Aston & Lukas

Alla inlägg den 6 september 2009

Av AnnCatrin - 6 september 2009 09:04

Godmorgon världen!
Jag vet att jag gick in i sovrummet vid halvnio i går kväll med en sista hint till maken att kolla om den medvetslösa hunden ville gå ut innan han gjorde kväll, hunden var senast rastad vid Tönnebro vid fem halv sex snåret.

( mitt i bloggandet vaknar maken och förtäljer att hunden sov som en klubbad oxe igår kväll och hade inte alls nån lust att gå ut och lyfta på benet)

Hunden sussar sött med sitt nya gosedjur som han så gärna ville ha.....ok då, bilden ÄR arrangerad...han var så trött så han orkade inte protestera.....begriper inte varför jag lägger ner pengar på grejor som ska ligga och damma i ett hörn!
.....och kl 7 imorse så kom hunden och la en tass på mig så då var det dags att kvickna till liv, insåg att om han inte var ut nåt mer igår så var det nog dax nu!
Sweet jesus, jag tror vi lägger ner det här med utställningar, det kändes som jag blivit manglad av en ångvält både en och två gånger när vi kom hem igår.

Måste genast lägga ner lite energi på att reda ut varför jag inte kan sova natten före, ligger och rullar och det blir inte många minuters sömn känns det som, maken frågade igår om det bara är när jag ska på utställning som jag håller på så här, ...hmm...vid närmare eftertanke så är det nog likadant om jag ska resa bort annars oxå, skillnade med utställning är väl att då är det jag som är chaufför vilket gör att jag är sjukt trött när vi kommer hem igen.
men som av en händelse så är nästa utställning på gångavstånd så då är det skit detsamma om jag inte sovit!

Borsett från mina sömnstörningar så hade vi som vanligt en hysteriskt rolig dag, började med en duell efter vägen......alltså jag behöver inte promt köra om varenda bil om trafikrytmen flyter, men det gjorde den INTE igår kan jag säga, hade en liten ettrig gubbe i en liten blå bil bakom mej, uppenbarligen så hade han bättre acceleration i sin bil vid omkörning vilket gjorde att när jag körde om en bil så körde han oxå om den....och mej...ja, det får han väl göra men sen ska väl för f-n inte gubbstrutten lägga sig som en dj-vla bromskloss framför mig...gasa på är mitt tips!....detta innebar att jag körde om gubbf-n igen eftersom jag varken ville släppa på gasen för att öka avståndet till honom eller ha honom för nära framför mig.....så tänkte inte herr gubbe, ha la sig som ett frimärke bakom och vips vid nästa omkörning så var han om igen....och igen...och igen.......men till slut så gav han sig för jag kan oxå trycka plattan i botten om det behövs för att hålla obstinata gubbar på plats.
jag har väl aldrig varit med om nåt liknade att samma bil ska köras om gång efter gång, vi kom fram till att farbrorn hette Sture och hans fru satt och skrek bredvid, "tygla dig Sture annars blir det skilsmässa" *asg*

Det var fullt i bilen när team Aston Martin drog söderut, en liten uppstickare i form av en liten gårdshundsfröken som heter Nila med matte Helena var med på denna tripp, det ställde till brydderier för Aston pastorn som brukar få ha tjejerna bak hos sig, men icke denna gång, hon satt i baksätet med sin matte...hmmm...konstig tjej! Grattis Nila med matte som blev BIM!
Och var det trångt på nedvägen så vart det inte bättre plats när det skulle stuvas in kassar med gosedjur och tuggben på hemvägen ;0)
Så nu har vi bestämt att vi måste ha en turnébuss,,,,"team Aston Martin on tour" över hela långsidan, vad sägs om det? en chaufför ska oxå in i teamet, jag säger upp mig från den sysslan och håller mig till att utfodra och träna. ( OBS OBS OBS detta är bara ett sjukt roligt internt skämt vi vi håller på att skratta ihjäl oss åt på våra resor...VI SKA INTE KÖPA TURNÈBUSS......eller..... OM vi gör det så ska det vara en sån där som man expanderar mitten på så den blir superbred när man parkat.....*asg*
Ja och hur gick det med utställningen då?...hmmm....kanske inte i harmoni med ovanstående storslagna planer med en slät etta betyder rött band och röda band tycker vi om!

lite träning

Berntiers Legolas 1:a med CK     Aston en slät etta

Kritiken var väl inte den bästa någonsin men lite får jag ta på mig för det var första gången som Aston reagerade på att jag rörde mig utanför ringen för att fota....fick onda ögat av min handler, hon väste senare något om att hunden stod som en ostkrok....aha, det var därför halsen försvann och skuldran som i ett huj blev framskjuten...f-låt ! ja ja, nu vet vi det till nästa tillfälle...Rom byggdes inte över en natt....


Astons kritik:
typ och helhetsintryck utmärkt

mkt bra huvud
bra teckning
kunde ha lite mer hals
lite framskjutet skulderparti
stram rygg, aningen lång
tillräckliga vinklar
lite stela bakbensrörelser

i min värld så skulle det nog nästan varit en tvåa på den kritiken och definitivt inte "typ och helhetsintryck" utmärkt ....

Övriga resultat får ni läsa hos hon som sköter diktafonen Anneli

Men som sagt, när vi väl drar iväg på våra korståg land och rike runt så i sammanhanget så är minutrarna i ringen bara en parantes, det är det stora sammanhanget som är betydelsefullt och det är ju att vi har så sjukt roligt så det är inte sant.

ja just ja, det är ju en detalj till som vi måste ta tag i förutom turnébussen, vi måste skicka ett gäng före som roddar, ställer iordning tält, bär fram packning och dylikt, en kopp nybryggt kaffe skulle oxå vara trevligt när vi glider in på arenan.....sätt upp på komihåglistan...köp ett elverk så att vi får ström i tältet......ojsan....nu halkade jag visst in på det interna skämtet igen *asg*

På hemvägen var allt som vanligt.....Aston kunde inte riktig koppla av därbak, det var nog den söta tjejen i baksätet som rörde till det i knoppen, inte en gång fick han nosa i rumpan på den läckerbiten...hmmm
Vädret var på hundarnas sida, vi tvåbenta blev lite frusna mellan varven men inget regn det tackar vi för.
Och i Sundsvall är det inomhus så då gör det inget av vi för femtioelfte gången inte fått med oss nån gummiklubba till tältet....nu gjorde vi ju ett försök på en mack.. Anneli citat: "dom måste väl för f-n ha en hammardj-vel på  macken"....näe, det måste dom tydligen inte alls, så innan vi börjar kika efter en turnébuss kanske vi ska börja med dom små tingen....lägg till på komihåglistan: köp en gummiklubba ;0)

jag skötte mina uppgifter till belåtenhet hoppas jag, tjuvtaget kort med MIN kamera när jag rastade vovven.
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards