hon lyckas bearbeta denna traumatiska händelse så småningom. ( flera cider exploderade i kassan när jag var och handlade före jul för den som inte läst den historien)

Idag har jag bakat bullar, det är ju inte var dag det sker nuförtiden men Magnus skulle ha med sig på jobbet och det blir ju betydligt billigare att baka än att köpa färdiga.....men jag är tydligen lite ringrostig på bakningsfronten....att degen fick jäsa flera timmar för att jag surrade i telefonen är väl en sak...men att jag tagit fram äkta smör ( fint ska ´re va´) och lagt ovanpå fläkten för att det skulle mjukna var väl en bra idé från början......men när smöret började rinna ner över spisen och vidare ner på golvet så var det inte så genomtänkt längre.....a´puh va roligt det är att torka smör.....det blev margarin i bullarna istället, så mycket för att jag skulle göra mig till.

Annars inget nytt under solen, vi traskar på i värmen, lite synd är det ju att inte alla kan få njuta av varma dagar, det här vädret hade väl kunnat visa sig på sommarhalvåret istället kan man tycka.

Tassarna är nyfriserade inför helgens äventyr, ett bad och ett tappert försök att blåsa upp den begynnande pälsen imorgon står på programmet.
Killen växer uppenbarligen...insåg att istället för att brotta på honom halsbandet så var det smartare att spänna ut det...clever me!
Inga nytagna bilder idag avslutar med bilder från när vi var och snusade på Dag-Otto, jag tyckte att den nedre bilden var rätt kass men när Anneli påpekade i sin blogg att det faktiskt är två hundar på bilden då vart den ju riktigt rolig, Olga & Tuffa in action



ha de bra / AC
ps....jag tycker att Olga minsann kan åka hem till Hasselaskogarna, bara för att hon är matkompis till Tuffa så behöver hon väl inte gå på våra tassemarker och vifta med sin löpande rumpa.......min hund kan faktiskt få skavsår på nosen av allt snusande på backen.... ;0)


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards