Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

rugguggleväder 24/10

Av AnnCatrin - 24 oktober 2009 11:08

Hallå!
ja nu är vi inne i den tiden på året när man mest bara vill ligga kvar under täcket, surt och blött och råkallt ute...brrrr.
  
men vi knatar på på våra rundor ändå, och vi fick trevligt sällskap i torsdags av Tuffa med matte. Tuffa är en hejare på att hitta vattengömmor Flört...när jag sa efter dom två första vattenhålen att nu blir det inget mer vattenslabbande....då hittade hon ett antal blöthål som Aston och jag inte hade en aning om....hon skulle göra sig en förmögenhet i öknen den damen som vattensökshund!
  
den svarta fläcken i bakgrunden är Tuffa...ett med naturen!
  
Så rena torra och fina var dom definitivt inte efter den promenaden!
  
Jag har börjat sett mej om efter nytt boende, nästa hemvist ska ha stampat jordgolv....då gör det inte så mycket med en smutsig tass eller två....Tungan ute
....så då är det väl bara att ta fram skurhinken och svassa runt med den så länge vi inte har den typen av golv Flört
Igårkväll var hussen på lokal med arbetskamraterna så det blev soffläge och tvtittande, nu har jag äntiligen sett filmen Mama mia som alla talar sig varma om, inte för att musikaler är nån större favorit men den var sevärd  (jag höll mig vaken) och är man uppväxt med ABBA så är man.....kunde väl tralla med i dom flesta låtarna Glad
ja så mycket mer finns inte att förtälja som skulle vara av allmänt intresse....fast å´andra sidan så är väl knappast nåt det, snarare är det väl så att det måste finnas ett visst mått av hundintresse för att hänga kvar i denna blogg Förvånad
Idag står det husmorsbestyr på agendan, sängen är urriven och får väl förhoppningsvis nya sängkläder innan läggdags, på eftermiddagen är det hockeymatch...och?...det går inte så bra just nu milt uttryckt,,,men det kan ju för f-n inte bli värre...nu har vi haft bottenkänning så nu vänder vi uppåt...och det med basta!
Giffarna sumpade sin chans att komma tillbaka till allsvenskan, en mikroskopisk chans finns att knipa kvalplatsen.....men har dom inte styrt upp det tidigare så varför lyckas nu? Och sen kan dom inte avgöra själva heller utan är beroende av resultatet i 2 andra matcher...så oddsen är nog inte ens mikroskopiska....hmmm.
japp, men det är bara att spotta i nävarna och ta nya tag...man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!
nä, nu ska tvättstugan få sig en omgång...har tappat greppet lite där känner jag, så idag ska tvättmaskinen få gå röd, bäst att passa på medans den fungerar!
ha en fortsatt trevlig helg! / AC
  

 
 
Camilla

Camilla

24 oktober 2009 11:57

Haha , jag hade faktiskt inte sett att Tuffa var med på den bilden , men du har då syn som en hök och då du påtalar det så ser jag ju att faktiskt att hon ligger där och trycker nere i mossan *asg* .
Gud så smutsig dom vart , det där med jordgolv det tål ju att funderas på , det får nog bli ett argument hädanefter då man är på husvisning , smart .... mycket smart ;) .
Vi hänger gärna på igen i veckan då det passar och jag tror att hon kan hitta ännu fler vattenhål , den lilla sälen där .
Timrå , ja det är inte så mycket att orda om , om jag ska vara ärlig så är jag väl inte så där värst sugen på att åka och titta på eländet , men man vill ju inte vara en medgångsupporter och någon gång måste det ju bara vända .. suck ...
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

24 oktober 2009 12:36

Hallå !
Är vi lite dyster i höstrusket ? Upp med hakan...efter snöblask kommer sol :)
Tuffa är en liten vattenletare hon :) Det där med stampat jordgolv skulle man nog fundera på...både en och två gånger ;)
Ta´t nu lugnt i tvättstugan...själv ska jag öva ryggsim i badkaret nu :)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards