Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 17 september 2009

nu är jag riktigt arg 17/9

Av AnnCatrin - 17 september 2009 07:33

Hallå!
Hur stort tålamod måste man ha med sig själv egentligen utan att man ger sig själv en smocka???
jag har omsorgsfullt och noga gjort om Lenas sida, den förra var lite skapad i affekt och panik eftersom jag lyckades fippla bort indexsidan på hennes första hemsida så ville jag snabbt få ut den nya, så bilder och sidor och you name it har sparats i en röra som inte är av denna värld, och har man väl publicerat så går det inte att börja flytta om bilder till mappar för då försvinner dom från den sida dom ligger på......
Men nu har jag fått inspiration och tänkt till innan jag börjar, allt ska snyggt ligga i mappar, och inget ska sparas på måfå utan att kolla först att det hamnar i rätt mapp.
Blir rent av tårögd vilken diciplin och ordning det vart helt plötsligt......MEN.....som Tony Irving skulle ha sagt...sen ska det ut i cyberrymden oxå......eller inte......denna gång tryckte jag inte hysteriskt på alla knappar utan ringde min livlina Katrine som kunde hjälpa mig, denna gång var inte indexsidan borta, den låg lite fel bara, typ den gamla sidan krockade med den nya, men plötsligt så händer det, där är den på plats och allt var frid och fröjd....tack Katrine!
.....MEN.....så upptäcker jag att jag har missat en sida, den med valpköparnas inskickade bilder, den kan vi verkligen inte vara utan för där ligger det ju bilder på min guldklimp...så med glatt humör så styr jag upp den sidan oxå och ska uppdatera...uppdatera KAN jag.....MEN...vad f-n hände, nu funkar inget, det går inte att få ut sidan, index har tydligen grävt ner sig i nåt hörn och vägrar visa sig.....men HALLÅ! den sidan skulle ju inte ens uppdateras då kan den väl inte bara försvinna???????
AAARRGGHHH!!!! jag blir galet frustrerad, förstår var problemet sitter men kan inte få till det, sweet jesus! sidan var ju klar och låg ute på nätet och POFF så var den borta...alltså jag säger det igen, nån som ska sitta vid en dator hela dagarna är jag INTE, för då skulle datordj-veln ligga ute på gården i en hög för länge sedan och jag skulle sitta med tvångströja på en avdelning för personer som tappat fattning BIG TIME !
Nu har jag mejlat webbhotellet så får dom nollställa sidan igen som dom gjorde förra gången och så får jag skicka ut det igen......tänk om det kunde flyta på NÅN gång ändå?
men så här är det i livets hårda skola, har man lärt sig själv så har man uppenbarligen inte snappat upp den enkla vägen, näpp, krångligt och omständigt och tidskrävande är den väg man slår in på, får jag nu bara ut den nya sidan så har jag lämnat den vägen för gott...för den nya sidan den är skapad vis av gamla misstag och den är jag riktigt nöjd med...kan jag ju säga för ingen kan säga emot mig för det är bara jag som vet hur den ser ut *asg*...eller några hann ju snappa upp den innan den drog sig tillbaka i frontpage h-lvetet.....
Och som jag kan tillägga att Lena har inte bett om nån ny sida, jag la ut hennes dagbok som en blogg och sen rullade det på av bara farten för hemsidan måste harmonera med bloggen.....
ja så nu är det bara att vänta på mejl så att jag kan styra upp det här....kanske jag ska sy dom där gardinerna då som jag påstod mig skulle göra igår....
  
Jag sitter iallfall hemtrevligt på mitt nya kontor...det kan ju ha en positiv effekt på blodtrycket...för datorn har det INTE!
  
Ja här kan jag inte göra någon mer nytta för tillfället så det är väl bara att masa sig iväg med hunden i denna arla morgonstund, lite väl tidigt men vi är ju ändå på benen så det får bli en morgonrunda i skogen idag.
Blå himmel idag igen, är det inte fantastiskt!
ha de bra / AC

 
 
Anneli

Anneli

17 september 2009 13:13

Men hallå !!
Har du tv i datarummet också?? Tror f*n att det inte blir några gardiner sydda :D
Ja jag var ju en av de lyckligt lottade som hann se Lenas nya sida innen den gick upp i rök :D Fin var det iallafall ;)
Du får nog till det i slutändan....utan att hiva ut datorn genom fönstret :D
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
camilla

camilla

17 september 2009 17:18

Det var också min tanke , tror du inte du kan flytta TV-n lite närmare *asg* .
Att du kommer få till Lena´s sida det betvivlar jag absolut inte , du är ju bland dom tjurigast jag känner *s* jag hann ju också med att se den och snygg som sjutton var det iallafall .
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards