Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

sommardrömmar 25/10

Av AnnCatrin - 25 oktober 2009 10:59

 


Hallå!
Vad göra en regning söndag som denna?...jo drömma om sommaren och alla utställningar i fint soligt väder i lagom temperatur för folk och fä ;0)
Nu har årets alla sennenspecialer kommit ut, jag har kopierat dom nedan.
I Byske är det samma domare på bernerhanar som dömer stora STHLM, Kurt Nilsson...så vi får väl se vad han tycker om min modell av hund ;0)....fast Byske kan man alltid åka till pga den höga trivselfaktorn!
Det finns ju lika många åsikter om dom som det finns domare och jag vill gärna bilda mig en egen uppfattning.....en av herrarna som dömer i sommar står väl inte högst på min lista så det känns bra att den specialen redan är så gott som bortvald ;0)

Ibland klickar inte personkemin, det har inte att göra med hundens kritik, den kan ju bli hur som helst även med en trevlig domare, nej, denna herre tyckte jag var oengagerad och näst intill brutal när han grävde långt ner i halsen på hundarna....tänderna sitter väl i käken eller? ;0)
               
Sala Ridhus lördagen den 6 februari 2010

Domare:

Sonny Ström - bernervalpar, samtliga Appenzeller-, Entlebucher- och Grosser Schweizer sennen

Mia Sandgren - samtliga Bernerhanar i officiell klass

Kenneth Edh - samtliga Bernertikar i officiell klass



Karlskoga 29 maj 2010

Anm. tiden utgår måndagen den 26 april

Domare:

Bernerhanar – Bosse Wiberg

Bernertikar – Åke Cronander

Bernervalpar och Appenzeller. Entlebucher och Grosser Schweizer – Svante Frisk

                 Göteborg 3 juli 2010

Anm.tiden utgår måndagen den 31 maj

Domare:

Bernerhanar och Appenzeller, Entlebucher och Grosser Schweizer – Yvonne Brink

Bernertikar – Petra Junehall

Byske 14 augusti

Anm.tiden utgår måndagen den 12 juli 2010

Domare:

Bernerhanar och Appenzeller, Entlebucher och Grosser Schweizer– Kurt Nilsson

Bernertikar: Mia Sandgren

Ängelholm 28 augusti 2010

Anmälningstiden utgår måndagen den 26 juli

Domare:

Bernerhanar – Lisbet Ramsing

Bernertikar – Jens Ramsing

Bernervalpar och Appenzeller, Entlebucher och Grosser Schweizer– Jan Herngren

Vi bor helt fel i förhållande till vart utställningarna ligger, Göteborg lät ju spännande men hur långt är det inte dit?????
Nä, det blir till att sansa sig och hålla sig till det som är rimligt, det blir en hel del mil ändå nästa sommar.
Nä, nu är det dax att svassa runt med skurkäppen ett varv igen....blöt sandig hund på rena golv är ingen lyckad kombination , men jag säger det igen som så många gånger förut.....det är i detta väder man omvärderar hur man tänkte när man skaffade en king zize hund......jag är inte dum....jag har bara lite otur när jag tänker ibland!
Hunden har nu utegångsförbud på baksidan......han har en förkärlek till att springa precis där det är grävt......så nu får vi invänta fryspunkten och att leran fryser fast och blir stenhård.....och sen förtränger vi att det kommer en vår när allt tinar fram igen.....;0)
Hussen bytte däck på bilen igår, så nu kan snön få dimpa ner för jag tycker verkligen inte om detta surväder!
ha de bra/ AC




 
 
Anneli

Anneli

25 oktober 2009 12:35

Hallå !
Ja nog märks det allt att du drömmer dig bort till sommarens utställningar :) Kanske lite väl tidigt ...vintern har ju inte ens börjat än (bara vintertiden) Tänk på oss med guldfiskminne....hur ska vi komma ihåg allt som bokas och bestäms nu...sen...i vår ? *asg*
Här är det oxå lergejja...inte roligt med 4 hundar........hmm...gummistövlar kanske är ett alternativ ?!
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Lina

Lina

25 oktober 2009 16:47

Oj, oj här är det någon som planerar för fullt ser jag, det är mina takter det ;o)
Vi lär säkert ses på ett antar tillställningar under kommande år, tills dess, ha dé
// Lina

http://blogg.passagen.se/ollebus

 
Ingen bild

Pia

25 oktober 2009 17:29

Det var som tusan, sommarplanering redan. Vore trevligt att få se sommarplaneringen för mc-åkningen oxå.
Kram Pia

 
Stina

Stina

25 oktober 2009 21:49

Hahaha!! jasså det finns andra än jag som har "otur när man tänker"?! Va bra!! Då vet jag vem jag ska söka tröst hos...nästa gång jag tänker till! ;)
Du planerar så jag blir svettig här... men några av de där kanske vore nåt för mig att tänka på - OR NOT! hahaha....

Kram kram från ännu ett ler-hål i sveariket

http://www.lundbackensdiamanter.se

 
Ingen bild

Isabelle

26 oktober 2009 20:40

*ler* tack så mycket för de vänliga orden :-) Jag kom å tänka på att en hund kan nog vara påverkad av hur ägaren mår också så det kan ha påverkat resultatet.. så det är bara att försöka igen när jag inte har värk i hela kroppen inklusive knoppen :-D
Vad härligt att tänka på sommarens alla aktiviteter :-) Även fast det ska bli kul med lite vinter :-)
Ha det kanon!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards