Aston & Lukas

Alla inlägg den 12 september 2009

Av AnnCatrin - 12 september 2009 18:59

hallå!

ja då var vi där igen då.......trappen på baksidan är ur funktion i hundens ögon......han som kan göra vansinneshopp från stillstående kan inte ta ett högre steg på trappen...orka!
  
Hussen jobbar febrilt med det nya trägolvet som gör att det sista trappsteget blir i "vanlig" höjd igen, för som det är nu står hunden på altanen och gnyr och kan inte gå ut......stackars hund, kan det verkligen finnas nån hund som har det värre än honom??
Nåväl, han är ju inte valp längre som ska pinka i parti och minut så nu får han vänta på sina promenader, inte för att jag tror att det spelar så stor roll, han går sällan ut själv i vilket fall, oavsett höjden på trappsteget.

själv har jag inte gjort många knop idag, bara för att jag önskar svalare väder så är ju inte det samma sak som regn....uttryckte jag mig otydligt på något sätt?
Jag jobbar hårt med mitt eget beteende på våra promender och faktiskt att jag kan skönja en förbättring...på mig själv, vilket i förlängningen blir en förbättring på hunden, nu fortsätter jag och går och låtsas som att jag inte märkt att vi möter en hund....inga djupa suckar och "oj, oj" tankar...vilket jag inte tycker att jag gjort förut heller tills jag satte mig själv under luppen för en stilstudie...japp, jag stramar upp kopplet och förbereder mig på en cirkus....vilket hunden naturligtvis snappar upp och varvar upp glädjeruset till ohanterlig nivå Tungan ute men jag säger som min mor...jag släpper inte taget....Cool.....men mina fingrar har fått ta både en och två smällar och dom är långt ifrån återställda, helt ärligt har jag inte mycket till kraft i höger hand än....vi får hoppas att det läker inom sinom tid Flört
  
... !? jag har inte gjort nåt.......
men jag älskar min busbulle, det är inte hans fel att hans matte inte styrt upp detta tidigare, men nu är vi på god väg och gladare spralligare hund får man leta efter, jag tar ju hellre det alla dar i veckan än att tampas med en aggresiv byracka.
Det blir till att tillbringa kvällen i soffhörnet så att man är pigg och glad på sennenträffen imorgon, den ser jag framemot.
Hade ju varit tacksamt om det varit nåt av värde på dumburken, måste nog nästan kolla på kändisdjungeln en gång till, även om jag tyckte att det var av ringa underhållningsvärde....får sätta hoppet till söndagskvällens nya deckarserie från Gotland, den kan nog bli riktigt bra.
Svenska Hundklubben annonserar om nationell utställning, vad säger teamet om det, kanske vi kan klämma nåt metallband...Aston skulle gå i öppen klass enligt deras regler och tampas mot hundar med mankhöjd över 45 cm....nä, jag tror vi hoppar den showen, en gång var fullt tillräckligt!
ha en fortsatt trevlig lördag kväll, samling här imorgon vid 10.30 för Astons lakejer Cool
ha de´bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards