Aston & Lukas

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av AnnCatrin - 4 oktober 2009 17:32

hallå!

vad trevligt att vara efterlängtad!

Det har vare en intensiv helg så att blogga kom liksom inte med på ett hörn Flört men nu är jag med på banan igen och här kommer helgen i ord och bild!

fast först så vill jag att ni håller koll på det lilla problemet med rutan som kommer upp att webplatsen inte kan nås, det är flera som råkat ut för det, även jag kom jag fram till när jag la pannan i djupa veck....detta lilla bekymmer verkar ha börjat när jag la in loggan till rosa bandet, den störde kanske på nåt vis, så tråkigt nog så fick jag ta bort den, håll koll om det blir bättre!

ja helgen var det....fredagkväll dök Anders & Lena upp med hundarna, alla utom Hera var med för hon var för liten för denna utställning.

På lördag fick Johan rycka in och passa Otto för han är så liten så han kommer inte ens in på området...lillplutt!

detta evenemang skulle ju vara snabbt avklarat var planen och vi skulle vara hemma till senast 12.....det var grundtanken....men se både Lena och domaren hade andra planer.....Indra skulle ställa avelsgrupp med döttrarna Nellie & Nikki och sönerna Aston & Aragon...och trots att vid stod uppställda som ett kaotiskt plockepinn så föll vi domaren i smaken och det blev ett HP.....nu måste vi stanna till finalen sa Lena....!!??

vilken tur att vi var på hemmaplan! men en lång dag blev det men när det väl var dags för finalringen så var det faktiskt riktigt kul och festligt...det där gav mersmak! nu var ju inte förhoppningarna så stora när man såg flera av dom andra grupperna i matchande outfits.....

          

( uppsamlingsringen)

vi såg väl i det sammanhanget mer ut som en påse gott och blandat...synkade i klädsel var vi inte men däremot så fick vi till snitsen på uppställningen till slut !Tungan ute....och att sen GD men sina handlers i chika rosa blusar inte tog nån placering gjorde ju inte ont Cool

  

BIS 5 avelsgrupp .....Så den sista platsen knep vi och priset var en gigantisk rosett stor som ett dasslock.....dom kan vi samla fler av!

 

För övrigt så får väl ordet nöjd sammanfatta dagen...jag får ju lätt för mig att det skall bli ett blått band...1:a med CK i unghundsklass är ju snäppet bättre...mycket bättre!

  

så då blev det ju till att öppna börsen och köpa rosetter, Ck rosetten fick jag men 1:a pris och 1:a placering fick jag köpa....men i dom valörerna lättar man gärna på lädret Flört

 

   

broder Aragon fick en slät etta, bra jobbat! 

  

sen i bästa hanhundsklass så tyckte domaren att han kunde gå hem och växa på sig...nämen vad konstigt! *asg*

vi är så glada att han får springa ett varv med dom stora grabbarna...det lever vi länge på!

Odenhills Garcon blev bästa championhane och Jim och Rocky kom på en hedrande andra plats, stort grattis!     

  

Odenhills Garcon

  

Bernerdalens Rock´n roll King

Nellie kom tvåa i öppenklasstikar efter ettan  Brånslättens Tuttan Tvärslå

stort grattis till er oxå! båda med CK

  


Brånslättens Tuttan Tvärslå

  


kramkalas

 

Gangsterluvans Nellie Niagara 

  


BIR Doremis Xam-Bafin BIM Odenhills Garcon


                                Grattis Linnéa & Gunilla!!!


Gangsterluvans Indra Isdotter bästa veteran med HP så det blev en sväng i finalringen två gånger för henne....men där blev det ingen placering.

 

Gangsterluvans Nobla Nicolett har jag ingen koll på vilken placering hon fick, men hon var med i vår avelsgrupp eftersom hom är Indras dotter och Astons halvsyster....och Heras mamma.....tjocka släkten!Flört

 



Lovahagens Ellie Enchanted tog tikcertet....stort grattis till er och till stolta farmor Glad

Brånslättens Sverre Stjärnskott kammade hem hanhundscertet, han är riktigt snygg så man kan ju fundera varför jag inte har nån bild på honom? men stort grattis även till er!   

   

Min mor Berit, Astons mattemor kom och kollade in sin skyddsling....hon blev helt betagen....och förundrad....och brydd...och...bla bla bla när hon bekantade sig med Maxen...som var SÅ stor och SÅÅÅ lugn......

   

ja ja men nu har vi kommit fram till att min hund är en plusmeny...extra allt! *asg*

extra glad, extra vild, extra pigg.....listan kan göras lång!   

resultaten kan ni som vanligt läsa på Ullabellas sida ( Anneli) jag kanske har missat nån placering eller skrivit fel men men...hålla koll är inte min stora grej Flört


På kvällen samlades vi 8 personer och 9 hundar för att avrunda dagens äventyr och som vanligt så hade vi trevligt så det förslår, tack kamrater för en trevlig kväll med många gapskratt.....och glöm inte att även en tax kan bli förnärmad......

    





ha det bra / AC


.....hoppsan , jag glömde visst Astons kritik, här kommer den:

maskulin helhet

ganska bra huvud

önskas dock bättre uttryck

något lösa läppar

tillräcklig hals

bra rygglinje

passande vinklar fram & bak

utmärkt benstomme

utmärkt kropp

inte i bästa päls idag

bra färgmärken

behöver bli fastare i knäleden i rörelse

rör sig bra fram


domare Hannele Jokisilta Finland


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards