Aston & Lukas

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av AnnCatrin - 19 oktober 2009 17:59

Hallå!
  
hmmm.....var han inte vit under hakan när han for?.....;0)...det är väl Tuffa som har dreglat ner honom...*asg*
Äntligen är han hemma igen mattes lilla älskling!
Glad blev han, en ny sida såg dagens ljus....han kan minsann stå på bakbenen och pussas han!...men sen var det färdigfjollat och resten av dagen har det snarkats som aldrig förr...det tar tydligen på att vara lånebarn ;0)
 
sovrummet funkar bra att ta en tupplur i....  
i biabädden på altanen är han närmast i medvetslöst tillstånd!  
hallgolvet funkar oxå fortfarande.... 

Vi hängde på Tuffa på deras lunchpromenad, visade lite nya stigar som dom kan knata runt på, det går ju inte att älga runt hela slingan eftersom dom bara har en timmes lunch...med delvis fick dom lite nya idéer.
    
Den nya bädden var väl ingen hit först....tills han kom på att man kunde röja runt i den och tuggvänlig var den oxå...vi får väl se om reklamen håller vad den lovat...att den tål vilken hund som helst och i princip vilka hårda tag som helst.....tur för dom att dom inte lovat 100 %.......
och beige är den INTE med mina ögon mätt....snarare senapsgul...men alternativet var klarblå och det var ett ändå sämre alternativ.
Ordningen återställd på Bågevägen, bara ett arbetspass denna vecka så vi får hoppas att dagens envisa regnande övergår i ett trevligare väder resten av veckan.
Eftersom jag måste berätta allt...eller inte ;0) så kan jag förtälja att jag var och vaccinerade mig mot svininfluensan i fredags...det fanns vaccin i två dagar så jag tog med mig tre brukare och hastade iväg, det var i grevens tid för nu är det försenat med nästa leverans av doser.
det är ju många om och men kring detta, men jag tycker att det är självklart att vaccinera mig för att skydda dom som inte kan göra det, förhoppningsvis så får det inte en galopperande spridning om många tar sin spruta, men det är ett val som var och en måste göra själv.
På fredagkväll fick jag värsta värmechocken, min arbetskamrat trodde jag skulle explodera för jag var röd som en kräfta.....detta övergick efter några timmar i lätt frossa.
Lördag morgon kändes det ok igen men mot kvällen hade jag ont i hela kroppen och var stel i nacken, typiska influensasymtom.......men på söndagmorgon var jag fit for fight igen och har inte känt nåt sen dess.
Helt klart en reaktion på sprutan.

Dom tre som jag hade med mig verkar inte ha haft samma besvär så det är ju skönt. Alla reagerar vi olika så bli inte avskräckta av min fejkinfluensa! ;0)
Nu var det ett tag sen jag ältade på om utställningar va?......men inse, nästa sommar är det ett späckat schema och inte kan man väl åka på allt som man vill......eller kan man det?

Om man bortser från dom som är i "närområdet" ( max 25 mil bort) så är det ju en hel del godbitar man vill plocka ur utställningskakan......Sala räknas inte in i sommarens aktiviter som tur är....men Karlskoga och en trippelhistoria i Jönköping låter väldans lockande...och Byske...och visst jag, vi hade visst en stuga bokad på Gotland......hmmm
någon insuinerade idag på att min hund styr mitt liv...;0)...ja det är sant, när det kommer till sommaraktiveter så läggs semesterdagarna helt plötsligt så att dom harmonerar med utställningssammanhang, vilken tur att barnen är stora så att man slipper flänga runt på diverse lekland oxå ;0)
...så tokigt det kan bli.....ja ja jag har för länge sedan tagit tillbaka och ätit upp mina ord om att jag inte var intresserad av den biten.....nuförtiden plöjs varje tillgänglig krona ner i anmälningsavgifter och bensinpengar......
i 50-årspresent tror jag att jag ska önska mig ett välfyllt bensinkort och ett konto på SKK med  "NO LIMIT" *asg*...och har man en hund som inte ska gå i avel så behöver man inte fundera över en tjusig resultatrad, då är det bara att köra järnet!
kvällsmaten var av föga intresse för hunden...."so her we go again" han har ätit torrfoder på morgonen hos Tuffa och färskfoder på kvällen...vi fortsätter väl så ett tag så får vi se...det är helt obegripligt med en hund som ska tugga varje tugga omsorgsfullt och inte vill ha mat i några stora mängder......det är frågan om han någonsin kommer att ändra sig på den punkten.
Imorgon är det 20 månadersdag...eller kanske dax att sluta räkna månader, 1 år & 8 månader låter bättre!
Det blir nog en sväng förbi vetten och kolla vikten , förra månaden struntade jag i det och jag gissar att han står på ungefär det samma, några drastiska förändringar är det nog inte tal om, men jag vill inte att han ska rasa flera kilon det är därför jag vill hålla koll.
ha de bra AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards