Aston & Lukas

Alla inlägg den 4 september 2009

Av AnnCatrin - 4 september 2009 21:46

godkväll!
ja då checkar vi av då:
* hunden badad
* hunden fönad
* ryggsäcken packad
* perkulatorn laddad
* komihåg lista skriven...Bullar, mackor, drickyoghurt, hundmat, köttbullar....
* dubbelkoll...japp, stamtavla och nummerlapp ok
Ja, det ser bra ut, bara jag kommer i säng i human tid så blir det ändå bättre!
klockan 5 är väl ändå ingen mänsklig tid att kliva upp på, allvarligt! vad håller vi på med??
Toka gör som toka säger det är tydligt det!
Som vanligt känns det som överkurs att bada hunden när han inte är direkt smutsig...men skojar ni att han blev en storlek större efter föning...jipppiii...pälsen är på väg tillbaka ;0) ( ja jag vet att ni läser mellan raderna att jag är helt hysterisk över päls och dylikt, men storsint som jag är så bjuder jag på det)
Idag har bilen varit en sväng på verkstad igen....vi bytte hjullager på vänster fram och bak för en månad sen.....som ett brev på posten så började höger bak väsnas ganska snart...hmmm.....ingen högoddsare att höger fram behöver bytas snart oxå.....attans för "gamla bilar"...men nu borde den rulla tyst och fint imorgon....
Eftersom bilen lämnas in nere på stan så blev det en runda i butikerna, för på stan är jag aldrig trots att det bara ligga 4 kilometer bort, det var ju helt oplanerat så då ramlade jag naturligtvis över ett par stövlar som gick att stänga trots min gigantiska vader...tjoho! det händer typ vart femte år så det var bara att öppna börsen, en klänning och ett par strumpbyxor som ska hålla in både här och där som konstgjord andning hann jag oxå med innnan sonen kom och räddade mig från köphysterin....till mitt försvar vill jag tillägga att jag kan handla koppel och tuggben utan att blinka men sällan mer än ett par strumpor åt mig själv ;0)
en lunchsallad på Piccolo var ju oxå ett måste med senapsdressing...mums..

Det var nåt jippo på stan, folk till höger och vänster var klädda i "förritidenkläder" och bussarna var utbytt till detta ekipage, tur att sonen kunde hämta mig.
Senare på dan när bilen var färdig tog hunden och jag en promenad och hämtade den, vi hann väl 500 meter innan det började droppa från himlen men mitt amatörmeterologöga bedömde att det skulle inte bli mer än så......nä, vi hann nästan ända fram men då öppnades himlen och det stod som spön i backen.....ja ja...jag missbedömde den sista kilometern men det var ju bra mycket längre att vända och knata hemåt uppför backarna än att fortsätta framåt mot bilen ;0)
nu håller vi tummarna för uppehåll imorgon, det känns inte lika betryggande längre på den fronten , men inget vi kan påverka, tur vi har Anneli med som är med tält ;0)
nä, nu är det raka spåret ner på kudden, där kommer jag att ligga som ett järnspett, jag måste sova, jag måste sova........
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards